Na heel wat uitpluiswerk is de kogel door de kerk voor een body het wordt een canon 550d.
Dit is al de helft van het werk, nu ben ik nog aan het uitpluizen welke lenzen ik zou nemen.
Voor mij is het vooral de bedoeling om portretfoto's te maken, alsook natuurfoto's (als we op reis gaan). Na heel wat zoekwerk in andere topics en een antwoord van littleleentje in mijn eigen topic staan mijn gedachten op volgende 2:
- Canon EF 50mm F:1.8 MkII --> voor de portretfotografie
- Canon EF-S 55-250mm F:4.0-5.6 IS --> ipv de 18-55 kitlens voor allroundfotografie
Zou dit een goede keuze zijn om te starten?
Dan heb ik nog een "noobvraagje" *shame*
de 50mm heeft een kleine scherpte diepte en is dus een lichtsterke lens, wil dit dan zeggen:
- is deze goed om in het donker/schemering foto's te nemen?
- is de kleine scherptediepte bv een scherp aangezicht met een dof achtergrond?
alvast bedankt!!
Dit is al de helft van het werk, nu ben ik nog aan het uitpluizen welke lenzen ik zou nemen.
Voor mij is het vooral de bedoeling om portretfoto's te maken, alsook natuurfoto's (als we op reis gaan). Na heel wat zoekwerk in andere topics en een antwoord van littleleentje in mijn eigen topic staan mijn gedachten op volgende 2:
- Canon EF 50mm F:1.8 MkII --> voor de portretfotografie
- Canon EF-S 55-250mm F:4.0-5.6 IS --> ipv de 18-55 kitlens voor allroundfotografie
Zou dit een goede keuze zijn om te starten?
Dan heb ik nog een "noobvraagje" *shame*
de 50mm heeft een kleine scherpte diepte en is dus een lichtsterke lens, wil dit dan zeggen:
- is deze goed om in het donker/schemering foto's te nemen?
- is de kleine scherptediepte bv een scherp aangezicht met een dof achtergrond?
alvast bedankt!!
Comment