Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma wide angle??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: sigma wide angle??

    Oorspronkelijk geplaatst door spanky haze Bekijk bericht
    Heb zeker geen FF lens nodig, kben nog altijd aant ontdekken met mijn D90 dat is al een enorme stap vooruit van mijn eerdere D3000.
    Wil niet voor hebben dat ik een lens koop en dat deze dan minder breed word omdat ik met een cropsensor schiet.
    thx
    wees niet ongerust, de 8-16 is echt wel ... heel breed 114° dacht ik. Zet hem eens op je D90 en enjoy het zicht
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #17
      Re: sigma wide angle??

      Ik heb de 10-20 3.5 al een tijdje. Gebruik hem voor architectuur en interieur fotografie. Nauwelijks vertekening (toch in ieder geval niets dat niet met LR recht te trekken is) en mooi scherp.
      Ik ben de "beperkingen", als ze er al zijn, nog niet tegengekomen.
      Voorbeeldjes op mijn website bij "interieurs". De beide keukens zijn hiermee gemaakt.

      Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #18
        Re: sigma wide angle??

        Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
        Ik vind deze reactie nogal ongepast. Ik denk niet dat de meeste hier begrijpen dat sommige mensen voor hun geld moeten werken. Fijn als je het misschien zo voor het rapen hebt.
        Kwaliteit heeft zijn prijs, maar de lenzen die de TS noemt zijn beide degelijke lenzen
        en in termen van fotografie niet eens zo duur.
        Ik vind dat zo lang je er je brood nie mee moet verdienen je ook geen absolute toplenzen nodig hebt. Er zijn meer dan genoeg alternatieven.


        On Topic:
        Ik heb al vaker gelezen dat de 10-20 4-5.6 scherper zou zijn dan de 3.5,
        de vergelijking met de 8-16 weet ik niet.
        Of je mijn reactie nu ongepast vindt of niet, das echt het minste van mijn zorgen.
        Het blijft een feit dat je moet trachten te kopen wat je wenst te kopen, en ben je op zoek naar kwaliteit dan moet je ook die kwaliteit willen betalen, ben je echter op zoek naar een "prijs" dan is daar niks mis mee, maar dan moet je niet verwachten van dezelfde kwaliteit te krijgen, wat dus gewoonlijk resulteert in een verkoop met verlies, en dan ga je de uiteindelijke aankoop doen, die je van in het begin had willen doen, wat de lens dus nog iets duurder maakt door de herkansing.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #19
          Re: sigma wide angle??

          Kijk hier maar eens: sigma 8-16mm
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #20
            Re: sigma wide angle??

            Thx voor de link, HEMELS breed is dat ding hhhhmmm
            mooie foto's ook

            Comment


            • #21
              Re: sigma wide angle??

              Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
              Wat is uw bedoeling eigenlijk? Iets bijdragen aan het topic of commentaar leveren op anderen hun commentaar.
              Het mag dan misschien geen fish-eye objectief zijn, maar ieder objectief heeft vertekening.
              Anders had ik graag een onbewerkt voorbeeld gezien, waaruit blijkt van niet.
              Als iemand onzin schrijft als:

              Erg leuke lens en desondanks het een fish-eye-achtig iets is, vertoont het weinig of geen ( niet te voorkomen ) vertekeningen.
              Mag dan daar niks meer over gezegd worden of is dit goede info voo de topic starter?

              1 de lens heeft niks met een fish eye te maken
              2 een fish eye staat bol van de vertekening

              En dan mag daar niks over gemeld worden?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: sigma wide angle??

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Als iemand onzin schrijft als:



                Mag dan daar niks meer over gezegd worden of is dit goede info voo de topic starter?

                1 de lens heeft niks met een fish eye te maken
                2 een fish eye staat bol van de vertekening

                En dan mag daar niks over gemeld worden?
                sorry, maar ik heb echt geen zin om dit topic om zeep te helpen.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #23
                  Re: sigma wide angle??

                  [MOD]En ik zou hier geen slotje willen opzetten Dus hou het vriendelijk en on-topic!!
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #24
                    Re: sigma wide angle??

                    Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                    Gebruik zelf een Sigma 8-16.
                    Erg leuke lens en desondanks het een fish-eye-achtig iets is, vertoont het weinig of geen ( niet te voorkomen ) vertekeningen.
                    Niet te onderschatten en betaalbare luxe-lens ( hiermede bedoel ik een extra-lens die je niet echt nodig hebt om te overleven )
                    Volledig mee eens. Superleuke en bijzonder goeie lens.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #25
                      Re: sigma wide angle??

                      Jah manne mijn topic ni doen sluiten he ...
                      Mss verkeerd geformuleerd ma ik heb hier aan bepaalde posts toch veel info kunnen vergaren!
                      Deze lens is volgens mij geen fish eye en geeft mss een beetje vertekening maar dat is dan de bluts met de buil die je erbij moet nemen!
                      is wel grappig die kibbelende mannen...
                      groeten

                      Comment


                      • #26
                        Re: sigma wide angle??

                        Oorspronkelijk geplaatst door spanky haze Bekijk bericht
                        Jah manne mijn topic ni doen sluiten he ...
                        Mss verkeerd geformuleerd ma ik heb hier aan bepaalde posts toch veel info kunnen vergaren!
                        Deze lens is volgens mij geen fish eye en geeft mss een beetje vertekening maar dat is dan de bluts met de buil die je erbij moet nemen!
                        is wel grappig die kibbelende mannen...
                        groeten
                        Hangt af hoe je je foto's neemt natuurlijk die vertekening, heb ik zelf ook ervaren met de Sigma 8-16. kijk zelf maar eens naar deze voorbeelden van Juza die met de 7D+ 8-16 werkt:



                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment

                        Working...
                        X