Een half jaartje terug wou ik de 50 mm versie kopen voor portretshoots. Heel wat mensen raden echter de 85 mm versie aan o.w.v. het feit dat 85 mm beter geschikt is voor portret (los van het feit dat de lens ook beter is), wat ik ook geloof. Ik had dus het plan om de 85 mm aan te schaffen. Doordat deze al een paar maanden niet in stock is bij Studio73 is dit tot op heden nog niet gebeurd (wel bij Konijn heb ik gezien).
Toch blijf ik met twijfels zitten of een 50 mm op een Canon 50D niet makkelijker werkt voor portretten. Voor een full body heb je bij 85 mm al flink wat meters nodig met een cropcamera (85 x 1.6= 136 mm). Ik heb een beetje schrik dat ik de lens vaak ga laten links liggen omdat de beschikbare meters onvoldoende zijn.
Geeft shooten op 50 mm echt een opvallend dikke neuzen probleem of is dit overroepen? Hebben jullie ook de ervaring dat jullie de 85 mm laten links liggen wegens te weinig ruimte of maak ik mij zorgen om niks?
Overtuig mij de 50 of de 85 mm versie?
En wat vinden jullie van de EF 50 mm 1.4?
Toch blijf ik met twijfels zitten of een 50 mm op een Canon 50D niet makkelijker werkt voor portretten. Voor een full body heb je bij 85 mm al flink wat meters nodig met een cropcamera (85 x 1.6= 136 mm). Ik heb een beetje schrik dat ik de lens vaak ga laten links liggen omdat de beschikbare meters onvoldoende zijn.
Geeft shooten op 50 mm echt een opvallend dikke neuzen probleem of is dit overroepen? Hebben jullie ook de ervaring dat jullie de 85 mm laten links liggen wegens te weinig ruimte of maak ik mij zorgen om niks?
Overtuig mij de 50 of de 85 mm versie?
En wat vinden jullie van de EF 50 mm 1.4?
Comment