Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20-60x 1600-4800mm Telescoop Nikon F Camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 20-60x 1600-4800mm Telescoop Nikon F Camera

Hallo ;

Hierbij heb ik een andere website tegen gekomen : > http://photogearfinder.com
    Daar heb ik een 1000-3000mm lens voor Nikon D100 bij zien staan .
    Zou deze veel beter zijn dan die 20-60x 1600-4800mm telescoop voor Nikon of zou deze volgens jullie nog slechter zijn ?
    Daar ik het zelf niet weet vraag ik graag jullie mening hierover .
    Graag jullie reactie hierop of deze beter is of niet .
    Jammer genoeg zijn er geen foto's te vinden die hiermee gemaakt zijn .

Mvg,
    Steve .

Comment

ga anders eens bij de nasa horen welke lenzen zij gebruiken voor hun ruimtefoto's

Comment

voor da geld... probeer het is en laat het ons maar weten...
        maar op die afstand is ook de fysica van het licht in je nadeel...
        het splitsend vermogen wordt namelijk ook beperkt door de golflengte van licht zelf
        www.aeri-photography.be

Comment

Hallo Aeri ;

Sorry maar ik ken niets wat betrefd de fysica van het licht .
          Het wil dus zeggen dat deze lens ook zijn geld niet waard zal zijn zeker , is het dat wat iedereen hierbij bedoelt want ik weet het zelf niet .
          Vandaar de vraag aan jullie hierover .
          Ja ik zoek nog steeds de zo ver mogelijk te kijken lens , zoomlens , telescoop die op m'n Nikon F50 of D100 zou passen en deze bepaalde lens ook zo licht mogelijk te zijn .
          Zou er liefst rond de 3000mm ver mee willen kijken zonder dat de doorkijk donker zou zijn dan wat ik gebruik met de 2 converters er tussen .
          Even een andere vraag daar ik niet juist weet of dit mogelijk is of niet .
          Vorig jaar op verlof is een vriend gaan fietsen in de bergen in Oostenrijk .
          Enige kilometers verder heeft hij halt gehouden en me opgebeld met gsm .
          Hij vroeg me om en foto van hem vanop de camping van hem 4 kilometer verder te kunnen maken .
          Heb hem gezocht met m'n Nikon D100 en daarop de Sigma 300-800mm maar kon hem niet vinden .
          Deze doorkijk is zuiver maar kon hem dus niet vinden met tenslotte de 2 converters er ook tussen te zetten wat nog niets opgebracht had . kon er niet geraken en ook niet vvinden .
          Is het mogelijk om vb. m'n Nikon D100 en de lens op statief te plaatsen om dan de D100 te verbinden met een laptop om zo via de laptop te kunnen kijken doorheen de lens naar de mogelijke persoon of is dit enkel mogelijk via een video camera ?
          Graag hierop jullie mogelijke antwoorden .

Mvg,
          Steve .
          Dank U bij voorbaat .

Comment

iPhone lost het op: licht, handelbaar, scherp en nog veel verder dan 4km.
            Voor de overige vragen: een boot.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Hoi..

om je wat bij te scholen over fysica... :-)

scherpte van een lens is eigenlijk zeggen hoe goed ze in staat is om 2 onderwerpen van elkaar te scheiden.

stel het je zo voor...
              je neemt een blad en maakt de helft zwart en de andere helft wit...
              elke lens zal die twee van elkaar kunnen scheiden.

nu maak je een schaakbord...
              en je hebt al een ietswat scherpere lens nodig om de vlakjes van elkaar te onderscheiden... maar laat ons zeggen dat de gemiddelde bokaal het wel aankan.

maak nu een blad verdeeld in kotjes van 1 mm en doe hetzelfde...
              je bokaal zal een grijs vlak geven..
              een ietswat degelijke lens zal dit wel nog kunnen...

deel nu een nieuw blad in in hokjes van 0.01 mm... en geen enkele fotolens maakt nog het verschil...
              de reden hiervoor is dat lichtgolven een bepaalde hoogte hebben... en die hoogte wordt het probleem als we spreken over zo'n kleine onderwerpen. de grootte van het onderwerp die een sensor (of jouw oog) kan onderscheiden is bepaald door de diameter van de lens (als je de golven over meer oppervlakte kan verspreiden kan je beter het verschil maken tussen onderwerpen), de gevoeligheid en korrelgrootte van je sensor (kleine sensor pakt ze dichter bij elkaar dus minder onderscheid mogelijk..) en de kwaliteit van de lucht... (warme zomer slechter zicht dan bvb koude winterdag...)

nu...

jouw onderwerp op x km afstand is voor de lens x km verder heel klein...
              net zoals het blad met hokjes van 0.01 mm... te klein voor zowat elke lens die draagbaar is om nog iets of wat weer te geven wat er is.
              je vriend staat wel degelijk op die foto's..... hij is de reden dat een paar pixels ergens een iets andere kleur hebben.... maar meer niet.

hij is namelijk zo klein dat de lichtgolven groter zijn dan bvb de tekst op zijn t-shirt voor jouw lens.. en dus is het onmogelijk voor je sensor om het verschil in kleur op te merken en te scheiden van de rest...

ik hoop dat dit je helpt verstaan waarom jouw droom jammer genoeg nooit zal uitkomen....

de enige oplossing is een grotere lens (diameter...)
              hubble bvb heeft een lens van 2.4 meter.. dat is de reden dat die van op zo grote afstand nog scherpte kan krijgen.... dat en een supercomputer die aan beeldverwerking doet :-)

vergelijk het als dit....

stel, ik wil 100 rijstkorrels tegelijk door een ring steken...
              als mijn ring 1m als diameter heeft... noo problem.. ik kan veel plaats laten tussen de korrels en ze komen er dus allemaal ongeschonden uit... (scherpe foto)
              als mijn ring exact even groot is als die 100 rijstkorrels samen heb ik de grens bereikt....
              als mijn ring zo groot is als 1 rijstkorrel.... krijg ik ze er enkel nog door door alle rijstkorrels samen te persen... je onderwerp is onherkenbaar...

dus... als je iemand kent met een mooi grote telescoop.. (20cm newton of groter)
              probeer het daar eens mee :-)
              Last edited by Aeri; 19 mei 2011, 23:56.
              www.aeri-photography.be

Comment

Hallo Aeri ;

Dus eigenlijk volgens jou is het beter om een lens zoals de Nikon 2000mm lens aan te kopen .
                Deze heeft een grote opening aan de voorzijde .
                Nadeel is dan weer misschien het gewicht hiervan en de prijs .
                Tja , denk niet dat deze nog ergens te koop is of waar te vinden is .
                Deze zal misschien ook wel meer dan 6 kilo wegen .
                Heb er geen inforatie van , van wat de kleinste instelbare afstand is en hioe ver ie juist kan zonder bijkomende converters .
                Hier een 2x converter op en je hebt een 4000mm lens , niet ?

Mvg,
                Steve .

Comment

Over Nikon 2000mm wel iets gevonden:

http://www.petapixel.com/2010/05/03/...-lens-on-ebay/
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

En hier wat meer informatie over dit lensje

Comment

Een mega telelens is één ding, maar er zijn ook andere zaken die even belangrijk zijn.
                      - voor lenzen van >500 mm is een superstatief noodzakelijk; ik denk hier aan de topstatieven van bvb Gitzo (5-serie) en/of de zwaarste houten statieven van een merk zoals Berlebach om de allerkleinste trillingen tegen te gaan. Vergeet aluminium.
                      - uw D100 loopt met zijn 6 mpix rap tegen een aantal beperkingen aan inzake vergroting. Mijn voorkeur zou zelfs naar D3X gaan omwille van de pixels.
                      - gebruik van RAW ipv Jpeg (gebruik van Nikon Capture voor omzetting) en zelfs een klein tikje onderbelichten.
                      - weersomstandigheden dienen echt perfect te zijn: zeker windstil met open klare hemel (geen heïige lucht).

Blijft natuurlijk nog altijd de vraag wat de toegevoegde waarde blijft van dergelijke beelden.
                      Last edited by Leopard; 24 mei 2011, 15:22.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

Blijft natuurlijk nog altijd de vraag wat de toegevoegde waarde blijft van dergelijke beelden.
                        Steve, je heb me een paar jaar terug heel leuke foto's gemaild die met een standaardzoom genomen waren. Die waren echt leuker dan alle voorbeelden met lange lenzen die je liet zien en nog steeds laat zien. Om iemand op de foto te zien over een grote afstand: probeer Facetime, dan heb je een prima beeld, dat ook nog beweegt, je kunt praten enz. Lijkt me veel gezelliger dan een Hummer kopen om een objectief van 20.000 euro te vervoeren en dan te merken dat het zicht door de atmosfeer een beetje tegen valt en je nog steeds niks hebt.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Misschien eens bij enkele paparazzi informeren wat zij gebruiken?

Comment

zo"n lenzen zijn gemaakt voor erg specifieke doeleinden...

het fotograferen van lanceringen van shuttles en raketten en zo..

verder nutteloos want in zowat alle andere omstandigheden ga je gewoon dichterbij
                            www.aeri-photography.be

Comment

Working...
                            X