Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 20mm F1.8 EX DG Asp RF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 20mm F1.8 EX DG Asp RF

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
    De Nikon 20mm 2,8 is niet veel duurder, en daar zijn heel lovende commentaren en voorbeeldfoto's te vinden.
    Van die Nikon 20mm vind je toch niet veel vind ik? Een review op photo.net en op nikonians (dacht ik), maar voor de rest toch niet veel?
    Die Sigma heb ik ook al over gelezen, dat ze heel soft was op 1.8 en pas bruikbaar werd vanaf 2.8. Dan kun je imho toch beter iets bijleggen voor de Nikon.

Comment

heb beide 20mm's gehad en vond de sigma beter. Van de nikon wordt gezegd dat hij met name goed is op een filmcamera. Ik vond het voordeel van de nikon zijn bescheiden formaat. De sigma is erg groot en gebruikt dus ook grote filters. Met name bij groothoek gebruik ik nog weleens een circ. pol. en in de maat 82mm zijn ze een stuk duurder dan bij de bescheiden 62mm...
      hier een voorbeeldje die gemaakt is met de nikon 20mm 2.8

Edwin
      Mijn Foto's

Comment

Ik denk dat janVG niet veel kan doen met een nikon lens als hij een canon camera heeft
        het zal dus eerder om andere breedhoeken gaan die wel voor canon kunnen dienen die beter zijn dan de 20mm 1.8
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Had het beter kunnen aangeven inderdaad, post was interessanter voor Rafael...
          Mijn Foto's

Comment

Working...
          X