Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als ik me niet vergis, heeft DPR ook een testverslag van deze lens en was de conclusie dat de Sigma op dit moment de beste is (in vergelijking met zowat alle 50mm's), zeker op FF.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
De paar paragrafen van vergelijking die men geeft met de oudere 1.4-designs van Canon & Nikon gelden trouwens ook wat de Minolta/Sony 50/1.4 betreft.
De beeldkwaliteit van de Sigma is gewoon beter, zeker op FF, maar anderzijds heb je wel het nadeel dat je met gewicht en omvang van een 85/1.4 te maken krijgt.
(Dat laatste is ook de enige reden waarom ik mijn Sigma weer ingeruild heb voor een Minolta. Ik neem zo'n lens graag mee op stap als compacte oplossing voor 's avonds en/of portret: past naast mijn CZ16-80 en 28/2 netjes in heel compacte tas. Bv. een 24-70/2.8, Sigma 50/1.4, 85/1.4 en 135/1.8 zijn van een heel ander kaliber.)
Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
ik heb de sigma 1.4 en ... wow wat een lens, enkel de CA kan storend zijn. Maar nog gemakkelijk weg te werken in PS
Comment