Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens huwelijk (Canon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: telelens huwelijk (Canon)

    Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
    Tuurlijk wel ik doe het altijd, prachtige portretten met mooie bokeh, half portretten, ik raad het echt aan. Ik gebruik trouwens de Sigma versie, maar dat is vooral omdat ik ook sportfotografie doe anders zou ik de Tamron hebben gekocht.
    heb jij dan de OS-versie?

    en waarom de sigma voor sport en niet de tamron of de canon?
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #17
      Re: telelens huwelijk (Canon)

      De Canon 70-200/2.8 MK 2 is een wereld objectief en ook bij trouwerijen heel goed in te zetten. Naast mijn 16-35 mm/2.8 MK 2 is dit mijn standaardlens.

      Je zou ook kunnen denken aan de Sigma 70-200/2.8 OS.

      Hier mijn ervaringen daarmee:

      De beste vastbrandpuntobjectieven van 2021Ben je op zoek naar een nieuw objectief? Wij hebben de beste objectieven die dit jaar zijn verschenen op een
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #18
        Re: telelens huwelijk (Canon)

        Zoals Mir hier reeds heeft gezegd, kan je uitstekend een huwelijksreportage fotograferen met je huidige materiaal, een lichtsterke telezoom zal je wat meer mogelijkheden geven, maar is niet noodzakelijk, dan liever een 85mm f1.4 of iets dergelijks, waarmee je de scherptediepte wat kan beperken, maar brandpuntafstanden van méér dan 100mm heb ik bij mijn weten zelden of nooit gebruikt op huwelijksreportages.

        Comment


        • #19
          Re: telelens huwelijk (Canon)

          OK, heel hard bedankt voor alle reacties.

          Wat het materiaal kopen vs zelfstandig worden betreft; ik ben nu eenmaal een amateur die van zijn hobby zijn (bij)beroep wil maken. 'k Ben er eerlijk gezegd nog niet zo massaal lang mee bezig, maar heb de microbe gigantisch te pakken.
          En ik ben een controlefreak... ik wil er zeker van zijn dat ik voorbereid aan zo'n avontuur begin, dus dan stel ik mezelf en mijn materiaal in vraag, vandaar deze oproep.

          Nog eens merci! Ik doe 't met 't materiaal dat ik nu heb (plus een extra flitser die ik me gisteren gaan halen ben :-))

          Gr,

          K

          Comment


          • #20
            Re: telelens huwelijk (Canon)

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaarrul Bekijk bericht
            OK, heel hard bedankt voor alle reacties.

            Wat het materiaal kopen vs zelfstandig worden betreft; ik ben nu eenmaal een amateur die van zijn hobby zijn (bij)beroep wil maken. 'k Ben er eerlijk gezegd nog niet zo massaal lang mee bezig, maar heb de microbe gigantisch te pakken.
            En ik ben een controlefreak... ik wil er zeker van zijn dat ik voorbereid aan zo'n avontuur begin, dus dan stel ik mezelf en mijn materiaal in vraag, vandaar deze oproep.

            Nog eens merci! Ik doe 't met 't materiaal dat ik nu heb (plus een extra flitser die ik me gisteren gaan halen ben :-))

            Gr,

            K
            Dat is jouw goede recht. Maar persoonlijk zou ik eerst bekijken welk materiaal ik heb (en eventueel welk budget er is om iets bij aan te schaffen indien nodig) vooraleer een opdracht te aanvaarden... Op die manier komen noch jij, noch jouw klanten voor verrassingen te staan. Snap je wat ik bedoel?

            mvg,
            Bart
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #21
              Re: telelens huwelijk (Canon)

              ik volg hier Bart
              dit is een beetje een omgekeerde wereld, een opdracht aannemen en dan een lens gaan zoeken, voor mij komt dit onprofessioneel over
              ik heb het ook gedaan, trouw, communie en dergelijke, tis en blijft een tricky business
              kzou wel eens wat voorbeelden willen zien van ts wat hij al verwezenlijkt heeft
              denk eraan er is geen weg terug
              de 70 200 is een prachtige lens voor de parkopname's als je genoeg afstand kunt nemen
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #22
                Re: telelens huwelijk (Canon)

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaarrul Bekijk bericht
                OK, heel hard bedankt voor alle reacties.

                Wat het materiaal kopen vs zelfstandig worden betreft; ik ben nu eenmaal een amateur die van zijn hobby zijn (bij)beroep wil maken. 'k Ben er eerlijk gezegd nog niet zo massaal lang mee bezig, maar heb de microbe gigantisch te pakken.
                En ik ben een controlefreak... ik wil er zeker van zijn dat ik voorbereid aan zo'n avontuur begin, dus dan stel ik mezelf en mijn materiaal in vraag, vandaar deze oproep.

                Nog eens merci! Ik doe 't met 't materiaal dat ik nu heb (plus een extra flitser die ik me gisteren gaan halen ben :-))

                Gr,

                K
                Nu nog moeten beginnen en je brood verdienen met huwelijksfotografie zal erg moeilijk worden vrees ik, als je ziet dat zelfs derde generatie fotografen niet meer kunnen overleven.

                Maak er een hobby in bijberoep van, maar ik zou er niet op hopen dat je er nog rijk van kan worden, ik heb het zelf jaren gedaan (in dienst van een firma maar met eigen materiaal), dan heb ik er buiten mijn materiaal niets aan overgehouden, maar het was prettig om doen.

                Comment


                • #23
                  Re: telelens huwelijk (Canon)

                  Ik vond meer dan 70 mm (op crop) niet echt handig op mijn oom's huwelijk.
                  Ik zou zeggen: zet uw 24-105 op uw 40D en de 17-40 op de 5D om met de cropsensor wat meer tele te halen.
                  Ik heb de 70-300 OS van Sigma die niet veel kost voor de IQ die ze levert.
                  Wel minder lichtsterk, maar als je maar af en toe tele nodig hebt zeker een aanrader.
                  Zeker oefenen met de meerdere flitsen, want die kan je heel goed gebruiken.

                  Comment


                  • #24
                    Re: telelens huwelijk (Canon)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    heb jij dan de OS-versie?

                    en waarom de sigma voor sport en niet de tamron of de canon?
                    Nee de oude versie, Tamron= trage AF, en ik heb een Nikon D90 en de Nikon lens is vele malen duurder.

                    Comment


                    • #25
                      Re: telelens huwelijk (Canon)

                      Bekijk de EF 70-200 als een onmisbaar iets, wat je wel kan missen is de IS, dus kijk uit naar een tweedehandse Canon EF 70-200 F2,8 L USM, en vergeet snel alle, 3th party lenzen, go for the real stuff !

                      MVG, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #26
                        Re: telelens huwelijk (Canon)

                        alles hangt af van uw stijl.
                        Ik ga waarschijnlijk mijn 70-200 2.8 II IS wegdoen. Heb er al tal van huwelijken mee gedaan en is een prachtige lens. Maar ik kom liever dichterbij en heb graag contact. Dit is uiteraard niet altijd mogelijk, maar na al de huwelijken die ik tot nu toe heb gedaan zou ik zeker zonder de 70-200 kunnen.

                        Mocht de dag ooit komen dat ik overstap naar Nikon dan koop ik wssl geen 70-200 meer.
                        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                        website: http://www.hung.be
                        facebook - Instagram

                        Comment


                        • #27
                          Re: telelens huwelijk (Canon)

                          Ik gebruik géén 70-2xx zoom bij huwelijken, ik zet ze er hoogstens eens op tijdens een receptie in openlucht en wanneer er de plaats voor is. Meestal is dat dan voor foto's van spelende kinderen.
                          Met alleen een 24mm, 50mm en 135mm kom ik ruimschoots toe.

                          Maar hangt natuurlijk van het soort foto's af wat de klant wil
                          Mijn klanten willen het soort foto's dat ik maak, en ik hoop dat dit bij iedere andere fotograaf ook het geval is.
                          'k heb nog nooit iemand over de vloer gehad die een reportage in zus-of-zo-stijl wil en waarnaar ik me dan moet aanpassen.

                          G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                          Comment


                          • #28
                            Re: telelens huwelijk (Canon)

                            Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                            alles hangt af van uw stijl.
                            Ik ga waarschijnlijk mijn 70-200 2.8 II IS wegdoen. Heb er al tal van huwelijken mee gedaan en is een prachtige lens. Maar ik kom liever dichterbij en heb graag contact. Dit is uiteraard niet altijd mogelijk, maar na al de huwelijken die ik tot nu toe heb gedaan zou ik zeker zonder de 70-200 kunnen.
                            voor zover het in de ceremonie mogelijk is verkies ik ook dichtbij komen boven een langer brandpunt. Dat geeft een groter gevoel van betrokkenheid.

                            Mijn 80-200 gebruik ik tijdens de ceremonies nauwelijks, maar ik vind ze onmisbaar om een shoot op locatie met het paar te doen.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #29
                              Re: telelens huwelijk (Canon)

                              Hey,

                              ook in ben fotografe in bijberoep en zit met hetzelfde dilemma.
                              Toch denk ik dat je met een 24-70 al goed werk kan leveren. Ik heb huwelijken gedaan met m'n 24-70 f/2.8, een 85mm en een 50mm en goede resultaten.

                              De kost van de 70-200 is nu eenmaal hoog, en ik koop die pas als ik genoeg heb verdiend om die van mijn fotografieinkomsten te bekostigen. Ik heb voor mezelf een prioriteitenlijst opgesteld.

                              Het is zeer persoonlijk met welke lenzen je graag werkt. Ik wil ook graag de 70-200, maar ga me hiervoor niet in schulden werken. Die komt later. Alles op z'n tijd, ik vind dat je je financies ook in't oog moet houden.
                              Als je creatief te werk gaat kan je met de 24-70 ook al heel veel.
                              Met de 70-200 kan het alleen nog maar beter worden, maar ik geloof er niet in dat je die MOET hebben om een huwelijk succesvol te fotograferen....

                              Groetjes!
                              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                              Comment


                              • #30
                                Re: telelens huwelijk (Canon)

                                Om verder te gaan op m'n vorige post.... Je moet gewoon DURVEN heel dicht te komen.
                                Je hoeft niet perse afstand te houden hoor. Geen gêne hebben. Ook niet in de kerk.
                                Priesters zijn dat intussen ook al wel gewend....
                                * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                                Comment

                                Working...
                                X