Heeft er iemand ervaring met deze manuele focus lens voor Nikon. Op diverse previews lees ik wel positieve commentaren omtrent de scherpte en bokeh, maar heeft die al iemand in de praktijk uitgetest ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Samyang 85 mm voor Nikon
Collapse
X
-
Samyang 85 mm voor Nikon
Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
----------------------------------------------
Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakskeLabels: Geen
-
-
Re: Samyang 85 mm voor Nikon
Had je dit toevallig al gezien?
-
gebruikers schatten de kwaliteit van dat objectief zeer hoog in
weliswaar niet op nikon maar ik denk dat dit weinig of geen verschil maakt, volgende link toont zeer positieve reviews ivm dit objectief, ook op 25mp FF, alsook een heel aantal foto's gemaakt door gebruikers.
Last edited by puerte; 12 mei 2011, 08:35.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk berichtHele mooie foto's, maar goed ik betwijfel of ik ze ook hiermee kan maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk berichtDat zegt niks over de lens maar over mij
Comment
-
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk berichtgebruikers schatten de kwaliteit van dat objectief zeer hoog in
weliswaar niet op nikon maar ik denk dat dit weinig of geen verschil maakt, volgende link toont zeer positieve reviews ivm dit objectief, ook op 25mp FF, alsook een heel aantal foto's gemaakt door gebruikers.
http://www.dyxum.com/lenses/Samyang-...F_lens554.html
Comment
-
Ik mis toch eerder met de autofocus dan manueel hoor. Ok, autofocus is sneller dan ikzelf, maar wanneer ik scherp heb gesteld, is het ook wel haarscherp. Ik denk dat ik met autofocus nog nooit een ECHT scherpe foto heb genomen.... Ik weet niet waaraan het ligt, maar vooral bij portretten(waarvoor de 85mm toch vaak dient) zal ik niet snel autofocus gaan gebruiken...
Ik heb de 85mm echter NOG niet, maar wel de 14mm, waarover ik vrij tevreden ben.
De 85 1.4 is bij samyang ZO goedkoop, dat ik niet over het ontbreken van autofocus zal klagen. Let wel dat wanneer je op 1.4 gaat schieten, manueel focussen al iets moeilijker wordt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spanky haze Bekijk berichtLet wel dat wanneer je op 1.4 gaat schieten, manueel focussen al iets moeilijker wordt!
Als het over portretten gaat zet ik mijn AF meestal ook uit of enkel via de AF-On knop. Ik vind het niet leuk dat de AF bij herkadreren en bewegingen van het model ineens scherpte wil gaan zoeken in de achtergrond.The Knight That Says Ni...kon
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk berichtHele mooie foto's, maar goed ik betwijfel of ik ze ook hiermee kan maken. Dat zegt niks over de lens maar over mij
ik za volgende week er een hebben en zal het zeker gaan proberen
Comment
-
In Brussel vind je deze Samyang 85mm heel gemakkelijk. Waar ik mijn lenzen haal ligt deze op stock. Ook al is deze lens volgens de reviews zeer goed. Toch heb ik enkele maanden langer gewacht op de Nikon 85mm 1.4 G AFS en voor deze laatste gekozen. Buiten portretfotografie gebruik ik deze Nikon lens ook bij indoor sport.
Comment
Comment