Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom niet blij met 16-85?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waarom niet blij met 16-85?

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    neen, dat is niet het grootste gemis... de 16-85mm heeft de lelijkste bokeh... echt niet te gebruiken voor portret... click
    Helemaal akkoord Koen, maar deze lens koop je ook niet om er portretten mee te maken.
    Het is een all round lensje dat veel beter presteert dan de doorsnee kitlenzen.
    Zelf gebruik ik het op de D300 als we daguitstapjes doen met de fotoclub.
    Voor het andere werk gebruik ik ook liever de D700 en een 85 f1.4 of een 24-70 f2.8 of een 70-200 f2.8
    Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Inderdaad ik treed EVA bij deze lens is geen portretlens maar gewoon de betere allround lens met een zeer ruime groothoek en toch voor mij net genoeg bereik....ik vind het een aangename lens en trekt mooie scherpe plaatjes....
      grtz

templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik zou de lens zomaar niet wegdoen en houden voor uitstapjes, reizen, dan is dat zoombereik heel handig. Ik heb ook allemaal primes, die geweldige resultaten geven, maar op reis zit ik niet graag constant te wisselen met lenzen. Die 16-85 VR is een hele goede lens, ook heel scherp.

Ik had de 70-300 VR, weggedaan omdat ik deze niet zoveel gebruikte, en ondertussen zo'n spijt van gehad. Koop gewoon die 85mm 1,8 erbij - of bijvoorbeeld de sigma 50mm 1,4. Verkoop je de 16-85, dan ga je er verlies op doen, en later ga je weer een kleine zoom willen kopen. De 18-55 of 18-70 is belange niet zo goed als de 16-85. (heb zelf de 18-70 gehad, niet content van).

Groetjes,
        Nicky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickyj Bekijk bericht
          Verkoop je de 16-85, dan ga je er verlies op doen, en later ga je weer een kleine zoom willen kopen. De 18-55 of 18-70 is belange niet zo goed als de 16-85. (heb zelf de 18-70 gehad, niet content van).

Groetjes,
          Nicky
          Wat is er mis met de 18-70?
          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickyj Bekijk bericht
            Ik zou de lens zomaar niet wegdoen en houden voor uitstapjes, reizen, dan is dat zoombereik heel handig. Ik heb ook allemaal primes, die geweldige resultaten geven, maar op reis zit ik niet graag constant te wisselen met lenzen. Die 16-85 VR is een hele goede lens, ook heel scherp.

Ik had de 70-300 VR, weggedaan omdat ik deze niet zoveel gebruikte, en ondertussen zo'n spijt van gehad. Koop gewoon die 85mm 1,8 erbij - of bijvoorbeeld de sigma 50mm 1,4. Verkoop je de 16-85, dan ga je er verlies op doen, en later ga je weer een kleine zoom willen kopen. De 18-55 of 18-70 is belange niet zo goed als de 16-85. (heb zelf de 18-70 gehad, niet content van).

Groetjes,
            Nicky
            Da's inderdaad waar, als ik die lens nu neem is het inderdaad voor uitstapjes met de kinderen of de honden wanneer ik niet vaak van lens wil wisselen.
            Ofwel, en daar neig ik op dit moment meer toe, koop ik in de plaats van die lens een Lumix LX5, dat is misschien net iets handiger.
            De 50 mm komt er zeker, de lumix denk ik ook. En dan eerst even kijken of dit binnenkort lukt of dat de 16-85 de deur uit moet om te helpen financieren ;-).

Comment

Mijn 18-70mm was echt niet scherp. Of ik had gewoon pech natuurlijk.

Groetjes,
              Nicky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                Ik heb zelf net mijn 16-85 ook verkocht. Deze lens levert totaal geen meerwaarde voor zijn veel te dure prijs.

inderdaad veel te veel geld voor wat je krijgt .
                de nikon 18-105 VR kost om en bij de 200 euro en is even goed + je kan iets verder zoomen . top lensje voor zijn geld en van de overschot kan je makkelijk een 50mm f1.8 kopen , of een 35 mm f1.8 .
                2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Sorry maar de 18-105VR is goed ja maar zeker niet evengoed...ik heb ze gehad en was er redelijk tevreden van tot ik de 16-85VR er op had was het toch wel qua scherpte en kleur een paar stappen vooruit vind ik,en ik heb eigenlijk liever 2mm meer groethoek dan 20mm meer zoom....dan zal ik wel een paar stappen vooruit gaan.
                  2mm is niet veel maar soms toch net dat tikkeltje meer aan sommige foto's
                  @am-staff heb je deze lens eigenlijk al eens getest

grtz

templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Sorry maar de 18-105VR is goed ja maar zeker niet evengoed...ik heb ze gehad en was er redelijk tevreden van tot ik de 16-85VR er op had was het toch wel qua scherpte en kleur een paar stappen vooruit vind ik,en ik heb eigenlijk liever 2mm meer groethoek dan 20mm meer zoom....dan zal ik wel een paar stappen vooruit gaan.
                    2mm is niet veel maar soms toch net dat tikkeltje meer aan sommige foto's
                    @am-staff heb je deze lens eigenlijk al eens getest

grtz

templar
                    jazeker , van een goede vriend . ik merkte geen verschil en hij ook niet , nadat hij mijn 18-105 twee weken mogen gebruiken heeft naast zijn 16-85 .
                    en deze man, heeft nadien zijn 16-85 wegegdaan , voor .. inderdaad 18-105 en van overschot een 50mm f1.8 gekocht .

het enige wat die 16-85 in zijn ogen meerwaarde had , was de iets groter breedhoek van 16 , plaats van 18 .
                    en in mijn ogen ook .
                    gewoon een veel te dure lens voor wat het is .
                    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Ik vind ze nochtans scherper en veel degelijker van bouw....smaken verschillen zeker... Moet je wel gelijk geven is inderdaad wel aan de dure kant...moest ze nu een 150 euro minder gekost hebben was het nog aantrekkelijker geweest.

grtz

Templar

Comment

Working...
                      X