Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 zoom of 2 primes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1 zoom of 2 primes

Ik zet er alleen een filter op als ik het risico loop onder de drek te geraken. Bij paarden wedstrijden bv waar gebruik gemaakt wordt van een zogenaamde waterbak.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Op de macro staat een b+w uv haze filter en ik merk geen kwaliteitsverlies. Integendeel, de macro is retescherp.

Zonder filter moet ik zonnekap gebruiken en dat zie ik niet zitten. Dus welke b+w past er best op?

Oorspronkelijk geplaatst door TuWann Bekijk bericht
      Hoi MadJazz, waar heb je de 24-70 gekocht? Ik twijfel zelf ook al een heeeeeeel tijd... ;-) Dank allen voor de nuttige info!
      Gewoon in de winkel. Welke info heb je nodig? Probeer er een te lenen of te huren; zoiets koop je niet zo maar. Ik heb de twee geprobeerd en de zoom heeft me overtuigd.
      Last edited by MadJazz; 17 mei 2011, 01:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
        Zonder filter moet ik zonnekap gebruiken en dat zie ik niet zitten. Dus welke b+w past er best op?
        een filter zal je misschien beschermen tegen een opspringende steen, zand, of iets dergelijks (komt zelden voor), doch een zonnekap is onontbeerlijk als bescherming voor dergelijke dure lens. Heb al een paar keer voor gehad dat ik m'n lens ergens tegen stootte of dat de camera viel... en telkens heeft de zonnekap de lens voor beschadiging behoed, met een filter was de lens omzeep! De filter zou verplooid in de schroefdraad zitten...
        En daarnaast zal een lens met filter, zonder zonnekap nog veel meer flair genereren...

Mijn 24-70mm heeft een erg degelijke zonnekap! (spreek wel over nikon, kan niet vergelijken met canon)
        ik gebruik geen filters, tenzij echt nodig (ND, pola), maar wel overal een zonnekap.
        Last edited by d_oracle; 17 mei 2011, 15:09.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik ben verheugd te horen wat jullie gebruiken doch mijn vraag negeren.

Ik laat geen lenzen vallen en ben nooit ergens tegengebotst. Met zonnekap maak je geen macro, wissel je geen lens in een handomdraai en blijf je niet onopgemerkt.

Comment

't Is 24-70 geworden.
            welke?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ben verheugd te horen wat jullie gebruiken doch mijn vraag negeren.

Ik laat geen lenzen vallen en ben nooit ergens tegengebotst. Met zonnekap maak je geen macro, wissel je geen lens in een handomdraai en blijf je niet onopgemerkt.
              grappig dit te lezen, het overkomt de besten ook hoor Mij is het ook nog niet voorgevallen een lens te laten vallen en dergelijke, en net zoals D-oracle gebruik ik geen filters en enkel mijn zonnekap als bescherming. Maar als antwoord op je vraag, zet daar gewoon een glasfilter op ofzo van 77mm als het de 24-70L lens is, wat maakt het uit van welk merk een glasfilter is. Een uv geeft verkleuring en zoals D_oracle al zei ook meer flare, maar als jij dat wilt doe je toch gewoon je zin? Ik haal mijn lenzen in 1 seconde van mijn body af met zonnekap ... ik snap niet hoe jij er dan niet in zou slagen hoor. En als jij je lens toch nooit ergens tegen botst, nooit laat vallen etc, ... waarom koop je dan een filter? Enfin je doet maar tzijn jouw centjes

mvg
              Oli
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Gewoon in de winkel. Welke info heb je nodig? Probeer er een te lenen of te huren; zoiets koop je niet zo maar. Ik heb de twee geprobeerd en de zoom heeft me overtuigd.
                Thanx MadJazz. Welke info? Ik dacht aan "Welke winkel precies en hoeveel heb je betaald." Zelf proberen zou beste optie zijn ja. Zal mij niet 123 lukken vrees ik. Ik woon in 't zuiden v NL en daar ken ik geen zaken die deze lenzen op voorraad hebben... We zoeken en overwegen lekker door. Zoiets koop je idd niet zomaar. Je vindt ook nauwelijks iets tweedehands, zeer opvallend. Thanx again and good luck!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TuWann Bekijk bericht
                  Thanx MadJazz. Welke info? Ik dacht aan "Welke winkel precies en hoeveel heb je betaald." Zelf proberen zou beste optie zijn ja. Zal mij niet 123 lukken vrees ik. Ik woon in 't zuiden v NL en daar ken ik geen zaken die deze lenzen op voorraad hebben... We zoeken en overwegen lekker door. Zoiets koop je idd niet zomaar. Je vindt ook nauwelijks iets tweedehands, zeer opvallend. Thanx again and good luck!
                  In Konijnenberg Turnhout voor 1099 euro. Die kun je daar huren. Ik woon in het noorden van Belgie. Als je eens in Antwerpen komt, stuur je mij op voorhand een bericht en kun je de lens uitproberen.

Waar wil je ze voor gebruiken? Persoonlijk wissel ik wel van lenzen maar voor reportage, waar het snel moet gaan, kun je niet wisselen tussen breedhoek en standaard.

Zie het zo: voor landschap en dieren gebruik je beter een breedhoek en tele, al dan niet vast of zoom.

Voor buitengebruik en vakantie gebruik je 24-105/4 IS of de goedkopere varianten (28-135 e.d.) plus 50/1.8. Heb je nikon dan kun je de 28-300 VR overwegen en aanvullen met primes.

Voor binnengebruik en beroepsdoeleinden ben je best af met 24-70/2.8. Die kun je dan aanvullen met een 70-200/2.8 die je nooit op vakantie zult meenemen (te zwaar en vooral te opvallend) ofwel met een vaste tele (lichter en minder opvallend). De 24-70/2.8 kun je ook als enige lens op vakantie gebruiken.

Ik veronderstel dat je 5D gebruikt. Voor kleinere sensoren heb je andere lenzen.
                  Last edited by MadJazz; 19 mei 2011, 03:50.

Comment

Working...
                  X