Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budgetvriendelijke zoomlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Budgetvriendelijke zoomlens

Inderdaad, wij 70-400-gebruikers zijn beter gewoon dan een 100-400L .

(Grapje...sorry, kon het niet laten ...)
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb onlangs de Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM aangeschaft als allround lens
      voor mijn Sony A55 ben maar een huis tuin en keuken fotograaf maar moet zeggen dat het het een perfecte lens vindt in het totale zoombereik

Comment

voor sony kun je heel wat goedkope zooms vinden. Een vriend heeft een sigma 75-300 voor zijn sony en is tevreden ( ik heb het ook al maande in bruikleen voor canon lol ).

Ik zou gaan voor de minolta beercan 70-200mm f/4. Iedereen lijkt erg tevreden over te zijn en je kunt het voor rond 100 euro kopen.

Comment

Ik denk dat je ofwel moet gaan voor de Sigma APO DG 70-300 (vind je voor zo'n 200 euro) ofwel doorsparen voor een Tamron VC USD 70-300...
          Zijn er hier toevallig mensen met gebruikerservaringen bij 1 van deze 2 ???
          Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
          - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

Comment

Op dyxum lees je gebruikerservaringen van die Tamron, en de Sony 70-300g is toch beter. Ik heb de 70-300g gehad en scherp is die, die levert de foto's af die je wil, scherp, mooi contrast, kleuren enz ...
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Natuurlijk is de Sony G beter, maar dan spreken we gewoon over een andere klasse (zeker dubbel in prijs ! )

Dus bij deze update :
              Ik denk dat je ofwel moet gaan voor de Sigma APO DG 70-300 (vind je voor zo'n 200 euro) ofwel doorsparen voor een Tamron VC USD 70-300...
              of nog verder doorsparen voor de Sony G (800 euro)...

Comment

Als niet gefrustreerd wilt geraken van je foto's, geef wat meer uit voor een kwaliteitslens. Je gaat niet allemaal superfoto's met een goede lens maar met een slechte lens maak je geen één goede foto.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Als niet gefrustreerd wilt geraken van je foto's, geef wat meer uit voor een kwaliteitslens. Je gaat niet allemaal superfoto's met een goede lens maar met een slechte lens maak je geen één goede foto.
                  Wil je daarmee zeggen dat alle andere lenzen slecht zijn als je ze met de Sony G vergelijkt? Nuja sowieso ligt deze voor mij (en voor de TS veronderstel ik) nog ver buiten budget...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Is dit geen goede foto?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
                      Zijn er hier toevallig mensen met gebruikerservaringen bij 1 van deze 2 ???
                      Ik heb de sigma sigma 70-300 APO versie en ben er wel content van voor wat deze lens maar gekost heeft (gekocht op konijnenberg). Al mijn close up/macro foto's op het forum zijn met deze lens genomen. Natuurlijk is deze lens niet ragscherp en macro is hij niet echt (geen 1:1). Een macro opname maken met de gewenste focus op bijvoorbeeld een vlinder is wel niet zo handig vind ik, om de grootste 'vergroting' te krijgen moet je namelijk op 300 mm trekken.

Comment

Working...
                      X