Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

degelijk objectief voor natuur -vogels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: degelijk objectief voor natuur -vogels

    Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht

    Een degelijk statief en schommelkop is ononbeerlijk bij dit soort lenzen.

    Voor een Wimberley en een degelijke Gitzo heb ik een aantal jaar geleden +- €1500 betaald. Met zo een bedrag moet je bij aankoop van dit soort lenzen rekening houden .....
    Ik denk dat dit vooral afhankelijk is van het type natuurfotografie dat je doet: vanuit de rijdende schuilhut of open/beschut in het veld. Ik fotografeer voornamelijk vanuit de auto met een rijstzak, en vertrouw op VR om bewegingsonscherpte tegen te gaan, wat 99% van de tijd zeer efficiënt is. Zelfs met bovengenoemde combinatie van statief + schommelkop zie ik door de zoeker trillingen aan lengtes boven 600mm als de beeldstabilisatie inactief is

    Comment


    • #47
      Re: degelijk objectief voor natuur -vogels

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ik denk dat dit vooral afhankelijk is van het type natuurfotografie dat je doet: vanuit de rijdende schuilhut of open/beschut in het veld. Ik fotografeer voornamelijk vanuit de auto met een rijstzak, en vertrouw op VR om bewegingsonscherpte tegen te gaan, wat 99% van de tijd zeer efficiënt is. Zelfs met bovengenoemde combinatie van statief + schommelkop zie ik door de zoeker trillingen aan lengtes boven 600mm als de beeldstabilisatie inactief is
      Ik heb gisteren met de 300-800mm vanuit de auto (rijstzak op deur )foto's gemaakt van een veldleeuwerik, op 800 mm.

      Perfecte scherpte....de sigma heeft geen VR, OS, IS......maar gisteren was er wel prachtig licht.

      Normaal moet ik ,op 800mm ,werken met MLU, op statief ...volledig vastgezet ....en dan heb ik nog niet gesproken over de atmosferische omstandigheden.

      Lange tele's zijn gewild/geliefd maar niet zo gemakkelijk als men denkt.

      Ik mispak mij nog geregeld als ik boven de +- 610 mm ga.
      Groetjes
      ----JO

      Comment


      • #48
        Re: degelijk objectief voor natuur -vogels

        hier foto met 500mm + TC 1.4 , dus op 700mm uit de hand genomen met de D7000 als body .foto is gecropt maar weet niet precies meer hoeveel .


        om er constant mee uit de hand te fotograferen is de lens zwaarder dan ik dacht
        heb ondertussen een carbon statief van benro gekocht, de 4780 zonder midden zuil , deze kan 25 kg aan .

        wat de foto betreft , gaat niet om compositie hee. is gewoon om te laten zien wat mogelijk is uit de hand op 700mm met deze lens .
        foto is eigenlijk gewoon een snapshot , nie meer nie minder



        Last edited by am-staff; 27 mei 2011, 18:52. Reden: verduidelijking
        2 body's en wat lenzen ..

        older and wiser ... my arse

        Comment


        • #49
          Re: degelijk objectief voor natuur -vogels

          Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht

          Lange tele's zijn gewild/geliefd maar niet zo gemakkelijk als men denkt.

          Ik mispak mij nog geregeld als ik boven de +- 610 mm ga.

          dat heb ik ondertussen ook al mogen ondervinden .
          2 body's en wat lenzen ..

          older and wiser ... my arse

          Comment


          • #50
            Re: degelijk objectief voor natuur -vogels

            deze is op 700mm en 100 % crop .

            denk dat ik vorige foto zal moeten verwijderen, wegens te groot

            2 body's en wat lenzen ..

            older and wiser ... my arse

            Comment

            Working...
            X