Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verschillende lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
    Bedankt voor u snel antwoord.

    en als u echt zou moeten kiezen voor een all round lens zou u dan opteren voor de 18-200 of de 70-300 om mijn kitlens van 18-55 te komen versterken. en is deze 18-55 geschikt voor portret? wss niet echt. maar ik zal eerst beginnen oefenen en experimenteren hoe en wat lukt en wat niet lukt
    je kan met elke lens portret foto's maken... doch bepaalde eigenschappen typisch voor een portretlens (bokeh, kleine diepte scherpte, etc...), kan je met een andere lens niet bekomen. Dit heeft een andere outcome. 't zal ook een portret zijn.

    Je kan best met een 18-55 starten en je focussen op compositie en op licht, dat zijn ook twee belangrijke parameters voor een goed portret.

    als je je onderwerp dichter bij wil halen (tele), dan is de 70-300mm VR absoluut de betere lens. Let wel... enkel de VR versie... de niet VR versie die je voor een appel en een ei kan kopen is niet goed.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: Verschillende lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      Je kan best met een 18-55 starten en je focussen op compositie en op licht, dat zijn ook twee belangrijke parameters voor een goed portret.

      als je je onderwerp dichter bij wil halen (tele), dan is de 70-300mm VR absoluut de betere lens. Let wel... enkel de VR versie... de niet VR versie die je voor een appel en een ei kan kopen is niet goed.
      ik heb die gehad. Heel mooi om paarse foto's te maken van zonlicht dat door groene boomblaadjes valt. Echt de naam Nikon onwaardig.

      beginnen met portretten kan je idd met de 18-55. Ik gebruik heel vaak mijn 50mm voor portretten. Ik heb eigenlijk nog niet gemerkt dat ik daarmee te veel vertekening heb door de korte afstand. 50mm op FF zou idd wel te kort zijn. Dichtbij komen vind ik belangrijk in portretten om wat contact en rapport met je model te hebben.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #18
        Re: Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

        ik ben begonnen met mijn 18-200 VR en vind deze wel redelijk goed, het is geen prof lens maar ze is all around, en ik gebruik ze nu nog voor feestjes en dergelijke,
        als 2de lens had ik de goedkope af-s 35mm 1.8 gekocht om te testen wat het verschil was tussen een lichtsterke lens en de standaart 18-200.
        nu de 35mm is geen prof kwaliteitslens (maar goedkoper dan de 50mm 1.4 die wel echt goed is ) en je kan er best mooie foto's met maken, de afstand is goed voor landschap, maar voor macro is ze eigenlijk tekort omdat je te dicht bij je onderwerp moet gaan staan en de lens geen 1:1 is...

        veel succes met je zoektocht
        Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

        Comment


        • #19
          Re: Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

          Oorspronkelijk geplaatst door koeneke Bekijk bericht
          nu de 35mm is geen prof kwaliteitslens (maar goedkoper dan de 50mm 1.4 die wel echt goed is ) en je kan er best mooie foto's met maken,
          Als de 35mm f/1.8 geen kwaliteitslens is, zou ik niet weten wat wél een kwaliteitslens is. Optisch is ze schitterend en de bouwkwaliteit is meer dan ok. Geen FF lens, maar bij Nikon betekent professioneel niet noodzakelijk FF.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #20
            Re: Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            Als de 35mm f/1.8 geen kwaliteitslens is, zou ik niet weten wat wél een kwaliteitslens is. Optisch is ze schitterend en de bouwkwaliteit is meer dan ok. Geen FF lens, maar bij Nikon betekent professioneel niet noodzakelijk FF.
            ik heb regelmatig problemen op foto's die ik met mn 35-70 niet heb, kan ook aan mij liggen hoor ben nog niet zolang bezig met fotografie maar ik heb de 50mm van een vriend een paar keer gebruikt en die vind ik wel beter
            Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

            Comment


            • #21
              Re: Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

              Oorspronkelijk geplaatst door koeneke Bekijk bericht
              ik heb regelmatig problemen op foto's die ik met mn 35-70 niet heb, kan ook aan mij liggen hoor ben nog niet zolang bezig met fotografie maar ik heb de 50mm van een vriend een paar keer gebruikt en die vind ik wel beter
              En wat zijn die problemen? Misschien interessant om weten.

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door caleido
                En wat zijn die problemen? Misschien interessant om weten.
                Ik heb regelmatig onscherpte met de af... Mf doet hij het goed
                Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

                Comment


                • #23
                  Re: Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

                  Oorspronkelijk geplaatst door koeneke Bekijk bericht
                  Ik heb regelmatig onscherpte met de af... Mf doet hij het goed
                  nooit meegemaakt. Enige wat ik minder vind aan die lens is de bokeh.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

                    Oorspronkelijk geplaatst door koeneke Bekijk bericht
                    Ik heb regelmatig onscherpte met de af... Mf doet hij het goed
                    't is moeilijker om scherpe foto's te maken op f1.8 dan op f2.8... de 35mm is inderdaad een schitterend lensje... !!!

                    laat eens voorbeelden zien?
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

                      dit is een uitsnede uit een foto met de 35mm lens die ik online heb staan.
                      Last edited by koeneke; 9 juni 2011, 17:01. Reden: foto toevoeging
                      Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

                        Oorspronkelijk geplaatst door koeneke Bekijk bericht
                        dit is een uitsnede uit een foto met de 35mm lens die ik online heb staan.
                        met een uitsnede zijn we weinig koen... 't lijkt me trouwens een bewegings onscherpte...
                        wat zijn de EXIF waarden?
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          met een uitsnede zijn we weinig koen... 't lijkt me trouwens een bewegings onscherpte...
                          wat zijn de EXIF waarden?
                          f/1.8
                          1/1600
                          iso 200

                          kan bewegings onscherpte nog op s 1/1600?
                          tis wel een grote uitsnede ma de orginele vind ik momenteel niet, zal morge nogis goed zoeke
                          Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

                          Comment


                          • #28
                            Re: Verschillende lenzen (samengevoegde topic's)

                            Hallo

                            Ik ben zelf ook een beginnend fotograaf. Ikzelf heb een Nikon D3100 gekocht.
                            Samen met mijn toestel, heb ik een 18-55m en 55-200mm objectief gekocht.
                            Zelf ben ik ook geïnteresseerd in portretfotografie en landschapsfotografie.

                            Ik wou mij een Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G bij aanschaffen, specifiek voor portretfotografie.

                            Voor landschapsfotografie ben ik niet heel zeker.

                            Ik had deze topic gevonden en heeft me al een beetje verder geholpen, ik hoop dat het niet erg is dat ik mijn vraag in deze topic toevoeg.

                            Alvast bedankt.

                            Groetjes
                            Jess

                            Comment

                            Working...
                            X