Ik kom net terug van Konijnenberg. Had een vriendin mee die haar allereerste DSLR ging kopen. Ze had mijn raad gevraagd omtrent de lenzen.
Ik dus op zoek. Ik weet dat Hilde ongeveer dezelfde richting inwil in fotografie dan ik. Denk: een occasioneel vakantiekiekje, maar vooral (zelf)portretten en creatief werk.
Ik maak - tijdens m'n zoektocht - de bedenking:
- zeker een 50mm f/1.8
- een lichtsterke zoomlens. met f/2.8 (zie lenzen van Tamron in de topic)
Hilde akkoord. Ze zou een Canon 1100D kopen (om te beginnen niks mis mee)
Zo gezegd zo gedaan, we komen in Konijn, ik vraag aan de verkoper om die 2 lenzen eens naast elkaar te kunnen testen.
Dat is er niet van gekomen (erg aggresieve verkoper, ...). Erg aggressief in de zin van "een marktkramer die zijn tuig kost wa kost verkocht moet krijgen, en liefst nog zoveel mogelijk brol erbij proberen verkopen", maar dit ter zijde.
Hij raadt dus die beide Tamrons af, en overtuigt m'n vriendin om voor de kit 18-135 f/3.5 te gaan.
Ik wou Hilde dus een lichtsterke zoom aanprijzen, en de verkoper spreekt me constant tegen, zelfs op een zeer groffe manier.
Ik vraag me dus af, waar zat ik fout in mijn redenering ivm lichtsterke objectieven? Of verkoop de verkoop kwatsj?
De 18-135 kost in bulk 269 Euro, de Tamrons beide ongeveer 350 Euro.
Hilde is dus naar huis gegaan met de 18-135.
Wie heeft ervaring met die Tamrons? En wie met die Kit 18-135 Canon?
Konijn heeft met die (nieuwe) verkoper in ieder geval géén aanwinst gedaan....
Ik dus op zoek. Ik weet dat Hilde ongeveer dezelfde richting inwil in fotografie dan ik. Denk: een occasioneel vakantiekiekje, maar vooral (zelf)portretten en creatief werk.
Ik maak - tijdens m'n zoektocht - de bedenking:
- zeker een 50mm f/1.8
- een lichtsterke zoomlens. met f/2.8 (zie lenzen van Tamron in de topic)
Hilde akkoord. Ze zou een Canon 1100D kopen (om te beginnen niks mis mee)
Zo gezegd zo gedaan, we komen in Konijn, ik vraag aan de verkoper om die 2 lenzen eens naast elkaar te kunnen testen.
Dat is er niet van gekomen (erg aggresieve verkoper, ...). Erg aggressief in de zin van "een marktkramer die zijn tuig kost wa kost verkocht moet krijgen, en liefst nog zoveel mogelijk brol erbij proberen verkopen", maar dit ter zijde.
Hij raadt dus die beide Tamrons af, en overtuigt m'n vriendin om voor de kit 18-135 f/3.5 te gaan.
Ik wou Hilde dus een lichtsterke zoom aanprijzen, en de verkoper spreekt me constant tegen, zelfs op een zeer groffe manier.
Ik vraag me dus af, waar zat ik fout in mijn redenering ivm lichtsterke objectieven? Of verkoop de verkoop kwatsj?
De 18-135 kost in bulk 269 Euro, de Tamrons beide ongeveer 350 Euro.
Hilde is dus naar huis gegaan met de 18-135.
Wie heeft ervaring met die Tamrons? En wie met die Kit 18-135 Canon?
Konijn heeft met die (nieuwe) verkoper in ieder geval géén aanwinst gedaan....
Comment