Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijneberg de duurste winkel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Konijneberg de duurste winkel?

    vorige week koste mijn nieuwe lens bij konijneberg 1029 euro nu 1week later 1089 en bij foto Rubens was ze over de 1099 euro en daar kost ze nu 1029 bij foto grobet was ze 1039 en kost ze vandaag nog dezelfde prijs ik vraag me af waarom die prijzen zo wisselen .

    Comment


    • #47
      Re: Konijneberg de duurste winkel?

      Zo weten we nu pas echt wat een dozenschuiver konijn is he.
      Ze zullen het wel voelen.
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • #48
        Re: Konijneberg de duurste winkel?

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Zo weten we nu pas echt wat een dozenschuiver konijn is he.
        Ze zullen het wel voelen.

        Ik zou niet graag winkelier zijn de dag van vandaag. Via internet maken of kraken ze in geen tel je zaak. Het zijn meestal de klagers die je hoort, tevreden klanten hoor je zelden.

        Ik persoonlijk heb zo mijn vaste site's waar ik een kijkje neem als ik nieuw speelgoed nodig heb. Ik kijk eerst naar de prijs, daarna kijk ik hoe die zaak scoort bij andere klanten en pas dan beslis ik. De meeste van mijn spullen komen van topfoto.be omdat daar op dat moment de beste prijs was en ik via het forum al veel goeds gelezen had van otto.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #49
          Re: Konijneberg de duurste winkel?

          Hallo allemaal,

          ik houd gewoon uit interesse de prijzen wat in het oog en de prijzen zijn toch gestaag omhoog aan het gaan.
          Een prijs die ik speciaal in het oog hield was die van de D700, die is sinds het begin van dit jaar meer dan 300€ gestegen door de gebeurtenissen in Japan.
          Geen probleem voor mij want ik heb geduld en m'n D300 doet het nog goed
          Mijn 70/200VRII heb ik bij Rubens 1820€ betaald en ik denk niet dat je hem daar nu nog voor hebt (hij staat nu 1999€)
          Als je dus niets dringend nodig hebt kan je volgens mij beter even wachten, maar dat is natuurlijk mijn mening

          grtjs Jozef

          p.s. on topic; ik koop bij Foto Rubens want daar ben je geen nummer, ik heb er telkens goede en eerlijke raad gekregen en hun prijzen zijn concurentieel. Bij Konijn vond ik het leuk om eens rond te kijken maar onpersoonlijk.
          Last edited by Jozef68; 5 juni 2011, 18:30.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #50
            Re: Konijneberg de duurste winkel?

            Het is door het internet dat de winkels geen vaste prijzen meer hebben en er zijn maar weinig mensen die kijken naar de servies van de winkel ik ben nog nooit bij kokijneberg geweest dus ik kan mij niet Uitspreken hoe zij omgaan met klanten maar ik weet wel dat Gorbet en Rubens dat heel goed doen en als nieuwkomer is dat wel heel belangrijk dat zulke mensen je kunnen helpen en dat ze je de nodige informatie kunnen geven dat heb je niet dat je via internet koopt .IK weet nog dat ik mijne eerste body aankocht ik wou een duder toestel en zij zeiden dat het geen meerwaarde had voor wat ik er mee wou doen

            Comment


            • #51
              Re: Konijneberg de duurste winkel?

              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Zo weten we nu pas echt wat een dozenschuiver konijn is he.
              Ze zullen het wel voelen.
              Heb jij daar ooit al iets gekocht dat u Konijn zomaar het etiket van dozenschuiver op plakt?
              Ik ben er al vier jaar klant en inderdaad daar schuiven veel dozen over de toog, veel meer dan elders.
              Steeds gaat die doos open en wordt de inhoud samen gecheckt, krijgt de koper alle informatie die nodig is en men neemt er zijn tijd voor.
              Ach ja, de service is er uitstekend.

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #52
                Re: Konijneberg de duurste winkel?

                Tja die prijzen, ik kocht een dikke 3 maand geleden de 70-200 mm 2.8 non IS van canon, bij a&c, waarom omdat het toen al een dikke 100 € scheelde met konijn en ik nie eens zo ver hoefde te rijden, nummertje hoefde te 'trekken' en een deftige uitleg kreeg... En zelfs bijna even goedkoop als sommige mensen hier hun '2de hands waar' durven prijzen...
                ook bizar dat nederland minder last heeft van die problemen uit japan, want daar zijn ze nog steeds goedkoper...
                smile ! ...it confuses people ...

                Comment


                • #53
                  Re: Konijneberg de duurste winkel?

                  Ik ben gewoon schrik aan het krijgen om mijn gewenste glas te gaan kopen zo, waar is het nog goed en scherp geprijsd??? Ik vind het ronduit behangtigend worden zo om duur L-glas te gaan kopen!

                  Nu lees ik wel meer tegenstellingen hoor, waar paar jaar terug iedereen adolaat was van het 50mm prime'ke van canon 1.8 is het nu als je het recentste topic leest zowat rotzooi geworden .... Waar zijn we dan mee bezig vraag ik me af??? Is het goed van toen dan ineens rommel geworden??? Zelfs de pro's waren er toen helemaal weg van
                  Webstek in opbouw

                  Comment


                  • #54
                    Re: Konijneberg de duurste winkel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                    ...
                    En zelfs bijna even goedkoop als sommige mensen hier hun '2de hands waar' durven prijzen...
                    De gevraagde tweedehandsprijzen van lenzen swingen hier soms echt de pan uit, heb hier al courant verkrijgbare lenzen (sommigen zelfs buiten garantie) gezien waarvan de vraagprijs belachelijk dicht bij de nieuwprijs ligt, geen wonder dat er vele een "schopje" nodig hebben

                    Comment


                    • #55
                      Re: Konijneberg de duurste winkel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door frederikdhont Bekijk bericht
                      De gevraagde tweedehandsprijzen van lenzen swingen hier soms echt de pan uit, heb hier al courant verkrijgbare lenzen (sommigen zelfs buiten garantie) gezien waarvan de vraagprijs belachelijk dicht bij de nieuwprijs ligt, geen wonder dat er vele een "schopje" nodig hebben
                      Je bent niet verplicht om die te kopen, als je toch een bod zou willen doen, dan kan je dat altijd bespreken met de verkoper via een privebericht.
                      Als die werkelijk teveel vraagt, dan zal hij de spullen niet gemakkelijk verkocht krijgen.

                      Maar hou er rekening mee dat vooral de duurdere lenzen vrij goed hun waarde behouden, het is aan jou om dan te beslissen of je toch liever een nieuwe koopt in plaats van eentje die je de volgende jaren terug kan verkopen zonder er verlies op te maken. Als je een beetje uitkijkt, dan kan je soms lenzen kopen, een paar jaar gebruiken, en ze terug verkopen voor dezelfde prijs. Als dat dan geen koopje is, dan weet ik het ook niet meer.

                      Sommige lenzen zijn erg moeilijk te verkopen. Zo heb ik een Tamron 28-300 gehad, die heb ik na 6 maanden met veel moeite voor de helft van de nieuwprijs verkocht gekregen (daar was dus nog 1,5 jaar garantie op).
                      Andere lenzen gaan soms zelfs tot 75-80% van de winkelprijs (de prijs op het ogenblik van de verkoop, want die schommelt soms vrij sterk), zelfs al zijn ze wat ouder.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #56
                        Re: Konijneberg de duurste winkel?

                        Ik wil de Sigma 18-250mm kopen. In Konijnenberg: 479 euro, alle andere winkels +/- 570 euro. Wie zegt dat Konijn dan altijd de duurste is ?

                        Ik heb wel eens een mailtje gezonden met de vraag hoe ze dit kunnen doen... Ik had liever dicht bij huis gekocht, maar €100 is niet niks
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #57
                          Re: Konijneberg de duurste winkel?

                          Soms staan bijn konijnenberg niet de juiste prijzen op de site. Dit weekend zelf meegemaakt en ter plaatse een lager bedrag betaalt voor de canon 70-200 L f4 IS: 1011 ipv 1085 euro!
                          Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

                          Comment


                          • #58
                            Re: Konijneberg de duurste winkel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Heb jij daar ooit al iets gekocht dat u Konijn zomaar het etiket van dozenschuiver op plakt?
                            Ik ben er al vier jaar klant en inderdaad daar schuiven veel dozen over de toog, veel meer dan elders.
                            Steeds gaat die doos open en wordt de inhoud samen gecheckt, krijgt de koper alle informatie die nodig is en men neemt er zijn tijd voor.
                            Ach ja, de service is er uitstekend.

                            Grtz, RF
                            Ook mijn idee. Ik koop alles bij konijn (vlak bij de deur). Steeds prima service en ze nemen alle tijd om alles zeer omstandig uit te leggen.
                            Zeer tevreden over. En dat bepaalde Hollanders daar de indruk geven dat ze nogal neerbuigend zouden doen zoals in een ander Topic vermeld? God ja, het zijn Hollanders, hé. Dat neem je er gewoon bij.

                            Groeten,
                            Geert

                            Comment


                            • #59
                              Re: Konijneberg de duurste winkel?

                              Persoonlijk heb ik de voorkeur om online te kopen, vooral omdat de prijs gemiddeld lager ligt dan in een winkel.

                              Als service of persoonlijk advies van minder belang is voor jou, dan kan ik www.amazon.de aanraden. Meestal betaal je geen verzendingskosten en je bestelling wordt netjes binnen een paar werkdagen thuisbezorgd. Ik heb vorige week nog een Canon 50mm f1.8 besteld...

                              Groetjes,
                              Exige

                              Comment


                              • #60
                                Re: Konijneberg de duurste winkel?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Exige Bekijk bericht
                                Persoonlijk heb ik de voorkeur om online te kopen, vooral omdat de prijs gemiddeld lager ligt dan in een winkel.

                                Als service of persoonlijk advies van minder belang is voor jou, dan kan ik www.amazon.de aanraden. Meestal betaal je geen verzendingskosten en je bestelling wordt netjes binnen een paar werkdagen thuisbezorgd. Ik heb vorige week nog een Canon 50mm f1.8 besteld...

                                Groetjes,
                                Exige
                                Toch voorzichtig zijn hoor : op Amazon.de staat bvb. de Canon mp-e 65 nu op 1.055 EUR daar waar hij zowel bij Konijn als bij Studio73 slechts 959 EUR kost ... ("slechts" is hier relatief bedoeld )
                                Kijken en vergelijken is dus nog steeds de boodschap (en service is voor mij één van de elementen in die vergelijking, net als de prijs er een is).
                                Master the craft, and the art will follow.
                                Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                                http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                                Comment

                                Working...
                                X