Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nieuwe lens

    Dan moet je de voetjes gebruiken die onder je benen staan :-)
    Je kan niet alles willen.

    Comment


    • #17
      Re: nieuwe lens

      Jeroen, heb jij ervaring met paardrijden in een manege.. Je kan niet zomaar de ring inlopen met je toestel om wat leuke foto's te schieten van een spectaculaire hindernis die rechts achter in de hoek staat terwijl iemand aan het springen is.

      Je zal een goede zoom moeten gaan gebruiken (55-250 IS bijvoorbeeld) om mooi verschillende foto's te kunnen nemen. Eventueel een lichtsterke prime lens erbij, maar dan zou ik inderdaad toch wat meer mm's nemen als 50mm, eerder 85mm bijvoorbeeld.

      Maar zou zeggen, schaf eerst een zoom aan, als je dan werkelijk niet uit de voeten kunt in een manege, dan kun je alsnog opteren voor een meer lichtsterker lens. Maar gezien je een hoop buiten fotografeert zou mijn prioriteit naar een zoom uitgaan.
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

      Comment


      • #18
        Re: nieuwe lens

        ik ging er vanuit dat je kon rondlopen

        Inderdaad, 85 f1.8 is beter maar dat is niet meer binnen haar budget als die zoom er ook is. Vond het als arme student ook altijd kl0te om suggesties te krijgen die ver boven budget zaten.

        Comment


        • #19
          Re: nieuwe lens

          Bij maneges heeft het gebeuren 1 groot voordeel: de bewegingen en looproutes zijn vrij voorspelbaar. Je kunt hier dus ook uitstekende resultaten behalen met een oudere MF telelens (volop verkrijgbaar), die je met een tussenring van 20 euro van Ebay zo op je Canon monteert.
          Een 2.8 135mm kost soms maar enkele tientjes, er zijn ook volop f/3.5 200 lenzen te koop voor weinig geld.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #20
            Re: nieuwe lens

            In de manege heb je zeker een lichtsterke lens nodig, en dan is de 85mm f1,8 geen verkeerde keuze als je dicht genoeg kan komen.

            De 75-300 is een oudere lens, die optisch veel slechter presteert dan de EF-S 55-250 IS. Die 55-250 kan je gebruiken als je buiten foto's wil maken van paarden.
            Voor de echte actiefoto's zal de autofocus van die 55-250 niet altijd snel genoeg zijn, in dat geval is de 70-200 f4 L zonder IS het goedkoopste alternatief (eventueel tweedehands).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: nieuwe lens

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              +1 voor de F1.8

              denk eens na over een 85mm F1.8
              DIe 50mm f/1.8 is heel leuk... voor portretten.
              Die 85mm f/1.8 is ook heel leuk... Als je IN de piste kan, vlak bij de hindernis...

              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
              Charloooot,
              laat je niet gek maken door mensen die kicken op lichtsterke lenzen, ja die zijn beter maar voor buiten hoeft dat niet ('t geld komt ook niet zomaar uit de muur )!
              Als je ooit binnen gaat (paarden) fotograferen zorg dan voor zo'n goedkoop 50mm f1.8 lensje.

              Maar voor buiten en veraf-> Canon's 70-300, snelle motor, stabilisatie en zwart!

              Is the Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


              2e hands voor €300 te vinden!


              Ik vind ze niet veel slechter dan mijn 70-200 f4 (je moet al flink inzoomen om het verschil te zien)
              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
              Dan moet je de voetjes gebruiken die onder je benen staan :-)
              Je kan niet alles willen.
              Het is geen kwestie van iemand gek te maken door lichtsterke lenzen aan te bevelen.
              Ik beveel enkel aan waaarvan ik uit ondervinding weet dat het werkt. Ik hèb een 35-80mm f/4-5.6 en een 75-300mm f/4-5.6. En ik heb ook een 24-70mm f/2.8 en een 70-200mm f/2.8 en een 50mm f/1.8.
              En wat misschien nog meer is, ik zit zèlf in de paardensport èn ik doè effectief paardenfotografie (althans een poging tot), zowel binnen als buiten. Dus ik begin al vrij goed te weten wat wel en niet kan in een manege op vlak van zelf zoom te spelen en dus in de piste te gaan lopen... In veel gevallen màg het zelfs gewoon niet eens.

              En inderdaad, ik weet ook wel dat wat ik aanbeveel niet meteen het goedkoopste is. En al zeker niet voor een student. Maar dat neemt niet weg dat ik die aanbeveling niet kan doen. Toch?
              Ik wèèt dat het serieus balen is als je niet de gepaste lenzen hebt en je ze ook moeilijk kan permitteren. Maar is het dan geen zonde om nu vrolijk aan TS te gaan zeggen dat een 85mm f/1.8 wel voldoende zal zijn, terwijl ik weet dat het qua zoom veel te weinig zal zijn?
              Is het geen zonde om te gaan vertellen dat een 70-300mm bijna even goed is als een 70-200mm f/2.8, en dat ze voor binnen maar de ISO naar omhoog moet doen? Terwijl ik zeker weet dat binnen de kortste keren zal blijken dat die f/2.8 wèl nodig is binnen...

              Het lijkt me dan ook nuttiger om de info te geven die klopt, en niet de info te geven die ongeveer klopt.

              Met de vakantie in het vooruitzicht, komt dacht ik ook een vakantiejob nabij. Dus ik zou eerder aanraden om nog effe te wachten met een aankoop waar ze half tevreden mee is, en na de vakantiejob iets meer spenderen aan een (2de hands) lens waar ze volledig tevreden mee is.
              De komende maanden zijn de meeste wedstrijden buiten, wegens het goede weer, dus lichtsterk is nu toch nog niet meteen van doen. En indien TS niet te heel ver van mij af woont, dan mag zij gerust mijn 75-300mm gratis gebruiken. Dan heeft ze niet meteen het allerscherpste objectief, maar wel al een pak millimeters meer om buiten mee bezig te zijn.

              mvg,
              Bart
              Last edited by Voltigeur; 27 april 2011, 22:00.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #22
                Re: nieuwe lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                DIe 50mm f/1.8 is heel leuk... voor portretten.
                Die 85mm f/1.8 is ook heel leuk... Als je IN de piste kan, vlak bij de hindernis...




                Het is geen kwestie van iemand gek te maken door lichtsterke lenzen aan te bevelen.
                Ik beveel enkel aan waaarvan ik uit ondervinding weet dat het werkt. Ik hèb een 35-80mm f/4-5.6 en een 75-300mm f/4-5.6. En ik heb ook een 24-70mm f/2.8 en een 70-200mm f/2.8 en een 50mm f/1.8.
                En wat misschien nog meer is, ik zit zèlf in de paardensport èn ik doè effectief paardenfotografie (althans een poging tot), zowel binnen als buiten. Dus ik begin al vrij goed te weten wat wel en niet kan in een manege op vlak van zelf zoom te spelen en dus in de piste te gaan lopen... In veel gevallen màg het zelfs gewoon niet eens.

                En inderdaad, ik weet ook wel dat wat ik aanbeveel niet meteen het goedkoopste is. En al zeker niet voor een student. Maar dat neemt niet weg dat ik die aanbeveling niet kan doen. Toch?
                Ik wèèt dat het serieus balen is als je niet de gepaste lenzen hebt en je ze ook moeilijk kan permitteren. Maar is het dan geen zonde om nu vrolijk aan TS te gaan zeggen dat een 85mm f/1.8 wel voldoende zal zijn, terwijl ik weet dat het qua zoom veel te weinig zal zijn?
                Is het geen zonde om te gaan vertellen dat een 70-300mm bijna even goed is als een 70-200mm f/2.8, en dat ze voor binnen maar de ISO naar omhoog moet doen? Terwijl ik zeker weet dat binnen de kortste keren zal blijken dat die f/2.8 wèl nodig is binnen...

                Het lijkt me dan ook nuttiger om de info te geven die klopt, en niet de info te geven die ongeveer klopt.

                Met de vakantie in het vooruitzicht, komt dacht ik ook een vakantiejob nabij. Dus ik zou eerder aanraden om nog effe te wachten met een aankoop waar ze half tevreden mee is, en na de vakantiejob iets meer spenderen aan een (2de hands) lens waar ze volledig tevreden mee is.
                De komende maanden zijn de meeste wedstrijden buiten, wegens het goede weer, dus lichtsterk is nu toch nog niet meteen van doen. En indien TS niet te heel ver van mij af woont, dan mag die gerust mijn 75-300mm gratis gebruiken. Dan heeft ze niet meteen het allerscherpste objectief, maar wel al een pak millimeters meer om buiten mee bezig te zijn.

                mvg,
                Bart
                kan ik volledig volgen.
                Door je info help je misschien ook anderen - met hetzelfde probleem maar met een ander budget - die daardoor de vraag niet hoeven te stellen maar nu reeds een antwoord hebben

                Comment


                • #23
                  Re: nieuwe lens

                  Ik wil iedereen alvast bedanken voor de vele reacties.

                  Ik haal hier uit dat het beste een 70-200mm f2.8 is in mijn geval. Hoewel, qua licht is dit zeker goed, maar zijn dit ook genoeg mm?

                  Ik neem zo goed als nooit foto's binnen. Dus hier hou ik zelf minder rekening mee, Onze binnepiste is ook zeer groot en er valt heel veel licht binnen. Natuurlijk ook belangrijk. Overigens kan ik (als het niet te druk is) wel in het midden van de (binnen)piste staan. Buiten kan ik in het midden van de piste staan. Dat lensje 50mm f1.8 zou vooral bedoeld zijn voor portretfoto's. En ik heb uiteraard nog tijd genoeg om te sparen. Ik spaar inderdaad liever langer dan dat ik iets koop waar ik later spijt van zou hebben.

                  Comment


                  • #24
                    Re: nieuwe lens

                    Je kan misschien eens een lens gaan huren voor een shoot .

                    Comment


                    • #25
                      Voor een student is een lens huren tegen pakweg 25€/dag ook al een kleine investering...

                      Qua millimeters kom je met 200 echt wel toe hoor.
                      Zo'n 50mm lensje is 2de hands al te vinden voor 70 à 80€.
                      Ik heb mijn Canon 70-200mm f/2.8 L USM als 2de hands gekocht en 580€ betaald. Dus een dergelijke Sigma zal nog iets minder zijn.

                      Veel lichtinval binnen is meestal zelfs niet genoeg met een f/3.5 of f/4...

                      mvg,
                      Bart


                      PS: het aanbod om mijn 75-300 te gebruiken blijft geldig, dus indien interesse, stuur me dan een privé berichtje.
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #26
                        Re: nieuwe lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Voor een student is een lens huren tegen pakweg 25€/dag ook al een kleine investering...

                        Qua millimeters kom je met 200 echt wel toe hoor.
                        Zo'n 50mm lensje is 2de hands al te vinden voor 70 à 80€.
                        Ik heb mijn Canon 70-200mm f/2.8 L USM als 2de hands gekocht en 580€ betaald. Dus een dergelijke Sigma zal nog iets minder zijn.

                        Veel lichtinval binnen is meestal zelfs niet genoeg met een f/3.5 of f/4...

                        mvg,
                        Bart


                        PS: het aanbod om mijn 75-300 te gebruiken blijft geldig, dus indien interesse, stuur me dan een privé berichtje.
                        Maar de kwaliteit van een sigma zal wss minder zijn? Of is dit niet te merken?
                        met lenzen lenen begin ik liever niet. Moest er eens iets aankomen, dan zit ik met een nog groter probleem! Toch bedankt Welke lens gebruikt u het meeste bij de paarden?

                        Comment

                        Working...
                        X