Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Tokina AT-X Pro 535?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alternatief voor Tokina AT-X Pro 535?

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
    Ik zou toch echt voor een 70-200mm gaan hoor, snellere focus, langer,...
    Een 50-150mm op een kleine sensor komt overeen met een 70-200(+-) op een full frame, als ik een 70-200 zou nemen moet ik dus die vermenigvuldigen met de crop waarde (1.5), dan zit je echt wel al een eindje ver ze.

Een 70-200mm is enkel doenbaar als ik er een 24-70 of dergelijke bijneem en in dat geval val ik al héél ver boven mijn budget.

Het zal denk ik wachten worden op wanneer sigma (of anderen) een nieuwe 50-150 op de markt brengen.
    Melodic Pixels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
      Een 50-150mm op een kleine sensor komt overeen met een 70-200(+-) op een full frame, als ik een 70-200 zou nemen moet ik dus die vermenigvuldigen met de crop waarde (1.5), dan zit je echt wel al een eindje ver ze.

Een 70-200mm is enkel doenbaar als ik er een 24-70 of dergelijke bijneem en in dat geval val ik al héél ver boven mijn budget.

Het zal denk ik wachten worden op wanneer sigma (of anderen) een nieuwe 50-150 op de markt brengen.
      Klopt echt niet he die 20mm kan je even makkelijk overbruggen met je voeten, 18-50mm f2.8 en 70-200mm f2.8 is de perfecte combinatie voor cropsensor. Dan zit je nog goedkoper dan 24-70mm en 70-200mm en je kan er veel meer mee doen.

Comment

Op DX gebruikte ik vaak alleen een Sigma 10-20 en een 70-200, nu op FX een Sigma 15FE of Sigma 15039 en 70-200 en vind ik die toch wat kort en hoop dan ook dat Sigma 120-300 HSM OS een leuke prijs krijgt.

Na overschakeling van een 80-200 naar 70-200 VR steeg het aantal scherpe foto's opzienbarend en je kan je ook veel beter concentreren op de foto zelf.

D700 + 15mm
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
          Een 70-200mm is enkel doenbaar als ik er een 24-70 of dergelijke bijneem.

je moet echt niet elk brandpunt van 8 tot 600mm in je rugzak hebben steken om goede foto's te maken.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            je moet echt niet elk brandpunt van 8 tot 600mm in je rugzak hebben steken om goede foto's te maken.
            Nee, maar enkel een 70-200 is ook niet voldoende, een 18-50 of 24-70 of dergelijke blijft een noodzaak.
            Melodic Pixels

Comment

Ja en dat wil ik zeggen, met een 18-50/17-50/16-50 + 70-200mm zijn een goede combinatie, en geloof me vrij met die extra 50mm op een 70-200mm tov 50-150mm ben je heel veel.

Comment

Ik ga morgen gaan zien voor een Sigma 70-200mm F2.8 EX DG APO Macro II HSM, iemand ervaring met deze lens als Macro lens? Zou leuk zijn moest ze daarvoor effectief ook bruikbaar zijn.

Voor de rest ziet het er een degelijk objectief uit voor mijn doelstellingen, moet wel nog zien om een lichtgevoelige 17-50 of dergelijke maar dat kan wachten tot na de zomer.
                Melodic Pixels

Comment

Zie mijn reactie op deze post: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ml#post3119673

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                    Eerlijk gezegd zie ik mezelf niet in de drukte en het gedrum van de eerste rij voor een podium mijn lenzen wisselen, zenne, en zeker niet zo'n heavy stuff als een 70(80)-200.
                    Ik zie mer daar regelmatig dat doen.....
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Ik zie mer daar regelmatig dat doen.....
                      Daar heb ik ook maar weinig problemen mee, tenzij het écht wel héél druk is in de pit...
                      Melodic Pixels

Comment

Working...
                      X