Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CA met 85mm1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: CA met 85mm1.8

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    ja ik heb nog garantie. Dit is niet normaal dus?
    Heb er nu wel wat extremere gevallen uitgehaald natuurlijk.
    Stuur deze voorbeelden eens door aan Andy Ghys bij Procirep contact@procirep-belux.com

Maar ik vrees dat ze dat als normaal zullen beschouwen, je voorbeelden tonen inderdaad wel CA, maar dan wel in de meest extreme gevallen, wat zelfs voor topglas die een veelvoud kosten moeilijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
      ja ik heb nog garantie. Dit is niet normaal dus?
      Heb er nu wel wat extremere gevallen uitgehaald natuurlijk.
      ik vind het toch vrij veel. Mijn Nikkors gaan zich niet zo te buiten aan CA's. Het is ook niet de bedoeling die dingen softwarematig aan te pakken. Van een Nikkor mag men verwachten dat de lens gewoon goed is. Toch eens proberen mee terug te gaan, of de voorbeeldfoto's naar de winkel of Nikon zelf sturen.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Misschien komty het wel door de vele pixel in de D7000. In mijn D2h heb ik bijna geen last van CA, maar dat zijn ook reuze pixels.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Misschien komty het wel door de vele pixel in de D7000. In mijn D2h heb ik bijna geen last van CA, maar dat zijn ook reuze pixels.
          photozone heeft de lens getest op een D7000 en daar is de CA (in de scherpe delen) niet benoemenswaardig.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Stuur deze voorbeelden eens door aan Andy Ghys bij Procirep contact@procirep-belux.com

Maar ik vrees dat ze dat als normaal zullen beschouwen, je voorbeelden tonen inderdaad wel CA, maar dan wel in de meest extreme gevallen, wat zelfs voor topglas die een veelvoud kosten moeilijk is.
            Ik moet je gelijk geven (helaas). Heb van een vriend een andere 85mm1.8 geleend en qua CA waren ze gelijk.
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Working...
            X