Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ideale lens dslr om te filmen voor 60d of 5d

establishing shots zijn goed te doen met een reflex , het is als je gaat bewegen....

hieronder 3 links van filmpjes die ik gemaakt heb met mijn nikon D7000 + 300mm F4 + 1.4 TC dus @420 mm .

vooral bij het laatse filmpje zie je zeer goed het verschik tussen scherp en onscherp, toen de AF niet kon volgen .

de eerste filmpjes was op goed 50 meter afstand .

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

nikon D7000 / nikon 300mm F4 + nikon TC 1.4 @420 mm

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

DSLR is niet echt geschikt om te filmen, is enkel bruikbaar voor statische opnames, (constante afstand tot onderwerp, constant licht) Voor wat video clips te maken van iet of wat deftige kwaliteit met DSLR heb je aan duizenden euro extra materiaal nodig (enkel voor opname)
      Beter zijn toestellen zonder spiegel maar met grote sensor en verwisselbare objectief.
      Als je actie wil filmen is de sony a55 veruit de meest aangewezen toestellen.
      AF is even vlug tijdens video als tijdens gewone fotoopnames alsook de belichting.

Dan heb je de nex3 en nex5 van sony en de VG10 , specifiek video toestel met grote sensor,welke te koop is voor 1700euro inclusief 18-200mm objectief, objectief is gestabiliseerd voor video. (praktisch eender welke lens in omloop zijn bruikbaar op deze toestellen)
      Dan heb je de panasonic m4/3 toestellen met oa de lumix DMC G3, is momenteel fototoestel met beste video functionaliteit. Zowel panasonic als sony ondersteunen AVCHD wat toch zeer mooie kwaliteit levert, zelfs op 50inch scherm. (blu-ray kwaliteit)

pro video toestel met grote sensor komt op 4000 euro nml sony nex-fs100

je moet ook weten met DSLR moet je LCD gebruiken om video opnames te maken, moet je maar is doen in vol daglicht zoals vandaag.

begin juli zal Sony hoogstwaarschijnlijk 2 fototoestellen presenteren waarvan ik verwacht dat video vrij uitgebreid zal zijn

goeie raad blijf van DSLR af als je toestel voor hoofdzakeljk video wenst.

Comment

Ik ben geen video man, ik heb er een beetje kennis van, maar onvoldoende, ik heb echter een goede vriend die er voor meer de 100 % mee bezig is. Die ziet een DSLR zoals de 5DMII en de 7D als een bijzondere aanvulling boven op zijn professionele full HD video camera's, met andere woorden, je begint eraan als je de beperkingen kent. Boven op de DSLR zijn er nog enkele extra's nodig om er aanvaardbaar mee te kunnen werken.
        Dan zijn de lenzen van een DSLR bijzonder nuttig. Maar geluid bijvoorbeeld zal steeds worden opgenomen met de HD videocam en de clips van de DSLR dienen als aanvulling inserts in de opname met de HD videocam.

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Wij filmen soms met de 7D en de 5dmkII met de 24/105 maar de beperkingen zijn reeds genoemd . Beeldkwaliteit is wel enorm goed maar onze sony HD camera is wel gemakkelijker om te filmen ( neemt ook foto's . ) het is voor ons een aanvulling maar zeker geen vervanging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin b Bekijk bericht
            ...
            Ik denk dat ik ongeveer een kleine 4000 euro zou kwijt zijn aan een uitgebouwde dslr

hier is een random filmpje dat ik vond op het net met een dslr. persoonlijk vind ik het veel mooiere beelden met mooiere dieptescherpte ..
            we hebben hier net de Sony VG10 in huis gehaald, en heb er al even mee gespeeld, deze kost een 15000euro maar is qua bouw echt wel heel stevig. AF is echt nog snel ook, en je kan er een mooie dof mee creeren. Het is een videocamera, en doet hetgene waarvoor het gebouwd is.En eerlijk gezegd zou ik meer neigen te filmen met de Sony dan met mijn 5D gewoon uit gemak. Camera ... that's it, met een dslr moet je al met allerleu prul beginnen om deftig scherp te stellen onder al te veel te bewegen. Nuja jouw keuze natuurlijk. De 5D filmt uitstekend, maar, er zijn enorm veel beperkingen
            5D mkII 1900euro
            24-105 900euro
            grip 280euro
            Batterij 100euro ofzo?
            en dan moet je nog al je spul kopen om er een film dslr van te maken, terwijl met een semi pro camera zoals de sony betaal je ...1700euro ( bij konijn ) en je hebt een 18-200 lens met een hele goeie camera en nog goeie geluidskwaliteit ook
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              we hebben hier net de Sony VG10 in huis gehaald, en heb er al even mee gespeeld, deze kost een 15000euro.........
              ?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

en dan moet je nog al je spul kopen om er een film dslr van te maken, terwijl met een semi pro camera zoals de sony betaal je ...1700euro ( bij konijn ) en je hebt een 18-200 lens met een hele goeie camera en nog goeie geluidskwaliteit ook
                En als ik het goed heb krijg je er Sony Vegas (erg goede videobewerkingssoftware) bij ook .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

waarschijnlijk bedoel je 1500€ ipv 15000€ ?

voorbeeld vg10 met vergelijking panasonic g1 en canon 5d2, beoordeel zelf
                  月刊「ビデオSALON」2010 9月号 「NEX-VG10革命 デジタル一眼ムービーとしての実力はどうなのか?」のための作例です。もうすぐ発売になるソニーのレンズ交換式ハイビジョンカメラ VG10をお借りして、テスト撮影してみました。モデルは女優の藤沢玲花さん(http://jlive.tv/reika.htm...

volgende clip is gemaakt met sony nex fs100, merk op dat busstop scene is opgenomen enkel met aanwezig licht, gewoon camera gebruikt zonder extra materiaal voor die scene met uitzondering van statief. gebruikte objectief sony 50mm 1,4

CREATIVE | DIRECTION | PRODUCTION | POST-PRODUCTION ** UPDATED TO 1080p VERSION ** The first music video shot on a preproduction model of the Sony NEX FS 100. For…

Comment

Ik heb een 5D mkII en heb deze gekocht om ... ja om foto's te nemen. Nu niet daarom dat ik de filmfunctie niet eens getest heb natuurlijk.

Hier voor de fun eens getest met een 24-105 F/4.0 L IS ( in mijn ogen de beste lens op de 5D om te filmen ) Maar zoals je kan zien, het vergt enorm veel training om alles goed scherp te krijgen en toch ook een mooie DOF te krijgen, en dit ligt hem vooral omdat het scherm te klein is voor deze doeleinden. Ook de stabilisator is niet echt ideaal om te filmen het schokt nogal wat, en toch heb ik een hele vaste hand. Ook het zoomen is ingewikkeld om te doen zonder dat heel je beeld meebeweegt, maar het is wel mogelijk hoor om uit de hand degelijk te filmen, ik hoop dan alleen dat je niet teleurgesteld zult zijn met de eerste resultaten.Nu dit was enkel om te testen, anders hebben mijn ouders vandaag deze hier gekocht om te filmen:

Ik kijk ernaar uit om eens een film te maken met een paar wagens van mijn vrienden en zien wat dat beestje zoal kan. Vooral geluidsprestatie want de interne micro van de 5D mkII registreerd het geluid van de stabilisator en ook het zoomen, heel lastig dus je moet dus al een seinheiser draadloos systeem aanschaffen ( dat ook een pakje kost ) om degelijk geluid te hebben.

Nuja ik blijf erbij, de 5D mkII is echt iets prachtigs zowel voor foto's als om te filmen, maar het blijft een DSLR, anders moet je wachten op de 5D mkIII, er zijn geruchten ( ja ik weet het het zijn geruchten ... niet zagen ) dat er twee versies uit zouden komen, eentje om te filmen en een andere om foto's te nemen. Dit om mensen die een dslr willen gebruiken om te filmen ook een plezier te gunnen.

Ik wens je alvast heel veel succes in je zoektocht en hopelijk zien we binnenkort iets van jou op het grote scherm
                    aha zalig laat me weten wat je van de sony vindt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      ?
                      grt,bouk.
                      1700dus sorry ik las waarschijnlijk de tekst nog eens en dan jah .... kzen een vent he zeg

Anders is de Sony VG10 echt een leuk "speelgoed" ... als je het nog een speelgoed kunt noemen natuurlijk. AF werkt echt prima op dat ding, en je kunt zelfs een DOF creeren zoals bij een DSLR door op diafragma te filmen. Niet teveel troelala in de menu's alles is duidelijk, snelle toegang voor als je op sluitertijd of op diafragma wilt filmen, een soort van auto iso systeem die wel wat beperkt is in mijn ogen maar hij trekt zijn plan wel. Ik krijg er wel al echt prachtige beelden uit, enig ding is wel dat je op modus photo moet zetten om een foto te nemen, je kan dus geen foto nemen terwijl je filmt zoals bij een dslr, nuja, het is ook geen dslr he en bij een dslr stopt hij dan even met filmen als je een foto neemt. Maar nadien kan je gewoon via iMovie een foto uit je film nemen

Verder wzalig om te werken, handvat mocht wel nog iets hoger gezeten hebben, gewicht is echt ideaal zorgt ervoor dat je niet teveel beweegt en de stabilisator werkt ook vlotjes. Ik kan alles goed zien op het lcd schermpje als je in de zon staat, en moest het toch té worden wat ik nog niet ervaren heb, dan kijk je gewoon door de ocular.

Als ik heel eerlijk mag zijn, het is een tof ding, maar, ik heb een betere grip met mijn 5D dan met de sony, maar dat kan wel komen omdat ik meer met een dslr werk dan met een camera
                      Last edited by Oli; 4 juni 2011, 19:54.
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

DOF heeft niets met DSLR te maken maar met de grote van de sensor.
                        De nex toestellen en ook de m4/3 toestellen gebruiken zelfde sensor als in DSLR (APS).

Spiegel in DSLR is totaal overbodig om te filmen, integendeel is een grote handicap en belemmert de video functie.
                        Spiegel wordt opgeklapt in video functie waardoor de primaire AF en lichtmeting functie uitgeschakeld wordt.

Ook als gevolg v/d spiegel is de afstand vd lens tot sensor onnodig groot (+/46mm afhankelijk producent) bij nex is dat 18mm en bij m4/3 +/-20mm, maakt niet alleen dat objectieven compacter kunnen gebouwd worden, maar ook dat praktisch alle bestaande kleinbeeld objectieven op die toestellen kunnen gebruikt worden inclusief range-finder objectieven. (bvb Leica M serie)
                        Om manueel te focussen heb je typisch objectief voor video nodig, welke toeaten van vloeiend te focussen

Comment

Misschien is het hoger al vermeld: op de 5D kan je geen 17-55mm 2.8 lens zetten. EFs-objectieven gaan niet op een 5D, enkel EF.

Comment

Voor de camera is je budget belangrijk.
                            5d 2 is uiteraard de beste tusse de dslr. grootste sensor en goed in laag licht.
                            Als je dat te duur vindt zou ik voor 550d gaan die hetzelfde kan doen als de 7d met de magic lantern firmware. Dan hou je de verschil in 2de hands prijzen van deze 2 cameras van 1100 euro voor de vele kosten die je moet maken ). Kijk wat de 7d biedt voor filmen voor die geld.. 60d al helemaal niet. ( 1d4 wordt zelden genoemd en ik denk dat het mede door de prijskaartje is ). Heb je de budget dan is er geen discussie en 5d2 is je camera, je moet ook wel ander dingen betalen en je weet dat die meer kosten dan camera's...

Lenzen: de primes zijn fantastisch, ik heb de samyang 85mm en vind het zoooo gaaf . 17-55 mm is heel handig en is werkt heel goed ( tamron versie heb ik niet gebruikt maar ik verwacht niet dat het om mee te filmen slecht zal zijn, de sigma is ook een optie ). 85 heeft geen is en uit de hand schieten is een ellende voor mij maar goed jij kan dat misschien wel beter.
                            nikon 50mm 1.2 staat op mijn lijst maar mijn 50mm 1.8 heeft ook een mooie beeld. canon 1.2 is kwa kunstzinnigheid gewoon geil... maar goed de prijs is ook deprimerend en mogelijk beperkt inzetbaar.
                            tokina 11-16........
                            Bedenk wel dat dat niet alle lenzen op fullframe (5d) werken.

follow focus kun je bij jag35 voor 135$ kopen

Oorspronkelijk geplaatst door kevin b Bekijk bericht
                            nee dat denk ik niet
                            Deze camera's zijn dezer dagen de film wereld aan het overnemen voor video clips en Films enzovoort.
                            .
                            Nou ze nemen de filmwereld niet over hoor wel de arme filmpjes makers, de enkele uitzonderingen daar gelaten....

De nieuwe cameras van panasonic af101...of hoe die heet en vooral de sony fs100 die over 6 maanden komt zijn de wat duurdere en mogelijk betere opties. panasonic 4700 euro en de sony zal 6000 kosten zonder lens. de sony vind ik van wat ik gezien heb duidelijk beter dan 5d2 ( op dof na, maargoed dat is ook niet alles).

Sorry voor chaotische reactie maar heb haast lol

Succes en laat de resultaat van je werk zien later
                            Last edited by aras; 8 juni 2011, 04:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                              Voor de camera is je budget belangrijk.
                              5d 2 is uiteraard de beste tusse de dslr. grootste sensor en goed in laag licht.
                              Als je dat te duur vindt zou ik voor 550d gaan die hetzelfde kan doen als de 7d met de magic lantern firmware. Dan hou je de verschil in 2de hands prijzen van deze 2 cameras van 1100 euro voor de vele kosten die je moet maken ). Kijk wat de 7d biedt voor filmen voor die geld.. 60d al helemaal niet. ( 1d4 wordt zelden genoemd en ik denk dat het mede door de prijskaartje is ). Heb je de budget dan is er geen discussie en 5d2 is je camera, je moet ook wel ander dingen betalen en je weet dat die meer kosten dan camera's...

Lenzen: de primes zijn fantastisch, ik heb de samyang 85mm en vind het zoooo gaaf . 17-55 mm is heel handig en is werkt heel goed ( tamron versie heb ik niet gebruikt maar ik verwacht niet dat het om mee te filmen slecht zal zijn, de sigma is ook een optie ). 85 heeft geen is en uit de hand schieten is een ellende voor mij maar goed jij kan dat misschien wel beter.
                              nikon 50mm 1.2 staat op mijn lijst maar mijn 50mm 1.8 heeft ook een mooie beeld. canon 1.2 is kwa kunstzinnigheid gewoon geil... maar goed de prijs is ook deprimerend en mogelijk beperkt inzetbaar.
                              tokina 11-16........
                              Bedenk wel dat dat niet alle lenzen op fullframe (5d) werken.

follow focus kun je bij jag35 voor 135$ kopen

Nou ze nemen de filmwereld niet over hoor wel de arme filmpjes makers, de enkele uitzonderingen daar gelaten....

De nieuwe cameras van panasonic af101...of hoe die heet en vooral de sony fs100 die over 6 maanden komt zijn de wat duurdere en mogelijk betere opties. panasonic 4700 euro en de sony zal 6000 kosten zonder lens. de sony vind ik van wat ik gezien heb duidelijk beter dan 5d2 ( op dof na, maargoed dat is ook niet alles).

Sorry voor chaotische reactie maar heb haast lol

Succes en laat de resultaat van je werk zien later
                              wel ik heb al veel film werk gedaan met de dslr's voornamelijk video clips dan ik heb met de 7 en 60 en 5d gewerkt. Indd 5 d is de top maar 7D en 60 d verschillen niks alhoewel dat mijn voorkeur nog meer uitgaat naar de 60d clap schermpje en manueel geluid controle wat de 7D en 5d niet heeft aangezien ik er een juiced link wil opzetten met een goede microfoon is dat wel een verreiste.

Ma de nadruk ligt vooral op video clips en fictie draaien.

Lenzen: Nu heb ik ook wat verder gegaan dan dit forum naar docenten en mensen uit de professionele wereld en voor de 60D raden ze mij de 17-55 2,8 aan omdat het een crop sensor is en bij de 5 de 24-77 of 75 van tamron of canon. (nr schijnt dat de tamron lenzen nog iets beter presteren om te filmen)
                              ik kan ook als een extra luxe een 2de hands lens kopen van een vriendin 28 mm 1.8 canon die heb ik al is op een 5d gestoken en dat bleek wel heel mooi beeld te geven..

En als rig dacht ik mij een totaal pakket van jag 35 te kopen heeft u hier ervaring mee ?
                              Ik heb wel een beetje schrik voor de douane kosten. want ik heb medestudenten daardoor al uit hun budget weten treden.

En indd dslr nemen de film wereld niet over beetje fout van mij om te zegge. maar eerder de video clip wereld en de "low" budget fictie wereld. de red en de arri cam en de xd cam voor broadcast zijn voorlopig nog niet overstegen

grtz

Comment

keuze is lastig, ze zorgen er wel voor dat geen enkele camera/ dslr onder de 10000 niet perfect is maar de uitklapbare lcd is idd alleen bij 60d/600d dacht ik.

Ik denk ook dat de tamron 17-50 niet veel onder zal doen bij canon 17-55, alhoewel de tamron vc versie bij fotografen een slecht naam heeft ( de centrum is heel goed maar de rest laat afweten...?). Ik ben toch voor de canon gegaan.

Als ze met dhl sturen, betaal je bijna altijd btw, en de invoerrechten zijn alleen voor aankopen boven 150 euro. Bel de douane ff en zodat je niet verrast wordt door de extra kosten. Als je geluk hebt betaal je niks... ik heb vaak geluk

Comment

Working...
                                X