Ik ben van plan om 3 van mijn lenzen te verkopen en te gaan upgraden. Ik vraag me af wat ik moet vragen voor de lenzen... De prijs die ik aangeef bij nu is een gemiddelde van 3 webshops. VK is eventuele verkoopprijs.
Momenteel ben ik in het bezit van een D80 en een D700. De D80 is als back-up. Nog even een situatieschets: ik heb een avondcursus fotografie gevolgd (net afgestudeerd) en ik wil hier verder in gaan op professioneel vlak. Voor mijn werkgever neem ik foto's tijdens events - reeds anderhalf jaar. Hier krijg ik een vergoeding voor.
De Sigma stond op mijn D80 als hoofdlens en heb ik enorm veel gebruikt. De 50mm f/1.8 heb ik veel gebruikt, vooral binnen. De 60mm macro is bijna uitsluitend binnen gebruikt voor macro en portret (studio). Alle lenzen zijn in goede staat, tonen geen vorm van slijtage. Altijd een filter ervoor gehad, maandelijks gekuist (ik ben ook nog in het bezit van de Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 G IF-ED VR).
Voor de upgrade ben ik aan het kijken naar:
Momenteel ben ik in het bezit van een D80 en een D700. De D80 is als back-up. Nog even een situatieschets: ik heb een avondcursus fotografie gevolgd (net afgestudeerd) en ik wil hier verder in gaan op professioneel vlak. Voor mijn werkgever neem ik foto's tijdens events - reeds anderhalf jaar. Hier krijg ik een vergoeding voor.
De Sigma stond op mijn D80 als hoofdlens en heb ik enorm veel gebruikt. De 50mm f/1.8 heb ik veel gebruikt, vooral binnen. De 60mm macro is bijna uitsluitend binnen gebruikt voor macro en portret (studio). Alle lenzen zijn in goede staat, tonen geen vorm van slijtage. Altijd een filter ervoor gehad, maandelijks gekuist (ik ben ook nog in het bezit van de Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 G IF-ED VR).
- [VERKOCHT] Nikkor AF-D 50mm f/1.8: nu: € 136.68 --> VK: € 90? [VERKOCHT]
- [niet te koop] Nikkor AF-S 60mm f/2.8 G MICRO ED: gekocht in oktober 2010 aan € 389.20 / nu: € 482.52 --> VK: € ??? (de prijs van deze lens is serieus gestegen - misschien toch houden?) (incl zonnekap & tasje)[niet te koop]
- [VERKOCHT] Sigma 18-50mm f/2.8-4.5 DC OS HSM: maart 2009 / nu: € 200.65 --> VK € 130? (incl zonnekap) [VERKOCHT]
Voor de upgrade ben ik aan het kijken naar:
- Nikkor AF-D 50mm f/1.4 G (€ 330) of Sigma 50mm F 1.4 EX DG HSM Nikon (€ 450)
- Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED (€ 1499)
- (Nikkor AF-S 105mm f/2.8 G IF-ED VR Micro (€ 800) - enkel indien ik nog iets binnen de macro wil doen)
Comment