Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe lens

    Ok om de lieve vrede te bewaren... terug vrienden hoor

    Heb geen lange tenen, maar voelde me wel wat aangevallen door de reacties.

    Bedoeling was ook niet om hier een hele discussie te beginnen! Dus bij deze: bedankt voor de echte tips een flits is duidelijk ook een goede optie. Dat was ik al van plan.

    Nu weet ik toch een beetje welke richting ik uit kan...

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe lens

      moest ik jou zijn ik zou niet gaan voor de 55-250 noch een 18-200. Kan zijn dat je er goeie beelden uit haalt, maar je zal zowieso hoog in iso moeten gaan ( en bij de 500D denk ik niet dat dit voordelig is ) Ik zou gewoon wat doorsparen en meteen gaan voor de 17-55 f/2.8 IS, hier kun je meer dan voldoende een heel huwelijk mee coveren. Ok de lens kost wat meer, maar de resultaten zullen er ook wel zijn. Je zal meer keepers hebben tussen een serie. Ik vrees echt dat ( zelfs al is het een vriendendienst ) je niet veel geslaagde foto's binnen zult kunnen nemen tezijn zoals al vermeld er overal voldoende licht is.
      Terwijl je doospaart kan je mischien ook meteen opteren voor een flits ( ik werk met een 430EX mkI en werkt heel goed in sommige situaties ) maar nu ben ik wel wat overgestapt op lichtsterke primes en heb liever natuurlijk licht
      Indien je nu toch voelt dat je 18-55 vervangen moet worden opteer dan voor een 17-85 IS Hiermee ben ikzelf begonnen op een huwelijk en er kwamen nog deftige shots uit als de lichtomstandigheden het toelieten,prima bereik ook en goed scherp. Deze stond er voor 80% van de tijd op.
      conclusie ( van mij ):
      - flits
      - 17-85 IS ( tweedehands 150euro ofzo maar een dijk van een lens )
      - 17-55 f2.8 IS ( duurder maar een lens voor het leven op crop )
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe lens

        ik stel voor om gewoon te beginnen met een flits aan te schaffen

        die zal je heel goed kunnen gebruiken voor het extra licht

        ik heb indertijd op vraag van mijn neef ook wat foto's zitten maken van zijn burgerlijke trouw met een externe flits, eos 300d en dacht zelfs toen nog de kitlens 18-55 zonder is
        resultaat ervan is te bekijken op mijn website en heb toch ook veel positieve commentaar gekregen

        een van de foto's heb ik zelfs op canvas laten afdrukken als trouwcadeau en hangt bij hun in de woonkamer

        roeien met de riemen die je hebt, de afspraken die jullie onderling gemaakt hebben, zijn jullie zaak
        als ze geen vertrouwen zouden hebben of je foto's niet goed zouden vinden, zouden ze het je ook niet vragen om foto's te komen maken

        heb je het budget niet om een canon ex430 of 580 aan te schaffen, kijk dan bij sigma of metz

        ik heb tot op heden enkel een sigma ttl-flitser en die doet het naar behoren (bij mijn neef gebruikt trouwens)
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe lens

          Zelf las ik de 'off topic' adviezen als zeer goed bedoeld door mensen die bereid zijn 'the extra mile' te willen gaan voor de TS. In alle eerlijkheid had ik een zelfde soort verhaal in gedachten maar de ballen niet om het op te schrijven.

          In ieder geval, goed te zien dat dit zo volwassen is opgelost. Kom je niet overal zo tegen.
          Mijn Project 365

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
            In ieder geval, goed te zien dat dit zo volwassen is opgelost. Kom je niet overal zo tegen.
            goed! ik moet nu dringend en beroepshalve op café
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe lens

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              goed! ik moet nu dringend en beroepshalve op café
              ik hoop dat er veel nootjes en pintjes aanwezig zullen zijn en de gesprekken minstens even interessant zullen zijn als hier
              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

              Comment

              Working...
              X