Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jouw Full Frame lens voor huwelijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Jouw Full Frame lens voor huwelijk

Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
    ANNO2017:

Ik lees veel variërende meningen geschreven in 2011.
    Ondertussen zullen vele fotografen van toen heel wat ervaring bij opgebouwd hebben, zelf ben ik benieuwd of zij de meningen van toen nog altijd kracht kunnen bijzetten.

Zelf heb ik een 50mm prime en overweeg ik ook om een 85mm bij te kopen voor een huwelijk komende vrijdag. Bij voldoende beschikbaar licht werk ik met een ef 24-105 f4 L.
    Ik ben 6 jaar later nog steeds fan van prime lenzen. Maar mijn favoriete lens is nu een 35mm op een full frame body. Met deze ene lens kan ik zonder probleem een volledig huwelijk shooten. Het enige lastige is de fotoshoot zelf. Zonder lange lens is het moeilijker om die DOF en compressie te krijgen. Een 35mm is meer een story telling lens en de 85mm is voornamelijk de lens die ik gebruik tijdens de fotoshoot met het koppel. Ik schat dat ik 3/4 van de dag de 35mm gebruik.

Indien je met een FF body shoot dan heb je meer dan voldoende met een 35mm en een 85mm. 50mm is er tussenin. En je kan je er zeker mee behelpen maar soms wil je net dat beetje meer maar kan je niet (meer) achteruit.
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

Comment

Bedankt voor de reacties, het is een boeiend topic.
      Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Als ik maar 1 lens mag meenemen : 35mm , F 1.4
        Op de tweede body : 70-200 (voor 85, 135 mm)

Dpaul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

Comment

Met huwelijken heb ik niet veel ervaring, maar tijdens de eerste communie gebruik ik al jaren een 24-70 f2,8 + 70-200 f2,8 op full-frame camerabody's (ze vragen mij al een aantal jaren om fotoreportages te maken tijdens de eerste communie, anders komen alle familieleden naar voor om foto's te maken, als er maar 1 fotograaf rondloopt, dan loopt die niet zoveel in de weg).

Sinds de 24-70 f2,8 L en de 70-200 f2,8 L IS allebei vervangen zijn door de recentste versie (II) is het geen probleem meer om bijna alle foto's op f2,8 te maken, die lenzen zijn met het diafragma helemaal open scherp genoeg over het hele zoombereik.
          Gewoonlijk heb ik ook nog de 8-15 f4 L fisheye bij, daarmee maak ik tussendoor nog wat sfeerbeelden, meestal wel op 15mm, maar er zit gewoonlijk ook wel een cirkelvormige fisheye foto bij (op 8mm geeft die een cirkelvormig beeld op een full-frame camera).
          Na de mis worden er altijd witte ballonnen opgelaten, en dan komt de fisheye ook van pas omdat ik dan tussen de communiekanten sta, met een langere lens kan ik dan alleen maar "portretjes" maken omdat ik te dicht bij sta.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Meest veelzijdige , een 70-200 f2,8 IS( je kan afstand bewaren, in low light shots, onderwerpen isoleren,...)

Groetjes
            Luc
            Groetjes

Lukathi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
              Meest veelzijdige , een 70-200 f2,8 IS( je kan afstand bewaren, in low light shots, onderwerpen isoleren,...)

Groetjes
              Luc
              Dan wil ik wel eens zien hoe je in een klein gemeentehuis foto's maakt met enkel een 70-200

--
              T.T.

Comment

ik antwoord gewoon op de vraag, welk is de meest veelzijdige lens, één(!) objectief ,Voor zo een event kan je uiteraard niet werken met maar 1 objectief, maar als ik dan moest kiezen, zou t de 70-200 zijn, uiteraard zou ik dat combineren met (liefst) een 35 f1.4( scheelt maar een paar stappen met de 24 mm, maar 2 stops sneller !)

Oh ja, en als goed bruiloftsfotograaf ga ik scouten ( vergewissen van de grootte van het gemeentehuis, etc ...

Groetjes
                Luc
                Groetjes

Lukathi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                  Dan wil ik wel eens zien hoe je in een klein gemeentehuis foto's maakt met enkel een 70-200

--
                  T.T.
                  Niet alleen in een klein gemeentehuis. Ook in een groot,
                  als ze de tafel voor het tekenen door de getuigen ergens in een hoek hebben gezet,
                  en je kan daar nauwelijks achter.
                  Je kan de getuigen ook op hun rug fotograferen natuurlijk. :-)

DPaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

Comment

"tafel in een hoek"!? Dan trek ik met een 24mm ook maar enkel hun rug!?(en prefereer ik vanaf de zijkant met een 70-200 te werken)

Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Groetjes

Lukathi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                      ik antwoord gewoon op de vraag, welk is de meest veelzijdige lens, één(!) objectief ,Voor zo een event kan je uiteraard niet werken met maar 1 objectief, maar als ik dan moest kiezen, zou t de 70-200 zijn, uiteraard zou ik dat combineren met (liefst) een 35 f1.4( scheelt maar een paar stappen met de 24 mm, maar 2 stops sneller !)

Oh ja, en als goed bruiloftsfotograaf ga ik scouten ( vergewissen van de grootte van het gemeentehuis, etc ...

Groetjes
                      Luc
                      Je hebt gelijk, ik heb de vraag te snel gelezen ;-)

--
                      T.T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                        De meeste zijn hier blijkbaar fan van zooms.
                        Vroeger droomde ik van de 24-70 & 70-200 combo. Nu zou ik geen 24-70 willen. En de 70-200 gebruik ik zo weining mogelijk. Meestal in de kerk.

Als ik 1 lens mag kiezen dan is het de 50mm
                        Ik denk zelfs dat ik een huwelijk tot een goed einde kan brengen met enkel de 50mm. Er zijn beperkingen, maar niet veel koppels zullen dit merken.
                        Zelf sluit ik mij hier bij aan, een 35 mm en 50mm doen het goed voor huwelijken. Buiten verkies ik een 70-200 om afstand te bewaren.
                        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Ik schiet tegenwoordig hoofdzakelijk met 2 body's, de een met 35 1.4 en de andere met 85 1.4
                          De 85 ga ik misschien vervangen door een 135 1.8

De 24 1.4 heb ik mee voor het avondfeest.
                          De 24-70 en 70-200 heb ik ook wel mee voor als de omstandigheden me niet de nodige bewegingsvrijheid geven.

Flitsen doe ik nooit (overdag toch niet, avondfeest wel) maar ik zou misschien wat meer moeten experimenteren met gekleurde gels om bv zonlicht te matchen en dan in te flitsen.

De beelden die met de primes gemaakt worden hebben toch een bepaalde look. Mijn vrouw (die foto leek is) merkte het verschil direct op!

Comment

Op deze pagina staan voorbeelden getrokken met de 35 mm, 50 mm en buiten de 70-200 F/4 l ( let op, de website is in wederopbouw): http://studiovanbilloen.be/huwelijk/

Comment

Toen ik nog af en toe een huwelijk of eerste communie of plechtige communie foto's nam was dat:
                              - binnen 35mm
                              - buiten 50mm
                              - portretten 135mm
                              Hoeveel dat is op een crop moet je zelf uitzoeken, maar een huwelijk is bij mij altijd en overal een FF met primes.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

35 mm en 85 mm. En 100 mm macro voor de ringen en andere details.

De 70-200 mm f2.8 vind ik te zwaar om altijd mee te zeulen.

De 24-70 mm f2.8 van Canon gebruikte ik vroeger bijna uitsluitend op n huwelijk, maar ik vind ze nu niet scherp genoeg meer.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                                X