Hallo,
Ik ben al heel lang in het bezit van een Canon 50D. Die bevalt mij prima.
Tot nu toe gebruikte ik de kitlens die ik kocht bij mijn Canon 400D.
Deze kitlens wil ik nu vervangen.
Misschien belangrijk om te weten ik heb naast de genoemde kitlens de Canon EF 50mm f/1.8 II, de Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro 1:1 en de Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro in mijn fototas.
Voor de vervanging van de standaardlens is mijn oog gevallen op:
In het algemeen maak ik natuurfoto's (landschap en macro) dan wel alles wat met natuur te maken heeft. (Voor de vogeltjes etc. voldoet mijn set niet maar moet ik w.s. nog even door sparen voor een lichtsterke tele(zoom)lens).
Daarnaast gaat de apparatuur natuurlijk ook mee in de vakanties en tijdens uitstapjes waarvan ik er veel maak met de fiets.
Tenslotte moeten ook mijn kleinkinderen met enige regelmaat worden vereeuwigd.
Als ik nu de standaard lens ga vervangen heb ik moeite om mijn keus te bepalen.
Lens no.5 spreekt me aan vanwege het bereik. Lens 1 vanwege de superkwaliteit maar is wel heel erg duur.
De andere lenzen zijn qua prijs wat aantrekkelijker dan lens 1 en zijn sneller dan lens 5
Wie kan mij op grond van ervaring of anderszins op weg helpen bij het bepalen van mijn keuze.
Ik vind het een hele investering en zal niet zo snel een miskoop gaan vervangen.
Alvast bedankt.
Jan
Ik ben al heel lang in het bezit van een Canon 50D. Die bevalt mij prima.
Tot nu toe gebruikte ik de kitlens die ik kocht bij mijn Canon 400D.
Deze kitlens wil ik nu vervangen.
Misschien belangrijk om te weten ik heb naast de genoemde kitlens de Canon EF 50mm f/1.8 II, de Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro 1:1 en de Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro in mijn fototas.
Voor de vervanging van de standaardlens is mijn oog gevallen op:
- 1 Canon EF-S 17-55 mm F 2.8 IS USM
- 2 Sigma 17-70 mm F 2.8-4 DC Macro OS HSM
- 3 Tamron 17-50 mm F 2.8 SP DI II VC
- 4 Sigma 17-50 mm F 2.8 EX DC OS
- 5 Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM en
In het algemeen maak ik natuurfoto's (landschap en macro) dan wel alles wat met natuur te maken heeft. (Voor de vogeltjes etc. voldoet mijn set niet maar moet ik w.s. nog even door sparen voor een lichtsterke tele(zoom)lens).
Daarnaast gaat de apparatuur natuurlijk ook mee in de vakanties en tijdens uitstapjes waarvan ik er veel maak met de fiets.
Tenslotte moeten ook mijn kleinkinderen met enige regelmaat worden vereeuwigd.
Als ik nu de standaard lens ga vervangen heb ik moeite om mijn keus te bepalen.
Lens no.5 spreekt me aan vanwege het bereik. Lens 1 vanwege de superkwaliteit maar is wel heel erg duur.
De andere lenzen zijn qua prijs wat aantrekkelijker dan lens 1 en zijn sneller dan lens 5
Wie kan mij op grond van ervaring of anderszins op weg helpen bij het bepalen van mijn keuze.
Ik vind het een hele investering en zal niet zo snel een miskoop gaan vervangen.
Alvast bedankt.
Jan
Comment