Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50mm f1.4 / Canon 80mm f1.8 / Samyang 85mm f1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 50mm f1.4 / Canon 80mm f1.8 / Samyang 85mm f1.4

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
    Ik mis in het rijtje de Sigma 85 mm/1.4. Ik heb er een tijdje mee gewerkt, hier mijn ervaringen:

http://www.camerastuffreview.com/nl/...-sigma-85-mm14
    Zou inderdaad ook een optie kunnen zijn, ware het niet dat de prijs voor mij wat te hoog is (850 euro). Zeker in vergelijking met de 370 euro voor de Canon en 269 voor de Samyang.

Het is dus een keuze tussen: lichtsterkte en autofocus..
    Wat moet ik het meest laten doorwegen??

Comment

zoals D-oracle al zij, probeer met je huidige lenzen op manueel te werken.

Zelf heb ik de sigma 50 1.4 en de canon 85 1.8, het bereik zal voor jou met 50mm te kort zijn, met 85 waarschijnlijk net genoeg. De samyang ken ik spijtig genoeg niet en zoals al aangehaald, bewegende zaken scherp krijgen zal een echte challenge worden. Best mogelijk dat je erin slaagt maar ik zou het er niet op riskeren om op manueel te werken op een concert om nadien te beseffen dat je 99% mag weggooien en derop vloeken dat de foto's niet scherp zijn. Vooral wetende dat de AF van de 85 1.8 wel heel snel is en maar een ietsiepietsie duurder is. De sigma zou ik ook niet overwegen, ik heb zelf getwijfdeld maar kostprijs heeft me weggehouden van deze lens, te duur dan kan je evengoed doorsparen voor de 85L ( wat ik nu aan het doen ben )

Probeer een 85 1.8 tweedehands te zoeken.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
        Probeer een 85 1.8 tweedehands te zoeken.
        Was zeker mijn plan, ik heb bijna al mijn materiaal (behalve macrolens) tweedehands gekocht. Ik vind het nogal sullig om steeds nieuw te willen, als je tweedehands ook kwaliteit kunt vinden. Het is namelijk een win win situatie. Jij betaald minder en het objectief krijgt een tweede leven..

De lichtsterkte is dus ondergeschikt aan de autofocus?

Grts
        Tim
        -----------------------------------------------------------------------------------------------
        Explore Tim Theo Deceuninck’s 198 photos on Flickr!

Canon 40d - Sigma 70-200 f2.8 - Sigma 24-70 f2.8 - Tamron 60mm f2.0 macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tim3.14 Bekijk bericht
          Was zeker mijn plan, ik heb bijna al mijn materiaal (behalve macrolens) tweedehands gekocht. Ik vind het nogal sullig om steeds nieuw te willen, als je tweedehands ook kwaliteit kunt vinden. Het is namelijk een win win situatie. Jij betaald minder en het objectief krijgt een tweede leven..

De lichtsterkte is dus ondergeschikt aan de autofocus?

Grts
          Tim
          dat zeg ik niet, maar is wel gemakkelijker en bruikbaarder, kzie jezelf geen actie schieten met een mf lens. En wees maar zeker dat 1.8 al lichtsterk genoeg is voor heel veel situaties hoor
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Zal dan hoogstwaarschijnlijk voor de Canon gaan..
            Ondanks de meerprijs (is trouwens niet meteen te vinden tweedehands, wat er mss ook al op wijs dat het best een goed objectief is)

De Canon zal idd bruikbaarder zijn, en zal iets eenvoudiger werken zijn..
            De bokeh is zeker ook de moeite waard, en scherp is ze ook..
            Dus.. De knoop is door (denk ik)

Bedankt iedereen voor de reacties!!

Comment

Even ter overweging:

Ik weet niet of je ooit over gaat stappen naar full frame. Zo ja, dan kan je ook de Canon 100 mm/2.0 ter overweging nemen.
              Ik werk er al jaren mee, erg fijn objectief, en ideaal als portretlens bij full frame. Een 85 mm is dan iets te kort bij gekaderd portret.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Ik heb de Canon 85mm f1,8 tweedehands gekocht. Als er hier eentje te koop wordt gezet, dan moet je er wel zo snel mogelijk op reageren, anders kom je te laat.
                Dat geldt ook voor een 135mm f2 L, die worden er ook niet zoveel verkocht.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb de Canon 85mm f1,8 tweedehands gekocht. Als er hier eentje te koop wordt gezet, dan moet je er wel zo snel mogelijk op reageren, anders kom je te laat.
                  Dat geldt ook voor een 135mm f2 L, die worden er ook niet zoveel verkocht.
                  En net vandaag bied Loesje een 135 f2 aan.

Comment

Fullframe is nog niet voor de nabije toekomst denk ik..
                    Hoewel het te overwegen valt wegens de voordelen ten opzichte van ruis en dergelijke.

Maar momenteel ben ik nog ZEER tevreden over mijn 40d,
                    moest ik nu een nieuwe camera kopen, dan zou het waarschijnlijk dezelfde zijn..

Bovendien investeer ik liever eerst in goede objectieven (deze kosten al genoeg en jammer genoeg liggen zelfs de L objectieven wat buiten mijn budget)

Ik ben nu zeer tevreden van mijn materiaal en ben niet geheel ontevreden van de resultaten die ik ermee haal. (naar mijn bescheiden mening)

Dus nee, momenteel geen fullframe en in de nabije toekomst waarschijnlijk ook nog niet direct.

De lens die je voorstelt is qua prijs wel oke maar is dan meteen wat minder lichtsterk.
                    Ik denk toch dat de 1.8 voor mij het beste alternatief zal zijn

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Canon 40d - Sigma 70-200 f2.8 - Sigma 24-70 f2.8 - Tamron 60mm f2.0 macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                      Even ter overweging:

Ik weet niet of je ooit over gaat stappen naar full frame. Zo ja, dan kan je ook de Canon 100 mm/2.0 ter overweging nemen.
                      Ik werk er al jaren mee, erg fijn objectief, en ideaal als portretlens bij full frame. Een 85 mm is dan iets te kort bij gekaderd portret.
                      een 85mm is nog steeds een hele fijne lens op een fullframe... en daarnaast heb je dan eerder een 135mm nodig in plaats van een 100mm... d'r is niet zo veel verschil tussen een 85mm en een 100mm. Ik gebruik de 135mm liefst van al als portet lens op m'n fullframe... Maar de 85mm (1.4) komt er ook veel op! Wel meer voor full body
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

De kogel is (eindelijk door de kerk)
                        Het is uiteindelijk een objectief geworden die niet in het lijstje staat, maar het lijkt mij een zeer goed alternatief.

Op aanraden van annoh nam ik een kijkje bij de sigma 85mm f1.4. Uiteindelijk toch voor het gebruiksgemak gekozen van de autofocus gecombineerd met de lichtsterkte. Was wel even slikken voor mijn portefeuille

Nogmaals bedankt voor de hulp!!
                        Morgen komt hij toe, we wachten vol spanning af

Grts
                        TT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                          De sigma zou ik ook niet overwegen, ik heb zelf getwijfdeld maar kostprijs heeft me weggehouden van deze lens, te duur dan kan je evengoed doorsparen voor de 85L ( wat ik nu aan het doen ben )
                          Die Sigma 85mm 1.4 is zeker niet te duur hoor. Kijk maar es hoeveel een Nikkor 85mm f1.4 kost.
                          De AF van de Sigma is dan weer veel pakken sneller dan de 85L.

Goede keuze Tim. Ik heb zelf ook die Sigma 85mm f1.4 al 9 maanden en ben er heel tevreden over.

Comment

denk ook wel dat de sigma een goede keuze is. Ben al een tijdje zelf aan het kijken voor een lichtsterke 85, en twijfel nog tussen de Sigma 1.4 en de Carl Zeiss 1.4.
                            De laatste kan me vooral bekoren omwille van de kleurweergave en de bouwkwaliteit. De eerste is wellicht in beeldkwaliteit wat beter, en heeft uiteraard AF.

nog even ivm matglas, voor Tim3.14 . Je kan het beste zo omschrijven. Een gewoon matglas toont ongeveer de scherpte zoals je ze bij f4 op je beeld zou hebben, meer scherptediepte dan er dus uiteindelijk op je foto komt, waardoor je wel eens verast kan zijn. Je kan dus vrijwel onmogelijk het exacte scherpstel-vlak instellen, vooral met heel lichtsterke objectieven. Een EgS (voor de 5D dan) toont de een veel nauwere scherptediepte, te vergelijken met de werkelijke volle opening van je lens. Hierdoor is het veel makkelijker visueel te beoordelen of je beeld net daar scherp is waar jij het wilt.
                            voor lenzen met max diafragma f4 of kleiner, wordt het moeilijker, omdat de zoeker bij die objectieven, in combinatie met EgS wat donkerder wordt. (ik gebruik het toch hoor, zowel met mijn 300 f4 als met mijn 17-40 f4, en in de meeste omstandigheden lukt het prima)

Ch.
                            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Working...
                            X