Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leuke "allround-lens"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Leuke "allround-lens"

    Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
    Geweldig ding, echt precies wat ik zoek, haha, alleen die prijs... Ben maar een zielige student , maar leuk genoeg om op mijn spaarlijstje te zetten
    Ik zie dat er ook een Tamron variant van is, daar is de prijs een stuk lager van, maar dan de kwaliteit misschien ook, hmm..
    Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

    Comment


    • #17
      Re: Leuke "allround-lens"

      Oorspronkelijk geplaatst door robinschaft Bekijk bericht
      Geweldig ding, echt precies wat ik zoek, haha, alleen die prijs... Ben maar een zielige student , maar leuk genoeg om op mijn spaarlijstje te zetten
      Ik zie dat er ook een Tamron variant van is, daar is de prijs een stuk lager van, maar dan de kwaliteit misschien ook, hmm..
      Misschien de Canon 15-85. Dat is al een heel mooi allround lensje.

      Comment


      • #18
        Re: Leuke "allround-lens"

        De Canon 15-85 mm heeft een heel mooi zoombereik maar is niet te gebruiken voor macro. Kwalitatief veel beter dan de 18-200 mm vakantiezoom.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #19
          Re: Leuke "allround-lens"

          70-200 is wat duurder, goedkoper heb je nog de 55-250... die mss. beter aansluit?
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • #20
            Re: Leuke "allround-lens"

            Ik vrees dat ik eruit ben...
            De 70-200 mm is prachtig, maar de 28 300 is nog mooier, en geschikter, de prijs is alleen gigantisch hoor, maar zeg nooit nooit.
            Mijn keuze is uitendelijk de Canon 17-85 IS USM geworden, een mooie en voor veel dingen geschikte lens, en natuurlijk niet duur. Als er nog mensen zijn die het er vreselijk mee oneens zijn, dan hoor ik dat graag, wil niet weer een miskoop aanschaffen..
            Last edited by robinschaft; 11 juni 2011, 22:46.
            Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

            Comment


            • #21
              Re: Leuke "allround-lens"

              Ik zou toch nog eens gaan kijken naar de 15-85

              Persoonlijk ben ik niet onder de indruk van de 17-85. Ding is niet echt een vooruitgang op de kitlens IS

              Comment


              • #22
                Re: Leuke "allround-lens"

                Wanneer jij niet te hoge verwachtingen hebt van de Canon 17-85 mm dan zal je het een heel fijne lens vinden.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #23
                  Re: Leuke "allround-lens"

                  Tja, de 15-85 is een mooi ding, maar de prijs is ligt volgens mij evenhoog als de 70-200, en juis om die reden schaf ik de 70 200 ook niet aan, want dan kan ik niet zo goed doorsparen voor de 28 300, en tot die tijd kan ik net zo goed met de 17-85 fotograferen, over een paar weken gaan we naar Frankrijk op vakantie, dan kan ik mijn kitlens thuislaten en de 17-85 & 70-300 meenemen, dan heb ik een multifunctionele en een zoomlens bij me, terwijl ik ondertussen doorspaar voor de 28-300 lens..
                  Maargoed, mijn budget zal rond de 250-300 euro zijn, maar een goede tweedehands lens kan ook.
                  Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Leuke "allround-lens"

                    Je wilt niet met duizenden lenzen opgescheept raken, maar je redeneert er nu wel naar toe met een lens, die amper een verbetering is, komt uiteindelijk op die stapel terecht.

                    Wil je echt verbeteren: 2de hands Tamron 17-50 2.8 ipv je kitlens en koop daar later een 70-200 bij en je bent voor 99% van alle gevallen gedekt, die 20mm ga je echt niet missen. Weer later zou je misschien nog een 10-20 achtige lens erbij kunnen nemen als daar je interesse ligt.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Leuke "allround-lens"

                      Persoonlijk vind ik de 17-85 alleen een vooruitgang kwa focal lenght, maar optisch gezien in vergelijking met een kitlens met IS nauwelijks tot geen vooruitgang. Als ik zelf voor deze keuze zou staan zou ik hem laten liggen en door sparen voor een 15-85.

                      Op 17mm heeft de lens behoorlijk last van distortion. Prestaties op de groothoek zijn niet erg goed te noemen. Kennis van mij had deze en deze een weekend geleend. Ik vond het persoonlijk de 17-85 erg tegenvallen en heb hem niet vergeleken met de 24-105 of 17-55, maar met een kitlens met IS.

                      Als je geen kitlens hebt met IS dan is het overwegen waard om deze tweede hands te kopen en tot die tijd door te sparen voor bijvoorbeeld de 15-85

                      15-85 komt uit veel reviews erg goed uit de bus en mag ook wel één van de betere EF-s objectieven genoemd worden.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Leuke "allround-lens"

                        [QUOTE=robinschaft;3154584] dan kan ik mijn kitlens thuislaten en de 17-85 & 70-300 meenemen, dan heb ik een multifunctionele en een zoomlens bij me,
                        QUOTE]

                        Nee, dan heb je 2 zoomlenzen bij je.

                        Helemaal in het begin had je het over macro en landschap, wat moet je dan met een 28-300?
                        Last edited by Keeskanon; 12 juni 2011, 18:28.

                        Comment

                        Working...
                        X