Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

witte lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: witte lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
    Wat een onzin, vind dit een kompleet onzinnige discussie, de halve fotografen wereld schiet met witte "top" lensen, misschien moet jij dan naar nikon of zo overschakelen om het ganze rijden voor dames in stabroek te coveren. Dan nog zal je helaas nog, stilletjes beeld per beeld moeten werken om die chack chack chack te vermijden. Man man , wat een ellendige hobby heb jij toch.
    snap ook de reakties niet op dit topic.
    Hartelijk dank voor de aangename en vriendelijke reactie, je zal ongetwijfeld een erg zelfzekere en bewonderde professional zijn.
    Ik zit liever op de achtergrond, maar ja ...
    Last edited by zoltan; 14 mei 2011, 22:26.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Ik vind het juist een voordeel dat een witte lens opvalt. En een 1D MIII of een 5D MII met batterijgreep is natuurlijk ook geen klein toestel. Op een hondenshow poseren exposanten ongevraagd en tonen hun hond op zijn beste. En op een concert gaan fans opzij om je een plaats op de eerste rij te gunnen.

En ivm dieven : je moet er natuurlijk niet open en bloot mee rondlopen in Brussel Noord als je s avonds van een concert komt. En t soort rugzak waar je je gerief in steekt, doet ook wel wat.

Op een concert of op een hondenshow, midden tussen t publiek, zal niemand je beroven.

Als ik een concert heb gaan fotograferen in Brussel, heb ik een rugzak bij die eruitziet als de mensen die van hun werk komen. En zo ziet mijn kleding er ook uit.

Je moet niet met rugzakjes met 'Canon' op rondlopen natuurlijk.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Ik vind het juist een voordeel dat een witte lens opvalt. En een 1D MIII of een 5D MII met batterijgreep is natuurlijk ook geen klein toestel. Op een hondenshow poseren exposanten ongevraagd en tonen hun hond op zijn beste. En op een concert gaan fans opzij om je een plaats op de eerste rij te gunnen.

En ivm dieven : je moet er natuurlijk niet open en bloot mee rondlopen in Brussel Noord als je s avonds van een concert komt. En t soort rugzak waar je je gerief in steekt, doet ook wel wat.

Op een concert of op een hondenshow, midden tussen t publiek, zal niemand je beroven.

Als ik een concert heb gaan fotograferen in Brussel, heb ik een rugzak bij die eruitziet als de mensen die van hun werk komen. En zo ziet mijn kleding er ook uit.

Je moet niet met rugzakjes met 'Canon' op rondlopen natuurlijk.
        100% juist. Ne witte gebruik ik als inkomticket, je loopt op veel evenementen veel vrijer rond. Men geeft je "ruimte"
        En als fototas in Brussel Noord, is zelfs ne zak van de carrefour ideaal. NOOIT ne dure lowepro, dat is erom vragen. Zelfs in de buurt van Antwerpen centraal loop ik al niet meer met een Lowe tas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
          Ben zopas, in Stabroek, het Ganzenrijden voor dames gaan fotograferen met een "witte 70-200"
          Niet minder dan 3 personen vroegen : sta ik niet in de weg ?
          Vriendelijk, maar weer een bewijs dat je opvalt
          Waar ze echter het meest op letten is het aantal snelle foto's die je neemt ( zoals film ) chack/chack/chack ...
          Enfin, daar valt mee te leven zolang men je niet aanziet als een snob
          Kleding doet ook wat. Gewoon doen !
          Inderdaad, de kledij doet ook veel. Ik ging zo eens mijn dochter fotograferen (basketbal), maar ik kwam net van mijn werk, dus met mijn T-shirt waarop in het groot VRT staat, naar die wedstrijd. Ik heb toen toch heel wat reacties en vragen gekregen voor wat dat moest dienen, man man man.

Gisteren ook nog basket gedaan, het was buiten deze keer, dus ook met mijn witte 28-300. Eentje die vroeg voor welke gazte het was, een andere die vroeg voor wat het moest dienen en een derde waar hij de foto's kon bekijken. Ik word ook liever gerust gelaten, ik laat andere mensen ook gerust.
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            100% juist. Ne witte gebruik ik als inkomticket, je loopt op veel evenementen veel vrijer rond. Men geeft je "ruimte"
            En als fototas in Brussel Noord, is zelfs ne zak van de carrefour ideaal. NOOIT ne dure lowepro, dat is erom vragen. Zelfs in de buurt van Antwerpen centraal loop ik al niet meer met een Lowe tas.
            Of je moet met een Classified AW gaan, valt minder op .

Iedereen zegt trouwens dat de witte lenzen zo opvallend zijn ...zo'n zilvergrijze Sony 70-400, daarmee val je pas op !
            Last edited by JorisVdB; 15 mei 2011, 13:12.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Men neme de witte lens, een toevallig passerende kleuter, een alcoholstift en de lensdoppen.

Plaats de doppen op de daarvoor voorziene plaats, geef de kleuter een comfortabele plaats, leg de lens voor zijn/haar neus en zeg 'binnen de lijntjes kleuren é"

->

De kleuter is stil, jij op je gemak en de lens niet langer in het opvallende wit
              My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                Gisteren ook nog basket gedaan, het was buiten deze keer, dus ook met mijn witte 28-300. Eentje die vroeg voor welke gazet het was, een andere die vroeg voor wat het moest dienen en een derde waar hij de foto's kon bekijken. Ik word ook liever gerust gelaten, ik laat andere mensen ook gerust.
                Ik heb altijd kaartjes bij waar de link van mijn website opstaat, dan verlies ik geen tijd met uit te leggen waar ze de foto's kunnen bekijken.
                Omdat ze mij hier in de buurt al een beetje kennen vragen ze al niet meer in welke gazet de foto's komen, dat is dus ook al wat gemakkelijker.
                Als je van iemand foto's maakt, dan vind ik wel dat ze mogen vragen wat je ermee gaat doen. Als ze hun foto liever niet op een website zien staan, dan respecteer ik dat ook.

De discussie over de witte lenzen komt hier jaarlijks wel een paar keer aan bod. Als er nog eens iemand vraagt met welk cameramerk hij of zij het best kan starten, dan kunnen we er misschien meteen op wijzen dat wanneer ze later grote tele's willen kopen, dat die dan wit zijn als ze voor Canon kiezen.
                Dan zijn we ook van deze nutteloze discussie af.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

met een grote teletoeter val je op welke kleur die ook heeft
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik vind het niet meer dan normaal dat als je foto's van bezoekers op een evenement neemt, ze jou mogen vragen wat ermee gedaan wordt of voor welke site of krant het is. En mogelijk zijn ze er met een vrouw die niet hun officiele vrouw is, en kan je best die foto verwijderen .

Ik heb al ondervonden dat als je bv naar een concert gaat en je neemt je witte lens mee en sluipt er gewoon mee binnen, men ervanuitgaat dat je een accreditatie hebt, zelfs als dat niet zo is ! En dat men zelfs je ticket niet vraagt !

Men denkt dat mensen met zo'n duur speelgoed wel geen fans zijn, maar pro's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                      Inderdaad, de kledij doet ook veel. Ik ging zo eens mijn dochter fotograferen (basketbal), maar ik kwam net van mijn werk, dus met mijn T-shirt waarop in het groot VRT staat, naar die wedstrijd. Ik heb toen toch heel wat reacties en vragen gekregen voor wat dat moest dienen, man man man.
                      Dat is eigenlijk niet meer dan normaal, dat is om problemen vragen he. Doe er dan een trui over aan he .

Als ik op de trein zit, doe ik ook mijn fluoanorak met in t groot 'Nmbs' op, niet aan, of ze komen me nog de vertrekuren van de treinen vragen ...

Of zo'n grappig t-shirt 'security' aandoen naar een concert ...

Ik vind het niet erg als mensen mij aanspreken, zolang ze mij maar niet storen terwijl ik bezig ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Goh, maar ook met een instapmodel met kitlens gaan mensen al vragen of ze niet in de weg staan hoor. Da's gewoon vriendelijkheid van bepaalde mensen. Ik denk dat het ook een beetje tussen de oren van de fotograaf zit. In een echt grote massa zal je niet veel meer opvallen met een witte dan met een zwarte hoor.
                        Ik heb ook al gehad dat ik toen ik insecten ging fotograferen, er een voorbijganger zei dat ik wel een professioneel toestel had, terwijl het gewoon een 500D met macrolens is. Niet bepaald de grootste of zwaarste combinatie.

Comment

[QUOTE=johan de man;3121841 Men denkt dat mensen met zo'n duur speelgoed wel geen
                          fans zijn, maar pro's...[/QUOTE]

En ik denk, ze denken dat vooral zelf...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            En ik denk, ze denken dat vooral zelf...
                            Dat heb ik niet gezegd he.

Als je van je hobby je beroep maakt, is volgens mij de pret er rap af.

Comment

O maar, ik heb gehoord dat wanneer je van je hobby je beroep maakt, je nooit echt hard
                              hoeft te werken.

Comment

ik heb van mijn hobby mijn beroep gemaakt en kan dat aanbevelen. Enkel spijtig dat hoge motivatie het risico op burn out vergroot.
                                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                                X