Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens huwelijk (Canon)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: telelens huwelijk (Canon)

Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
    Hey,

ook in ben fotografe in bijberoep en zit met hetzelfde dilemma.
    Toch denk ik dat je met een 24-70 al goed werk kan leveren. Ik heb huwelijken gedaan met m'n 24-70 f/2.8, een 85mm en een 50mm en goede resultaten.

De kost van de 70-200 is nu eenmaal hoog, en ik koop die pas als ik genoeg heb verdiend om die van mijn fotografieinkomsten te bekostigen. Ik heb voor mezelf een prioriteitenlijst opgesteld.

Het is zeer persoonlijk met welke lenzen je graag werkt. Ik wil ook graag de 70-200, maar ga me hiervoor niet in schulden werken. Die komt later. Alles op z'n tijd, ik vind dat je je financies ook in't oog moet houden.
    Als je creatief te werk gaat kan je met de 24-70 ook al heel veel.
    Met de 70-200 kan het alleen nog maar beter worden, maar ik geloof er niet in dat je die MOET hebben om een huwelijk succesvol te fotograferen....

Groetjes!
    Ik werk met dezelfde combinatie:

24-70 f/2.8 L op mijn 5D mkII en mijn 50 f/1.4 ( sigma ) en 85 1.8 zijn besteld. Het moet inderdaad verantwoord zijn om een 70-200 aan te schaffen. Hoewel ik deze ook heb gehad met IS de f/2.8 versie kreeg ik toch gemakkelijker de neiging om naar de 24-70 te grijpen dan naar de 70-200 die in het gemeentehuis al amper te gebruiken is met momenten. Zelfs voor shoots buiten is een 24-70 al heel handig enkel mis ik soms toch een ietswat langere lens ( vandaar de 85 f1.8 die erbij komt )
    Ik heb binnenkort een jubileum van een koppeltje. Ik zal waarschijnlijk dan de 50mm of de 85mm er continu oplaten. Gewoon omdat deze lenzen voor mij creatief zijn.
    Nuja ieder zijn stijl natuurlijk maar een 70-200 ga ik mij waarschijnlijk net zoals LittleLeentje ook niet meer aanschaffen tenzij ik genoeg verdien met wat opdrachten en geld teveel zou hebben, en dan nog, liever een goeie prime, daar kan je in mijn ogen zoveel meer mee.
    Last edited by Oli; 5 mei 2011, 18:25.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Ik vind een 70-200 onmisbaar bij huwelijken, zeker op een fullframe, 80% van de locatieopnames doe ik daarmee

het hangt, zoals reeds gezegd, ook af van de stijl van fotograferen

spelen met scherpte-onscherpte maakt een beeld nog zo spannend, dit gaat perfect met een 70-200 2.8

en die 'IS' heb je, indien je uiteraard weet waarmee je bezig bent, niet nodig. De betere huidige camera's kan je gerust gebruiken op een hogere iso, zonder in te boeten aan beeldkwaliteit, om een kortere sluitertijd te bekomen indien nodig

wat me zorgen baart is dat je schrijft : ''k Ben er eerlijk gezegd nog niet zo massaal lang mee bezig' en dan een huwelijk gaat fotograferen, het is heus meer dan een koppel in een park voor een boom zetten hoor !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snickers Bekijk bericht
        wat me zorgen baart is dat je schrijft : ''k Ben er eerlijk gezegd nog niet zo massaal lang mee bezig' en dan een huwelijk gaat fotograferen, het is heus meer dan een koppel in een park voor een boom zetten hoor !!!
        Daar had ik ook mijn bedenkingen bij, maar had niet gereageerd omdat ik al genoeg tegenwind kreeg bij mijn eerste opmerkingen...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

In plaats van een 70-200 gebruik ik altijd een 135L. Heel af en toe denk ik stiekem wel eens aan switchen maar als ik dan weer eens f2 gebruik (of zelfs nodig heb ivm slechte lichtomstandigheden), dan ben ik toch altijd weer blij dat ik deze lens bezit en zet ik die gedachten over switchen weer heel snel uit mijn hoofd.

Ik schiet huwelijken voor een groot deel (in ieder geval het officiële gedeelte waarbij het gewoon in één keer goed moet) met een 24-70L op mijn 5D II en een 135L op mijn 5D (of andersom). Een prachtcombinatie om mee te werken
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            In plaats van een 70-200 gebruik ik altijd een 135L. Heel af en toe denk ik stiekem wel eens aan switchen maar als ik dan weer eens f2 gebruik (of zelfs nodig heb ivm slechte lichtomstandigheden), dan ben ik toch altijd weer blij dat ik deze lens bezit en zet ik die gedachten over switchen weer heel snel uit mijn hoofd.

Ik schiet huwelijken voor een groot deel (in ieder geval het officiële gedeelte waarbij het gewoon in één keer goed moet) met een 24-70L op mijn 5D II en een 135L op mijn 5D (of andersom). Een prachtcombinatie om mee te werken
            zit ook nog op mijn verlanglijst de 135L lichtgewicht, kan het werk van de 70-200 eigenlijk ook aan en beter zelfs qua scherpte, is veel lichter en valt totaal niet op tegenover dieje witte toeter Maar ook hier weer, is mijn eigen mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              zit ook nog op mijn verlanglijst de 135L lichtgewicht, kan het werk van de 70-200 eigenlijk ook aan en beter zelfs qua scherpte, is veel lichter en valt totaal niet op tegenover dieje witte toeter Maar ook hier weer, is mijn eigen mening.
              135mm L is ook mijn voorkeur.
              Maar ieder zijn ding. De 70-200 is een mooi objectief, maar ik merk meer en meer dat ik liever dichterbij kom. En mijn rug zal mij later dankbaar zijn Amai dat is een zware lens
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

Comment

Ik heb van het geld wat ik voor mijn eerste bruiloft heb mogen ontvangen een 70-200 f/2.8 gekocht...

Nu, 7 bruiloften later heb ik hem afgelopen week maar te koop gezet. Ik gebruik hem echt te weinig. Over 15.000 foto's gezien, heb ik 200 foto's gemaakt met dat ding en dat was voornamelijk op het circuit.
                Vindt hem wat zwaar om op een bruiloft mee te zuilen en gebruik voor portretten toch liever een prime.

Heb een keer de Canon 135 f/2.0L mogen lenen van iemand en heb besloten om die ervoor terug te kopen om toch nog wat meer mm's te hebben dan met de 24-70 en op FF is het een mooie lengte voor portretten en wat details. En een bijkomend en belangrijk voordeel voor mij is dat hij een stuk lichter is!

Desalniettemin is de 70-200 f/2.8 echt een onwijs fijne lens met geweldige resultaten, maar het ligt er maar net aan wat je zelf fijner vindt fotograferen op zo een dag
                5DII + 35L = ❤

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonvanwoerkom Bekijk bericht
                  Ik heb van het geld wat ik voor mijn eerste bruiloft heb mogen ontvangen een 70-200 f/2.8 gekocht...

Nu, 7 bruiloften later heb ik hem afgelopen week maar te koop gezet. Ik gebruik hem echt te weinig. Over 15.000 foto's gezien, heb ik 200 foto's gemaakt met dat ding en dat was voornamelijk op het circuit.
                  Vindt hem wat zwaar om op een bruiloft mee te zuilen en gebruik voor portretten toch liever een prime.

Heb een keer de Canon 135 f/2.0L mogen lenen van iemand en heb besloten om die ervoor terug te kopen om toch nog wat meer mm's te hebben dan met de 24-70 en op FF is het een mooie lengte voor portretten en wat details. En een bijkomend en belangrijk voordeel voor mij is dat hij een stuk lichter is!

Desalniettemin is de 70-200 f/2.8 echt een onwijs fijne lens met geweldige resultaten, maar het ligt er maar net aan wat je zelf fijner vindt fotograferen op zo een dag
                  Deze reactie volg ik volledig. Zwaar maar het is een zalige lens ( kleur mocht voor mij ook zwart maar dat had ik al gezegd )

Comment

Er bestaat misschien nog een andere optie... namelijk de Sigma 50-150mm f2.8
                    Is qua gewicht een stuk lichter, een prima bereik en qua prijs ook goed te doen.
                    Weet niet of je wilt uitwijken naar andere merken?

Deze gaat ik t.z.t zelf aanschaffen.. Zeer veelzijdige lens en niet zo zwaar als die 70-200
                    Voornamelijk het gewicht en de grootte van de lens gaf voor mij de doorslag die bij de Sigma zeer acceptabel is
                    Nog meer optie's dus
                    -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

Comment

Gisteren nog een trouw gedaan met de 70-200 2.8L IS II.
                      Superscherp, superzwaar Maar zoals eerder gezegd, stijl van fotograferen.
                      Ideaal voor de kerk, want iemand die constant heen en weer loopt met een prime kan storend zijn voor de boze priester en de vele toeschouwers.

Ik denk dat ik in de toekomst toch ga overstappen naar de 35L of 50L op een 5D mkII en een 85L op de 1DmkIV.

Zooms zijn supermakkelijk, maar de beelden die je maakt met een prime zijn fenomenaal kwa Dof !

Als je op 2.8 tot 5.6 met invulflits beeldjes schiet is een zoom IDEAAL.

Primes zijn nu éénmaal weggelegd voor fotografen die graag wat voetenwerk verrichten.
                      En ik wordt er niet jonger op
                      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                        Ideaal voor de kerk, want iemand die constant heen en weer loopt met een prime kan storend zijn voor de boze priester en de vele toeschouwers.

Ik denk dat ik in de toekomst toch ga overstappen naar de 35L of 50L op een 5D mkII en een 85L op de 1DmkIV.

Zooms zijn supermakkelijk, maar de beelden die je maakt met een prime zijn fenomenaal kwa Dof !

Primes zijn nu éénmaal weggelegd voor fotografen die graag wat voetenwerk verrichten.
                        +1
                        Gisteren ook een huwelijk vastgelegd. O.a. met een 80-200 mm f2.8.
                        Je kan niet altijd voor de mensen doorlopen.
                        Ook voor candid op recepties gaat dit prima.

Patrick
                        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht

Ik heb vandaag een jubileum mogen schieten en heb dan maar meteen de nieuwe telgen tussen mijn lenzen meegenomen. Gisteren dus de Canon 85mm f/1.8 en de Sigma 50mm f/1.4 gaan halen. Meteen de hele dag mee zitten spelen zodat ik er vandaag toch deftige foto's uit zou kunnen halen. Jawadde hoor, primes DOF op f/1.4 is fenomenaal. En het voetenwerk maakt het juist spannend. Ik heb mijn 24-70 f/2.8 L zelfs de hele tijd in mijn zak gelaten ( en ik begin nu zelfs al te denken dat mijn f/2.8 totaal niet lichtsterk is tegenover mijn primes ), enkel voor een paar foto's waar ik wat breedhoek nodig had kwam hij eruit. Ik kan me al inbeelden wat de f/1.2 versies van resultaat moeten geven Ik denk dat ikzelf ook volledig ga overstappen op primes. De 70-200 kon me toch niet zo bekoren door gewicht, maar hij is wel quasi voor alles inzetbaar. Enig ding is wel bij primes en huwelijk, ben je echt bijna verplicht 3 body's te hebben, daarom dat ikzelf nog overweeg om een tweedehands 5Dc of een 500D ofzo aan te schaffen als extraatje.

Een tip zoals zovelen al zeggen: probeer eens uit, huur deze lenzen eens, de 70-200 en loop er eens een dag mee rond, en probeer nadien eens primes en kijk wat jou het beste gaat.

Comment

Working...
                          X