Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
D90 heeft geen automatische lichtmeting met een omkering (met tussenringen weet ik niet).
=> daardoor niet zo eenvoudig in gebruik.
Ikzelf heb een nikkor 105mm en ben supertevreden van de kwaliteit. Budget is wel hoger. Maar misschien tweedehands?
Bij mij staat deze lens standaard op mijn toestel.
Spijtig dat nikkor geen langere makrolenzen meer prodoceert en dat naar andere merken moet worden overgestapt.
D90 heeft geen automatische lichtmeting met een omkering (met tussenringen weet ik niet).
=> daardoor niet zo eenvoudig in gebruik.
Ikzelf heb een nikkor 105mm en ben supertevreden van de kwaliteit. Budget is wel hoger. Maar misschien tweedehands?
Bij mij staat deze lens standaard op mijn toestel.
Spijtig dat nikkor geen langere makrolenzen meer prodoceert en dat naar andere merken moet worden overgestapt.
met tussenringen werkt de lichtmeting perfect (als er doorgeefcontacten zijn)
vandaar dat ik zei dat de moeilijkheidsgraad te hoog zou zijn met omkeerring
alhoewel dat sommigen dit totaal niet moeilijk vinden...
Comment