Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D90 + 18-200 lens wat vinden jullie hier van

Ik begrijp niet waarom zo negatief gedaan wordt over de 18-200 VR II.
    Ik heb heel veel nagedacht vooraleer deze lens te kopen, en zag dat er ook voordelen zijn van deze lens ten opzichte van een 18-105. Het is niet alleen een ideale reislens, maar ook wat de stevigheid en bouw van de lens betreft heeft hij duidelijk voordelen ten opzichte van "plastieken" goedkopere lenzen.
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

Comment

volgens mij ook niks mis met een 18-200 hoor. je moet ze niet vergelijken met een 24-70 ofzo maar toch een zeer degelijke lens
      - Frederik Herregods Photography -
      Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Horatio Bekijk bericht

Oeps, ik zet hier twee zinnen op papier en ik heb al vrienden gemaakt . Ik bedoel daar niets pejoratief mee.
        Even goede vrienden, hoor. En ieder zijn mening is niets te veel. Ik snap alleen soms
        niet waarom mensen voor een landschap, of voor mensen op straat, een dure camera
        en dito lens willen kopen, doch als het maar voor de familie is...

De 18-200 is geen slechte lens, maar vergeleken met de betere lenzen, is ze ook niet
        het neusje van de zalm. Zowel voor een beginner als voor een gevorderde. Ze wordt
        wel vaak aanbevolen voor een beginner.
        Gelukkig maar dat smaken en voorkeuren verschillen, zelf zou ik een beginner advise-
        ren om met een prime te beginnen. Zo'n lens dwingt je veel meer om creatief te zijn,
        om naar standpunten en oplossingen te zoeken, i.p.v. aan zo'n superzoom te draaien.
        Maar ieder zijn meug natuurlijk.

Comment

Ik heb ook die combinatie, en vind dat een zeer goede startlens. Als je naar sommige "professionele" raadgevingen moet luisteren weet je nooit wat goed is.

Ik heb mij onlangs een prime 50 mm 1.4 bijgekocht, omdat ik beroepshalve nogal veel voeding fotografeer, en daar is het nu zeer 'in" om een beperkte dof te bekomen, vandaar veel foto's op 1.4
          Moet je dan de reakties lezen als "niet scherp"........

Dit als kleine kanttekening.
          Ik zal ook nog betere (prime) lenzen bijkopen, maar mijn 18/200 zal ik nooit van de hand doen.
          Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Comment

Het is wel bekend dat de meeste prime-lenzen vol open minder scherpte geven....maar vanaf een paar stops dicht te knijpen zeer scherp zijn,daar spelen de mensen op in.
            Mijn 35mm1.8f is vol open ook niet ragscherp,maar vanaf 2.2f wel....dus

grtz

Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
            X