Ik was vastbesloten om de Canon EF 14mm 2.8 IS USM II te kopen om zo een professionele breedhoek lens te hebben ter vervanging van mn EF-S 15-85mm IS USM (hetgeen een schitterende lens is en ik als kitlens bij mn 7D kocht). Toch las ik nu dat deze 14mm met een prijskaartje van 2100 euro !!! prijs kwaliteit toch niet dat is en ik las vergelijkingen met de Canon EF 16-35mm 2.8 USM II die uit verschillende tests er beter uitkomt...lag dit aan het geteste exemplaar van lens?? geen idee...
Ik zou graag wat reacties krijgen ivm de ervaring met beide lenzen...scherpte is voor mij een prioriteit. Op mijn 7D heb ik uiteraard de cropfactor maar ik plan een 5D mark II(I) te kopen als 2de body zodat ik mn breedhoek speelgoed daarmee kan gebruiken en mn telespeelgoed met de 7D...
...
Ik zou graag wat reacties krijgen ivm de ervaring met beide lenzen...scherpte is voor mij een prioriteit. Op mijn 7D heb ik uiteraard de cropfactor maar ik plan een 5D mark II(I) te kopen als 2de body zodat ik mn breedhoek speelgoed daarmee kan gebruiken en mn telespeelgoed met de 7D...
...
Comment