Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke standaardlens voor Canon 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke standaardlens voor Canon 50D

Oorspronkelijk geplaatst door janbos Bekijk bericht
    Bedankt voor de serieuze reacties. Jammer dat enkele mensen menen de thread te moeten gebruiken om hun frustraties af te reageren en niet terzake doende reacties plaatsen. Jammer voor dit in het algemeen heel interessante forum.

Jan
    Het leven is toch wel heel zwaar voor enkele mensen......

Comment

De Canon EF-S 17-55 f2,8 IS heb ik zelf een paar jaar gebruikt op een 20D en 40D, en daar was ik heel tevreden over.

Met de andere lenzen heb ik geen ervaring, ik heb wel een Sigma 18-50 f2,8 EX DC gehad (zonder beeldstabilisatie). De beeldkwaliteit was goed, zolang er geen flaregevoelige onderwerpen werden gefotografeerd. Bij nachtfoto's waarbij er lichtpuntjes in beeld kwamen (dat is altijd het geval) zaten er sterretjes over de hele foto.

Ik denk dat het moeilijk is voor een tester om die flaregevoeligheid op een correcte manier te testen, en daarom zie je dat ook niet bij elke test. Waarschijnlijk kan je geen getal op zetten, en dat maakt het moeilijk om verschillende lenzen te vergelijken.

Als je geen lichtsterke lens nodig hebt, dan kan de Canon EF-S 15-85 ook een heel goede standaardlens zijn. Ik ken een beroepsfotograaf die heel tevreden is over de combinatie 7D + 15-85. Als je de tests op internet bekijkt, dan komt die lens er ook altijd heel goed uit.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Zelf zou ik de keuze beperken tot de 15-85 en 17-55. De Tamron ken ik redelijk en zeker geen verkeerde lens, maar kan niet tippen aan de 17-55. Sigma's geen ervaring mee kan ik ook niks over zeggen. ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          De Tamron ken ik redelijk en zeker geen verkeerde lens, maar kan niet tippen aan de 17-55.
          Dit heb ik reeds een paar keer gelezen op dit forum, maar niemand zegt er bij in wat precies die Canon zoveel beter is....... jammer.
          Voorbeelden graag, zodat we weten waarom..... dat is belangrijk toch
          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Dit heb ik reeds een paar keer gelezen op dit forum, maar niemand zegt er bij in wat precies die Canon zoveel beter is....... jammer.
            Groetjes
            Ik denk dat er niet veel zijn die beide lenzen tegelijk hebben en er dan ook nog vergelijkbare testfoto's mee gemaakt hebben. Daarom is het erg moeilijk om een goede vergelijking te maken.

Wat je hier steeds terug ziet is dat iemand die de Canon gebruikt, dat die daar altijd heel tevreden over is, maar iemand die met de Tamron werkt, die is daar ook heel tevreden over.
            Daarom denk ik dat ze gewoon allebei heel goed zijn.

Pluspunten van de Canon:
            -Heel goede beeldkwaliteit, zelfs met het diafragma helemaal open.
            -Heel snelle AF, en die werkt ook nog goed bij weinig licht.
            -Goede beeldstabilisatie, sommigen zeggen dat die niet belangrijk is op een "korte lens", maar ik vond die toch geregeld heel erg bruikbaar.
            -Blijft compatibel op nieuwe Canon modellen, dat is soms wel een probleem met Sigma of Tamron lenzen, daar moet je wat geluk hebben dat ze nog wel goed werken als je een nieuwe camera koopt...

Minpunten:
            -Hoge prijs.
            -Vrij groot en zwaar voor een crop-lens, zeker als je die wil gebruiken op de kleinste camerabody's.
            -Niet spatwaterdicht, dat mocht eigenlijk wel voor die prijs.
            -Standaard geen zonnekap bijgeleverd.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Groetjes
              Vriend van mij is recentelijk toch maar overgestapt van de Tamron 17-50 aangezien deze niet lekker presteerde voor zijn type fotografie (concerten) de lens bleef te vaak hunten. Met regelmaat foto's out of focus en flare. Hier geen last mee met de 17-55.

Comment

Zou mijn EF-s 17-55 f/2.8 IS voor geen geld willen missen: goed op de 350D, beter op de 50D, pas op z'n best op de 7D.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Zou mijn EF-s 17-55 f/2.8 IS voor geen geld willen missen: goed op de 350D, beter op de 50D, pas op z'n best op de 7D.
                  Ik zit nog maar bij de 50D en kom ook van een 350D, maar ik heb voordien de sigma 17-70
                  gehad, daarna de Tamron 17-50 2.8. Allebei omdat ik prijs/kwaliteit zocht. Nu heb ik dus
                  de 17-55 2.8 en zou niet meer terug willen. Jamais.
                  Waaruit ik geleerd heb dat prijs/kwaliteit ook maar iets zeer relatief is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Zou mijn EF-s 17-55 f/2.8 IS voor geen geld willen missen
                    En als je er 1 OOO euro voor krijgt ..... grapje

Groetjes

Comment

Working...
                    X