Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weet iemand of foto konijnneberg ......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Weet iemand of foto konijnneberg ......

let op met grijze import want... de producent neemt het dan niet terug dus moet de herstellling ,wellinswaar op kosten van de winkel, door een externe firma gebeuren en daar is geen garantie op kwaliteit...

en ze gaan in elk geval voor de goedkoopste gaan die ze vinden dus...

neen, ik hou het bij gewone...

een handig trucje dat je kan gebruiken is kijken in welke taal de handleidingen zijn....

heb je NL en Fr weet je dat het voor belgie bedoeld was en dus veilig.
    www.aeri-photography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
      grijze import : is ook ne lens via amerika laten meebrengen bv. door ne kennis, als daar iets aan komt : gene garantie. ( ken iemand die dat heeft meegemaakt en kon na een half jaar zijne lens wegsmijten, want het laten maken was duurder gelijk de lens nieuw had gekost was ne 28-135 Is canon : gene garantie mijnheer, want die komt van amerika dus volle pot betalen : opsturen naar het reparatiecentrum, kosten reparatie, en terug laten opsturen naar ons)
      Dat is nochtans niet per definitie het geval.
      Het hangt er van af of een fabrikant zijn garantie wereldwijd dan wel regionaal aanbiedt.
      Last edited by Zahra; 16 juni 2011, 22:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
        Dat is nochtans niet per definitie het gaval.
        Het hangt er van af of een fabrikant zijn garantie wereldwijd dan wel regionaal aanbiedt.
        Canon dan al zeker niet : want Amerika stond niet in het boekje van de diegene die hem ging laten maken hier.
        ( Off the record) Adobe laat het ook niet toe, hier iets bestellen maar via amerika.. ( wat ook een serieuze profi zou zijn ).

Comment

Ik ga zaterdag eens kijken bij konijnenberg en nu weet ik waar ik moet op letten bij een aankoop van een lens hopelijk hebben ze mijn keuze in stock .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
            Wat is grijze import ?
            Met een grijze import product, kan je niet rechtstreeks bij Procirep terecht voor een eventuele herstelling of bijstellen van een objectief of Boddy tijdens de garantie periode, voor de beroepsmatigen, denk ik ook niet dat je NPS lid kan worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
              Als een verkoper zegt daar en daar is niet goed dan stap ik buiten, garanties is in Europa 2 jaar en moet door de verkopende partij gegeven worden.
              En zoals reeds gemeld is bijna alles geïmporteerd.
              Let op met wettelijk 2 jaar.
              het is zo dat die 2 jaar opgedeeld wordt in 2 periodes , de eerste 6 maand moet de handelaar onvoorwaardelijk waarborg geven tenzij de handelaar kan bewijzen dat het defect een gevolg is van verkeerd gebruik, na die 6 maanden wordt de bewijslast omgedraaid , wat wil zeggen: de consument moet bewijzen dat er een defect was in de eerste 6 maand.
              dus is een belangrijke nuance dat niet iedereen weet.

Comment

Als ik me niet vergis is de fabrikant (in België)verplicht tot 1 jaar garantie en de verkoper moet indien nodig
                de periode tot 2 jaar waarborgen. Ook al is het 6 maanden, het is een dubieus soort consumentenrecht.
                Zo weigert Apple om het 2de jaar te garanderen, het gevolg is dat als uw duur Apple spul het tijdens dat 2de
                jaar begeeft, degene waar u het gekocht is de verplichting heeft om de garantie waar te maken.
                Als het daarbij om grote kosten gaat, dan riskeert de klant dat de verkoper er zich vanaf probeert te maken.
                Dit fenomeen is specifiek bij Apple al meermaals voorgevallen (was ooit onderwerp van gesprek bij Peters&Pichal)
                Daarom kan ik iedereen aanbevelen om de garantiebepalingen van een fabrikant na te zien vooraleer tot
                een aankoop over te gaan, kwestie van op voorhand te weten hoe dat zit en niet voor onaangename verassingen
                te komen staan(was ook de eigenlijke boodschap van mijn eerder bericht.

Comment

Working...
                X