Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens aankopen

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    De D7000 heeft een grotere sensor dan de D90
    ?

Ze zijn allebei APS-C. Strikt genomen is de sensor van de D7000 zelfs ietsje kleiner, 23.6 x 15.6mm vs. 23.6 x 15.8mm voor de D90.
    Mijn Project 365

Comment

P.S.: Naar voren lopen is geen alternatief voor inzoomen. Beide geven een verschillend perspectief.
      Mijn Project 365

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
        ?

Ze zijn allebei APS-C. Strikt genomen is de sensor van de D7000 zelfs ietsje kleiner, 23.6 x 15.6mm vs. 23.6 x 15.8mm voor de D90.
        Allez ge hebt gelijk.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

P.S.: Naar voren lopen is geen alternatief voor inzoomen. Beide geven een verschillend perspectief.
          Allez. Ge hebt gelijk. inzoomen geeft altijd hetzelfde perspectief.
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Ah, eigenlijk wilde ik mijn post iets nuanceren. Sta me toe om dat hier alsnog even te doen.

P.S.: Naar voren lopen is niet zonder meer een alternatief voor inzoomen. Beide geven een verschillend perspectief.
            In de praktijk kan het voorkomen dat je de perspectiefwijziging op de koop toe neemt, het weinig verschil maakt, of zelfs een verbetering van de foto oplevert.
            Mijn Project 365

Comment

Ik zou het probleem op verschillende vlakken aanpakken, in de eerste plaats door een F 2,8 zoom type 70-200 aan te kopen, en dan ook met deze lens een beetje extra flitslicht toe te voegen, in combinatie met een iets verhoogde ISO.
              Je flits is zeer degelijk materiaal dus daar ligt het probleem niet, misschien nog je flitstechniek wat bijschaven.

MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Is dit misschien nog een tip?

I'm enjoying this read by Neil v Niekerk, it details using on camera flash to have better images. The intro of the book promises that there would be only ONE mathematical equation in the entire book --I like that=) facebook see his video on how to use it: neilvn.com/tangents/2011/03/08/video-using-the-black-foam...
                Mijn Project 365

Comment

er zijn weinig zoomlenzen waarmee je in een kerk of ander slecht verlichte ruimte zonder flitser een mooie opname mee kunt maken, vaak zul je toch dit in kombinatie met een toestel moeten doen waarmee je de ISO hoog op kunt krikken.
                  Heb je dit niet dan denk ik dat je het meer in kombinatie moet gaan zien, dus een ISO die nog acceptabel is en een kleine vorm van inflitsen, dit kun je dusdanig doen dat dit niet al te strorend gaat worden.
                  Tevens komt erbij dat iedereen wel aan het roepen is over een 1.4 of een 1.8 lens, zelfs 2.8 is aan de lage kant wil je nog ietwat scherpte overhouden, vergeet niet dat vooral bij meerdere personen je alleen de wimpers van een persoon scherp erop hebt staan, alles wat ervoor of erachter staat wordt al dusdanig onscherp dat ze niet meer te herkennen is.
                  Dus het is wel mooi dat je een lichtsterke lens hebt, maar hier zijn ook grenzen aan hoe te gebruiken.
                  Maar ik denk persoonlijk dat je het meest profijt hebt aan een 70-200 2.8 lens met eventueel een 50 mm 1.8 of 1.4 prime lensje.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieselot Bekijk bericht
                    Alvast bedankt voor jullie tips.
                    Ik heb een externe flitser SB 900.

De lens die er nu op zit is een 18-105mm 1:3.5 5.6

Gebruik je SB900 eens met de meegeleverde difuser op 45°, zet je iso op 400 of 800 iso, werk op een sluitertijd van een 1/30 of een 1/60 diafragma 5.6 en je gaat zien dat je een heel ander soort foto's gaat maken. Het omgevingslicht speelt dan meer mee en je krijgt een mix van bestaand en flitslicht. Het is wat experimenteren om het juiste evenwicht te bekomen.
                    Zonder flits begin ik er niet aan. Dat is spelen met vuur. Als je zeker moet zijn dat je goede opnames maakt, ben je verplicht om te flitsen, zoniet is de kans groot dat je onscherpe opnames maakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Ik zou het probleem op verschillende vlakken aanpakken, in de eerste plaats door een F 2,8 zoom type 70-200 aan te kopen, en dan ook met deze lens een beetje extra flitslicht toe te voegen, in combinatie met een iets verhoogde ISO.
                      Je flits is zeer degelijk materiaal dus daar ligt het probleem niet, misschien nog je flitstechniek wat bijschaven.

MVG, Jeff C.

Met een 70-200 gaat ge in een kerk niet veel aanvangen, tenzij je wat close-ups wilt maken. Daar werk je meer met een 24-70. (2,8 als het budget het toelaat)

Comment

Bedankt!! Dit is een zeeeeeer goede tip

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
                          Een nieuwe body kopen is geen optie.
                          Ik ben dus echt op zoek naar een lens.
                          Ik zal zeker ook wat proberen met mijn flits, er moet een manier zijn om mooi te flitsen zonder lelijke foto's te hebben.
                          En de lenzen die jullie voorstellen zal ik nog eens bekijken en misschien eens huren en dan beslissen.

Bedankt allemaal!

Comment

Working...
                          X