Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe goed doet 50mm f/1.4 het op f/1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Hoe goed doet 50mm f/1.4 het op f/1.4

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik weet wel wat ik schrijf hoor maar bovenstaand beweer jij dat een FF objectief het minder goed zou doen op een DX toestel dan op een FX, ik zeg hier juist dat dat eerder omgekeerd zal zijn, juist omdat je op DX net het beste deel van je objectief gebruikt, maar tegenwoordig zijn er goede objectieven die op alles goed presteren.
    Daar zitten 2 tegengesteld werkende aspecten aan:
    1-Cropcamera's stellen hogere eisen aan objectieven wegens de hogere pixeldichtheid, daarom presteren sommige lenzen goed op FX en minder op DX...
    2-Op cropcamera's vallen minder goede randen en hoeken af en dat KAN een voordeel zijn.

    Comment


    • #62
      Re: Hoe goed doet 50mm f/1.4 het op f/1.4

      ik moet eerlijk toegeven, dieje nikon is wel retescherp precies

      Nu heb ik de sigma al een paar weken, door de blok niet echt kunnen testen, maar ik heb zijn sterkste punt nu wel al gevonden en dat is de f2.0 daar is die echt ... zo scherp. Op f1.4 is hij ook wel al heel scherp.

      iso 800
      f2.0
      1/60 ( ja twas er vrij donker maar daarvoor koop je toch zo een lens niet? ok ja ook voor de BOKEH )

      en voor de pixelpeepers hier een 1600 pixels formaat:

      KLIK

      De sigma is een parel van een lens, ik ben blij dat ik niet de Canon versie genomen heb, maar met de Nikon die Demeyereg daar toont zou ik ook wel heel tevreden mee zijn.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #63
        Re: Hoe goed doet 50mm f/1.4 het op f/1.4

        Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
        ik moet eerlijk toegeven, dieje nikon is wel retescherp precies

        Nu heb ik de sigma al een paar weken, door de blok niet echt kunnen testen, maar ik heb zijn sterkste punt nu wel al gevonden en dat is de f2.0 daar is die echt ... zo scherp. Op f1.4 is hij ook wel al heel scherp.

        iso 800
        f2.0
        1/60 ( ja twas er vrij donker maar daarvoor koop je toch zo een lens niet? ok ja ook voor de BOKEH )

        en voor de pixelpeepers hier een 1600 pixels formaat:

        KLIK

        De sigma is een parel van een lens, ik ben blij dat ik niet de Canon versie genomen heb, maar met de Nikon die Demeyereg daar toont zou ik ook wel heel tevreden mee zijn.
        Die Sigma is inderdaad wel iets speciaals, en springt echt uit de rij, hoewel ik geen fan ben van derde partij objectieven, spreekt deze mij wel aan.

        Comment


        • #64
          Re: Hoe goed doet 50mm f/1.4 het op f/1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          Op FX gebruik ik veel minder m'n 85mm, maar in de plaats m'n 135mm... voor portret...
          Nogthans is de Nikon 85mm AF-s een niet te versmaden objectiefje, en reeds bruikbaar op f1.4. HIER een voorbeeldje.

          Comment

          Working...
          X