Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 all round lens of meerdere lenzen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
    Aangezien ik fotografie puur als een hobby beschouw, die zich beperkt tot het vastleggen van familiefeestjes, uitstapjes en onze jaarlijkse reis, zal het waarschijnlijk de Nikon 18-200 VR II worden.
    Ik weet dat die lens zijn beperkingen heeft, maar door velen toch als behoorlijk goed wordt aanzien voor hetgeen ik ermee wil doen.
    Als ik later andere objectieven wil aanschaffen, kan ik die 18-200 hopelijk nog verkopen.
    Groot gelijk!!!
    Vele hier denken dat je altijd duur glas moet hebben voor fotografie, of zijn slaaf van een rugzak met een inhoud van 15kg aan glas, het ergste is dat ze dit aanraden aan mensen die niet zo bezeten zijn van fotografie. (been there, done that, zelfs toen de rugzak te zwaar werd, kocht ik een echt trolley, crazy)
    De moderne 18-200 lenzen van de goede merken zijn echt goed. Verschil met korte zooms en vaste brandpunten is er wel, maar voor doorsnee vakantie, huis en tuin gebruik waarschijnlijk serieus overkill.

    Comment


    • #17
      Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Groot gelijk!!!
      Vele hier denken dat je altijd duur glas moet hebben voor fotografie, of zijn slaaf van een rugzak met een inhoud van 15kg aan glas, het ergste is dat ze dit aanraden aan mensen die niet zo bezeten zijn van fotografie. (been there, done that, zelfs toen de rugzak te zwaar werd, kocht ik een echt trolley, crazy)
      De moderne 18-200 lenzen van de goede merken zijn echt goed. Verschil met korte zooms en vaste brandpunten is er wel, maar voor doorsnee vakantie, huis en tuin gebruik waarschijnlijk serieus overkill.
      Ik deel Rudy zijn mening voor 100% . . . 80% van de tijd staat bij mijn D3S de Nikkor 28-300 VR er op. ( de Nikkor 70-200 f/2.8, de Nikkor 85 f/1.8 en mijn Tamron 28-75 f/2.8 worden eerder sporadisch gebruikt, maar toch zou ik ze niet meer kunnen missen )
      Last edited by Franciskine; 25 april 2011, 11:04.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Groot gelijk!!!
        Vele hier denken dat je altijd duur glas moet hebben voor fotografie, of zijn slaaf van een rugzak met een inhoud van 15kg aan glas, het ergste is dat ze dit aanraden aan mensen die niet zo bezeten zijn van fotografie. (been there, done that, zelfs toen de rugzak te zwaar werd, kocht ik een echt trolley, crazy)
        De moderne 18-200 lenzen van de goede merken zijn echt goed. Verschil met korte zooms en vaste brandpunten is er wel, maar voor doorsnee vakantie, huis en tuin gebruik waarschijnlijk serieus overkill.
        +1: perfecte reactie. Er zijn inderdaad genoeg momenten dat je nu eens geen zin hebt om van alles te moeten meeslepen, maar toch mooie foto's wil maken. Gebruik dan rustig een superzoom zoals de 18-200 mm...werkt prima, geen gewissel onderweg en een simpel schoudertasje volstaat.
        Nikon heeft ook niet voor niets de 28-300 mm uitgebracht voor de ff camera's...er is genoeg belangstelling voor, en je kan dan eindelijk eens die 24-70 mm en 70-200 mm thuislaten als de foto's geen 110% kwaliteit hoeven te hebben.
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #19
          Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

          Een zeldzaam geval van nuchterheid. Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Niet iedereen heeft nood aan lenzen van ettelijke duizenden Euros.
          Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

          Comment


          • #20
            Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

            ik heb er moeite mee lenzen met een max opening kleiner dan f/2.8 all round te noemen.

            als je die snelheid niet nodig hebt, ga je gang met superzooms. De Nikkor schijnt heel goed te zijn.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #21
              Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

              En waarom niet vb de nikor 16-85? Een heerlijke allround lens! En voor die keer dat je meer tele wil een convector of tussenring er bij...

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Boutje
                En waarom niet vb de nikor 16-85? Een heerlijke allround lens! En voor die keer dat je meer tele wil een convector of tussenring er bij...
                Maximaal 85 mm, hij zal dikwijls serieus wat mm's te kort komen dan..... En converter op een zoom die geen 2.8 heeft over heel zijn bereik belooft niet veel goeds. Verloren geld noem ik dat.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                  +1: perfecte reactie. Er zijn inderdaad genoeg momenten dat je nu eens geen zin hebt om van alles te moeten meeslepen, maar toch mooie foto's wil maken. Gebruik dan rustig een superzoom zoals de 18-200 mm...werkt prima, geen gewissel onderweg en een simpel schoudertasje volstaat.
                  Nikon heeft ook niet voor niets de 28-300 mm uitgebracht voor de ff camera's...er is genoeg belangstelling voor, en je kan dan eindelijk eens die 24-70 mm en 70-200 mm thuislaten als de foto's geen 110% kwaliteit hoeven te hebben.
                  Mocht er een canon variant bestaan van de 28 - 300 VR, zou ze zeker proberen, heb ooit es de tamron 28 300 VC op reis meegenomen op de 5D, en die viel goed mee.
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door MDY

                    Mocht er een canon variant bestaan van de 28 - 300 VR, zou ze zeker proberen, heb ooit es de tamron 28 300 VC op reis meegenomen op de 5D, en die viel goed mee.
                    Ik ben wel een nikon gebruiker maar ik dacht dat canon wel degelijk een 28-300 had? Of vergis ik me?
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                      Mocht er een canon variant bestaan van de 28 - 300 VR, zou ze zeker proberen, heb ooit es de tamron 28 300 VC op reis meegenomen op de 5D, en die viel goed mee.
                      Ook een Tamron 24-135 valt goed mee op FF. En kost tegenwoordig slechts €150 of zoiets, nieuw...
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                        Een van de betere objectieven met groot zoombereik is de Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM en is zekers een aanrader. Nadeel is dat zulke objectieven zekers op hogere brandpunten minder snel zijn(meer licht nodig hebben). Maar huidige instap DSLR hebben al vlug meer dan 1stop voordeel dan bvb d300 of d90 op hoge ISO.
                        Daar zijn gebieden dat zulk objectief evengoed is als objectieven met kleiner zoombereik.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                          Als budget een rol speelt,
                          als je wil starten met een budget van 600€

                          ik zou deze nemen : Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspheric
                          639€ bij ...

                          Das mijn bescheiden mening.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                            Of toch een Nikon 16-85 mm lens ???
                            Ervaring is de som van je fouten.
                            Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

                            Comment


                            • #29
                              Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ik ben wel een nikon gebruiker maar ik dacht dat canon wel degelijk een 28-300 had? Of vergis ik me?
                              Da's al een klassieker inmiddels:

                              Comment


                              • #30
                                Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                                Mocht er een canon variant bestaan van de 28 - 300 VR, zou ze zeker proberen, heb ooit es de tamron 28 300 VC op reis meegenomen op de 5D, en die viel goed mee.
                                Dan valt die van Canon zeker mee, behalve de prijs......

                                Comment

                                Working...
                                X