Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

witte lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: witte lenzen

Elke grote lens valt op. Ik heb ook nog een Sigma 70-200 f2,8 gehad, en als ik daarmee foto's maakte dan hadden de meeste mensen dat ook wel gezien.
    Als je een lens op iemand richt, dan is het frontelement het enige wat ze zien. Als de diameter daarvan 77mm of groter is, dan lijkt iedereen de lens "groot" te vinden, zeker als er ook nog een grote zonnekap opzit (bijvoorbeeld bij de 24-70).

Je kan natuurlijk ook overschakelen op een ander merk, als de witte telelenzen van Canon zo'n groot probleem zijn...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Je zou je eens af kunnen vragen of de lenzen met een reden wit zijn, behalve het opvallen......
      ja die hebben een reden, dat is om de warmte weg te houden, ze weerkaatsen het zonlicht ( pro lenzen hé ) waardoor de lens niet of nauwelijks warm zal worden.

85 1,8 onopvallend klein zwart dingetje
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

hmm wissel je gerief in voor nikon! alle lenzen in't zwart!

sorry kon het niet laten.

en 't formaat verraad vaak meer dan de kleur
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          hmm wissel je gerief in voor nikon! alle lenzen in't zwart!

sorry kon het niet laten.

en 't formaat verraad vaak meer dan de kleur
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            akkoord bouk, maar alles wat er tegenwoordig komt is zwart he.

veel wit wordt er niet aangeboden in de winkel
            nikon stuff

Comment

heb een witte Nikon en zou die niet willen inruilen voor een zwarte, de witte Nikons zijn nu wel schoner dan de witte canon's

snap eerlijk gezegd niet hoe men daar zich nu kan druk in maken of een lens nu wit of zwart is, van mijn part zijn de appelblauwzeeoranje , zolang ze maar de beelden opleveren die je er van verwacht !

Comment

Heb maar ooit een keer het genoegen gehad met zo'n witte toeter Brugge in te trekken.
                Een geleend geval. 70-200 2.8. Zonder IS. Ben gewoon wat tussen de toeristen rond te
                hangen en af en toe iemand te trekken. Liefst onopvallend, maar ook weer niet al te
                heimelijk.
                Daar hou ik niet van.
                Wel, met zo'n witte lukt dit zeer slecht. Of de mensen gaan spontaan aan de kant, alsof
                ik daar God weet wat sta te trekken. Of ze gaan meteen in de houding staan. Ik voelde
                me bijna een schoolmeester. Zonder woorden gaan ze netjes opzij of in de houding. Dat
                is natuurlijk niet best. Toch niet voor het soort fotografie dat ik graag doe. Daarom heb
                ik me maar voorgenomen nooit zo'n witte dwingeland te kopen.

Behalve tijdens het vertrek van de Ronde van Vlaanderen zie je ook niemand met zo'n
                lens. 70% ongeveer doet het netjes, met een of ander compact toestel, ongeveer een
                20% met een DSLR en zo iets van een 10% trekt met een GSM.
                Wat me ook opvalt, ondanks de vele Japanners die altijd wel het nieuwste bij hebben, is
                zo goed als geen Nexen, Pens en andere 4/3 soortgenoten. Maar het ging hier over een
                witte lens natuurlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Heb maar ooit een keer het genoegen gehad met zo'n witte toeter Brugge in te trekken.
                  Een geleend geval. 70-200 2.8. Zonder IS. Ben gewoon wat tussen de toeristen rond te
                  hangen en af en toe iemand te trekken. Liefst onopvallend, maar ook weer niet al te
                  heimelijk.
                  Daar hou ik niet van.
                  Wel, met zo'n witte lukt dit zeer slecht. Of de mensen gaan spontaan aan de kant, alsof
                  ik daar God weet wat sta te trekken. Of ze gaan meteen in de houding staan. Ik voelde
                  me bijna een schoolmeester. Zonder woorden gaan ze netjes opzij of in de houding. Dat
                  is natuurlijk niet best. Toch niet voor het soort fotografie dat ik graag doe. Daarom heb
                  ik me maar voorgenomen nooit zo'n witte dwingeland te kopen.

Behalve tijdens het vertrek van de Ronde van Vlaanderen zie je ook niemand met zo'n
                  lens. 70% ongeveer doet het netjes, met een of ander compact toestel, ongeveer een
                  20% met een DSLR en zo iets van een 10% trekt met een GSM.
                  Wat me ook opvalt, ondanks de vele Japanners die altijd wel het nieuwste bij hebben, is
                  zo goed als geen Nexen, Pens en andere 4/3 soortgenoten. Maar het ging hier over een
                  witte lens natuurlijk...
                  Die witte lenzen hebben ook niet meteen het bereik dat jij nodig hebt dacht ik?
                  Ik doe liever sport, en dan komt die 70-200 goed van pas. En toegegeven, soms is het opvallend wit een storend element, maar soms is het ook gewoon een pluspunt.

mvg,
                  Bart
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ben zopas, in Stabroek, het Ganzenrijden voor dames gaan fotograferen met een "witte 70-200"
                    Niet minder dan 3 personen vroegen : sta ik niet in de weg ?
                    Vriendelijk, maar weer een bewijs dat je opvalt
                    Waar ze echter het meest op letten is het aantal snelle foto's die je neemt ( zoals film ) chack/chack/chack ...
                    Enfin, daar valt mee te leven zolang men je niet aanziet als een snob
                    Kleding doet ook wat. Gewoon doen !
                    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Goh, maar ook met een instapmodel met kitlens gaan mensen al vragen of ze niet in de weg staan hoor. Da's gewoon vriendelijkheid van bepaalde mensen. Ik denk dat het ook een beetje tussen de oren van de fotograaf zit. In een echt grote massa zal je niet veel meer opvallen met een witte dan met een zwarte hoor.
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                        Ben zopas, in Stabroek, het Ganzenrijden voor dames gaan fotograferen met een "witte 70-200"
                        Niet minder dan 3 personen vroegen : sta ik niet in de weg ?
                        Vriendelijk, maar weer een bewijs dat je opvalt
                        Waar ze echter het meest op letten is het aantal snelle foto's die je neemt ( zoals film ) chack/chack/chack ...
                        Enfin, daar valt mee te leven zolang men je niet aanziet als een snob
                        Kleding doet ook wat. Gewoon doen !
                        Wat een onzin, vind dit een kompleet onzinnige discussie, de halve fotografen wereld schiet met witte "top" lensen, misschien moet jij dan naar nikon of zo overschakelen om het ganze rijden voor dames in stabroek te coveren. Dan nog zal je helaas nog, stilletjes beeld per beeld moeten werken om die chack chack chack te vermijden. Man man , wat een ellendige hobby heb jij toch.
                        snap ook de reakties niet op dit topic.

ps: vooral dat overspuiten vind ik top !
                        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                          ps: vooral dat overspuiten vind ik top !
                          Misschien moet ik maar zelfstandige worden, professionele lenzenspuiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Verschillende motieven beschikbaar:

mir
                            Mijn schoonzus heeft die zelf gestikt met velcro en al, ik mocht ook het stofje kiezen.

Het is trouwens not-done om zonder camouflage natuurfotos te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maker Bekijk bericht
                              Kun je die lenzen in het zwart bestellen bij Canon?

Zou toch leuk zijn wss tegen meerprijs?
                              Ik dacht dat iets (in het zwart) altijd iets voordeliger was.....
                              MVG. Hugo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                                Ik dacht dat iets (in het zwart) altijd iets voordeliger was.....
                                hahaha die's goe
                                nikon stuff

Comment

Working...
                                X