Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
    keuze is lastig, ze zorgen er wel voor dat geen enkele camera/ dslr onder de 10000 niet perfect is maar de uitklapbare lcd is idd alleen bij 60d/600d dacht ik.

Ik denk ook dat de tamron 17-50 niet veel onder zal doen bij canon 17-55, alhoewel de tamron vc versie bij fotografen een slecht naam heeft ( de centrum is heel goed maar de rest laat afweten...?). Ik ben toch voor de canon gegaan.

Als ze met dhl sturen, betaal je bijna altijd btw, en de invoerrechten zijn alleen voor aankopen boven 150 euro. Bel de douane ff en zodat je niet verrast wordt door de extra kosten. Als je geluk hebt betaal je niks... ik heb vaak geluk

Inderdaad ik ben is naar arts and crafts gaan informeren.
    en blijk dat ik toch wel voor de tamron 17-50 ga gaan.
    Want bij de canon 17-55 heeft gwn een snellere af maar als er 1 ding is wat je niet gebruikt bij filmen is de af.

de 24-77 zijn veel te crop door de sensor van de 60d dat is wel een ideale lens voor bij de 5d full frame dan

Comment

Dat klopt 24mm is niet ideaal voor een crop censor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Dat klopt 24mm is niet ideaal voor een crop censor.
        24mm is ideaal voor een cropsensor, alleen niet als minimum op een zoomlens.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Afhankelijk van wat je fotografeert (of filmt), kan een 24-70 (erg) handig zijn voor 'n APS-C camera vind ik...maar wie ben ik natuurlijk . Als je geen groothoekbereik nodig hebt (zoals ik)...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hey,

Ik film met mijn 550d nu ook met een tamron 17-55 2.8 sinds een paar weken. Het is een zeer goede lens, neem wel non VR versie. Die is wat scherper. Die van Canon zouden toch nog iets beter moeten zijn dan die van tamron. Maar de prijs is ook heel wat hoger.

Dit is mijn eerste test met de 17-55 2.8 http://www.youtube.com/watch?v=XUKm8QZ6pdM Natuurlijk zie je hier de scherpte wel niet echt goed, maar ik wou gewoon twixtor testen gelijk met mijn nieuwe lens.

Ja voor 5D of 60D dat hangd er vanaf wat je wil doen, wil je actie filmen: Neem dan de 60D. Zoniet neem dan de 5D.

Cheers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              24mm is ideaal voor een cropsensor, alleen niet als minimum op een zoomlens.
              Was wel bedoeld op de 24/77(70 )die Kevin bedoelde .Om die reden heb ik ook de 5DmkII gekocht bijgekocht .De prijs van een 60D en een 15/85( Die we eventueel overwogen) is niet groot in vergelijking met de 5DmkII , waar ik geen lens moest bijkopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin b Bekijk bericht
                De 5D word bv gebruikt in series als HOUSE MD, Vermist enzovoort..
                Dus het heeft echter wel zijn film functies bewezen.
                Je bent toch niet zo naiëf dat je denkt dat dit geen onderdeel is van Canon's marketing en dat Canon geen pak dollars op tafel legde zodat hun camera werd gebruikt? Een regissseur en cameraman die duizenden dollars aan professioneel materiaal effkes langs de kant moet leggen en liever werkt met een onhandige DSLR om te filmen, ja dat deden ze met plezier

Allemaal zeer slim bekeken door Canon natuurlijk - niet alleen Canon, maar elke fabrikant doet dit natuurlijk. Gewoon beetje realistisch blijven.

Het is een goedkope manier om cinema-achtige beelden te krijgen met veel frustraties, maar dat is het ook maar. Voorlopig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
                  Hey,

Ik film met mijn 550d nu ook met een tamron 17-55 2.8 sinds een paar weken. Het is een zeer goede lens, neem wel non VR versie. Die is wat scherper. Die van Canon zouden toch nog iets beter moeten zijn dan die van tamron. Maar de prijs is ook heel wat hoger.

Dit is mijn eerste test met de 17-55 2.8 http://www.youtube.com/watch?v=XUKm8QZ6pdM Natuurlijk zie je hier de scherpte wel niet echt goed, maar ik wou gewoon twixtor testen gelijk met mijn nieuwe lens.

Ja voor 5D of 60D dat hangd er vanaf wat je wil doen, wil je actie filmen: Neem dan de 60D. Zoniet neem dan de 5D.

Cheers
                  Aha toffe test!
                  ook met looks builder of dergelijke opgezeten?
                  oke dan ga ik voor de vc!

En wat bedoel je als je actie wil filmen ga voor de 60 en anders de 5 want ik denk dat ik voornamelijk de nadruk wil leggen op videoclips..

Comment

die toestellekes zijn niet geschikt voor actie, zijn enkel puur geschikt voor statische opnames, het is te zeggen voor situaties dat de AF niet veel of niet snel moet bijgestuurd worden en dat het licht ook min of meer constant blijft

dit is actie:
                    Sony a55 α55 auto focus test 自動對焦測試 af tracking demo α55

zelfs dit gaat je nauwelijks of niet kunnen met DSLR
                    全新系列具備Sony最新研發的半透明式反光鏡技術,令拍攝相片及影片皆達至頂級水準。而全新革命性Quick AF Live View功能更將高速精確的連續自動對焦技術融入觀景器及顯示屏中,進一步擴展攝影領域,讓用戶可輕易拍攝真摰動人的相片。

als je video en foto's wenst te maken dan koop je momenteel volgens mij best een lumix DMC G3 (panasonic) en wil je vooral foto's en video voor actie koop je best een A55.

en voor video koop je best objectieven geschikt voor video, maar die zijn vrij duur, gewone DSLR objectieven zijn minder geschikt.

Comment

Lijkt me geen onverstandige keuze kevin. voor de geld die je overhoudt kun je een prime kopen en heb je meer waar voor je geld. Ik denk dat je bij het filmen de verschil niet ziet. Je zult wel blij zijn met een hele goede prime.
                      Laat weten wat je van de lens vindt...en succes.

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Je bent toch niet zo naiëf dat je denkt dat dit geen onderdeel is van Canon's marketing en dat Canon geen pak dollars op tafel legde zodat hun camera werd gebruikt? Een regissseur en cameraman die duizenden dollars aan professioneel materiaal effkes langs de kant moet leggen en liever werkt met een onhandige DSLR om te filmen, ja dat deden ze met plezier

Allemaal zeer slim bekeken door Canon natuurlijk - niet alleen Canon, maar elke fabrikant doet dit natuurlijk. Gewoon beetje realistisch blijven.

Het is een goedkope manier om cinema-achtige beelden te krijgen met veel frustraties, maar dat is het ook maar. Voorlopig.
                      Dat cinema achtige beelden is juist het punt, kort terug kosstte dat vele tienduizenden euro's. De house met 7d laat zien dat je een hoge niveau kan halen en of dat gesubsidieerd is door canon doet er niet toe.......lucas film heeft ook bloom mee laten filmen met canon 1d markiv en dat zegt veel.
                      Dankzij canon hoef je niet per-se heel erg veel geld te hebben om meer controle te hebben over de beelden die je maakt. Juist daarom heeft sony nu met hun nieuwe camcorder gekomen die 5 jaar geleden misschien wel 50-60000 had gekost en die kost 6000 euro'tjes. nog altijd te duur

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

als je video en foto's wenst te maken dan koop je momenteel volgens mij best een lumix DMC G3 (panasonic) en wil je vooral foto's en video voor actie koop je best een A55.

en voor video koop je best objectieven geschikt voor video, maar die zijn vrij duur, gewone DSLR objectieven zijn minder geschikt.
                      Puerte jij bent erg onder de indruk van de sony a55 en terecht het is een goede camera, maar voor hem ( die enige creativiteit tentoon moet spreiden) is dat een nutteloze camera. Voorlopig is de enige keuze de canons en panasonic tot op zekere mate. De absolute koning is 5d2 en dan 7d. Canons hebben wat opties die de anderen nog missen. Wel vind ik de beeld van d1...? van nikon echt mooie beelden maken maar .........
                      Last edited by aras; 15 juni 2011, 05:04.

Comment

ik zou ook zeggen koop een normale video cam, maar check dit filmpje

In this video, Kai gets presented with the new Sony NEX-VG10 handycam(http://bit.ly/SonyVG10). At first, he seems so impressed that he feels inspired to crea...

hierin filmen ze met een 5dMII een review over de vg10....duidelijk dat de 5d M2 beter is in autofocus etc...zelf in kwaliteit
                        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Ik denk eerder dat die Chinees die die 5D Mark II gebruikt om dat filmpje te maken heel goed met manual focus kan werken, want de continuous AF van de 5D Mark II bij het filmen schijnt niet zo denderend te zijn ...

"Unlike a conventional camcorder there's no continuous focus option, and to be honest the focus is so slow that you would never use it whilst filming."
                          (5D Mark II review, Dpreview.com)
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Ik denk eerder dat die Chinees die die 5D Mark II gebruikt om dat filmpje te maken heel goed met manual focus kan werken, want de continuous AF van de 5D Mark II bij het filmen schijnt niet zo denderend te zijn ...

"Unlike a conventional camcorder there's no continuous focus option, and to be honest the focus is so slow that you would never use it whilst filming."
                            (5D Mark II review, Dpreview.com)
                            Bij echte cinema producties wordt ook altijd manueel gefocust, bijvoorbeeld met focus rails, dus is niet echt een probleem voor mensen die een 5D II professioneel willen gebruiken.

Comment

Inderdaad, dat heb ik ook al gehoord en gelezen . Er zou een iemand echt de job hebben om aan de scherpstelring te draaien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin b Bekijk bericht
                                Aha toffe test!
                                ook met looks builder of dergelijke opgezeten?
                                oke dan ga ik voor de vc!

En wat bedoel je als je actie wil filmen ga voor de 60 en anders de 5 want ik denk dat ik voornamelijk de nadruk wil leggen op videoclips..
                                Hey Dan zou ik voor de 5D gaan, fullframe, heb je meer lichtinval, en kan je in lower light werken. Heb je ook heel wat minder ruis, en kan je hoger in ISO gaan.

Ja actie bedoel ik mee snelle shots, sporten, ...

Ja met looks builder idd

Comment

Working...
                                X