Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Op een airshow krijg je doorgaans nog wel af en toe tijd om je armen eventjes te laten rusten.
    Klopt voor het leeuwendeel van de airshows, maar mijn favoriete - de aangehaalde Flying Legends in Duxford - is anders, daar gebeurt de hele tijd iets - taxiën, opstijgen, landen, voorbijvliegen,.... Plezier verzekerd (en zere armen LOL) .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #17
      Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Ik had de gondel er nooit op maar het is dan ook een vrij lichte lens waarmee je gemakkelijk uit de hand fotografeert.

      Bij de Sigma 2.8 120-300 is het natuurlijk een heel ander verhaal, maar die gebruik je ook al gauw vanaf een monopod.
      Ook de 400mm 5.6 gebruik ik bijna altijd uit de hand, en als ik rondloop hou ik de lens onder mijn arm terwijl de body rond mijn hals hangt.
      Direct schietensgereed (en ik heb ooit al wel scherpe fotos gepost).

      Ik vrees dat een zwaardere lens voor mij een miskoop zal zijn.
      (ik heb trouwens geen tijd voor het moment )

      Comment


      • #18
        Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

        Maar bij jou dus zonder gondel (zoals ik uit post #7 kan afleiden)?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

          heb zowel van de 70-200 als van de 100-400 de gondel eraf, waarom zou ik zoiets erop laten zitten als het verder geen enkele functie heeft (en ja ook niet meer weersbestendig ).
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #20
            Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

            Bij mij blijft de gondel er ook op. Ik maak bijna iedere morgen een wandeling van een uurtje langs de Demer, neem altijd m'n 100-400 én m'n verrekijker mee om vogels te spotten. Net zoals Oli hang ik toestel en lens aan de "haak" in m'n jeans als ik m'n beide handen nodig heb voor m'n verrekijker. Werkt perfect, en toch ook af en toe al eens een scherp plaatje geschoten
            Canon EOS 550D - Canon EF 28mm F2.8 - Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC Macro - Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Canon G5
            http://www.flickr.com/photos/guyj/ - http://lichtgeschreven.wordpress.com/

            Comment


            • #21
              Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

              Oorspronkelijk geplaatst door Guy J Bekijk bericht
              Bij mij blijft de gondel er ook op. Ik maak bijna iedere morgen een wandeling van een uurtje langs de Demer, neem altijd m'n 100-400 én m'n verrekijker mee om vogels te spotten. Net zoals Oli hang ik toestel en lens aan de "haak" in m'n jeans als ik m'n beide handen nodig heb voor m'n verrekijker. Werkt perfect, en toch ook af en toe al eens een scherp plaatje geschoten
              oef ik dacht even dat ik de enige was die dit deed
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #22
                Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

                Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                oef ik dacht even dat ik de enige was die dit deed
                haha, ik ook
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #23
                  Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

                  Ik snap de uitleg hier helemaal niet als iemand zegt dat door de gondel eraf te halen de lens niet meer weersbestendig zou zijn

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

                    ik heb deze lens ook en werk er gans de rally dag me zo zonder statief .maar heb een andere draag riem er bij gekocht Optech Pro Loop Strap prijs valt best me en is een aanrader

                    groetjes benn

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Ik snap de uitleg hier helemaal niet als iemand zegt dat door de gondel eraf te halen de lens niet meer weersbestendig zou zijn

                      grts
                      Sieg
                      er is nergens gezegd geweest dat dit zo is. Ik heb gezegd dat ik DACHT dat het zo is... maar blijkbaar worden die teflon dichtingen gebruikt om de lens te roteren in de gondel.
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

                        Ik laat de ring van mijn 100-400L er altijd op zitten omdat ik daar mijn Sun-Sniper aan vastschroef. Lijkt me toch beter dan een Sun-Sniper onder mijn camera vastschroeven terwijl er toch het gewicht van de 100-400L aan hangt...
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

                          Ik laat de ring er ook steeds op zitten. Deze geeft me extra steun.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vraagje ivm EF 100-400 (of andere 'zware' tele)

                            Niemand van de niet gebruikers van de statiefgondel (100-400L) die ze van de hand doet?
                            De mijne is namelijk zoek (in Zuid-Afrika, denk ik zo)

                            Dré

                            Comment

                            Working...
                            X