uiteindelijk toch maar een topic geopend omdat ik er zelf echt niet uitkom.
ik ben normaal gezien niet echt actief op dit forum, meer een meelezer![Smile](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/smile.gif)
ik ben sinds ongeveer een jaar eigenaar van een canon 40D
hierbij heb ik 4 lenzen, maar deze zijn allemaal oude lenzen die ik gekregen heb van familie en kennissen, allemaal zonder iets van uitleg, dus ik haal even alle info van de lens zelf af
EF 80-200mm 4.5-5.6 (redelijke lens, maar gebruik ik niet vaak, vanwege de mm's, omdat de 18-108 redelijk overlapt en verder als 105 bijna nooit nodig heb)
EF 28-105mm 3.5-4.5 (het meeste gebruikt, goede afstand voor mij, maar aan de kwaliteit stoor ik mij soms)
EF 35-80mm 4.5-5.6 II (gebruik ik zelden tot nooit)
EF 50mm 2.5 macro (vind ik persoonlijk de beste en gebruik ik vaak)
vanaf ik mijn body heb was ik al van plan om een nieuwe lens aan te schaffen, maar dat is er nooit van gekomen.
eerst was ik van plan de simpele 18-55 IS te kopen, omdat deze prijs/kwaliteit toch goed is en waarschijnlijk nog beter als mijn andere lenzen.
ik kan dus van kwaliteit alleen vergelijken met de lenzen die ik heb.
dit zijn de lenzen die mij aanspreken: (budget ligt niet erg hoog)
EF-S 18-55 IS (te klein bereik)
EF-S 18-135mm 3.5-5.6 IS
EF-S 17-85mm 4-5.6 IS USM
eventueel EF-S 18-200mm 3.5-5.6 IS (deze vind ik al redelijk duur)
en dan nog eventueel lenzen van tamron of sigma, maar deze ken ik niet zo goed.
mijn vraag is dus, om dze lenzen even te vergelijken van kwaliteit met die van mij, of ik er echt wel goed aan doe om er geld te geven
ik hoop dat het wat een duidelijke uitleg is en volledig genoeg
Ellen
ik ben normaal gezien niet echt actief op dit forum, meer een meelezer
![Smile](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/smile.gif)
ik ben sinds ongeveer een jaar eigenaar van een canon 40D
hierbij heb ik 4 lenzen, maar deze zijn allemaal oude lenzen die ik gekregen heb van familie en kennissen, allemaal zonder iets van uitleg, dus ik haal even alle info van de lens zelf af
EF 80-200mm 4.5-5.6 (redelijke lens, maar gebruik ik niet vaak, vanwege de mm's, omdat de 18-108 redelijk overlapt en verder als 105 bijna nooit nodig heb)
EF 28-105mm 3.5-4.5 (het meeste gebruikt, goede afstand voor mij, maar aan de kwaliteit stoor ik mij soms)
EF 35-80mm 4.5-5.6 II (gebruik ik zelden tot nooit)
EF 50mm 2.5 macro (vind ik persoonlijk de beste en gebruik ik vaak)
vanaf ik mijn body heb was ik al van plan om een nieuwe lens aan te schaffen, maar dat is er nooit van gekomen.
eerst was ik van plan de simpele 18-55 IS te kopen, omdat deze prijs/kwaliteit toch goed is en waarschijnlijk nog beter als mijn andere lenzen.
ik kan dus van kwaliteit alleen vergelijken met de lenzen die ik heb.
dit zijn de lenzen die mij aanspreken: (budget ligt niet erg hoog)
EF-S 18-55 IS (te klein bereik)
EF-S 18-135mm 3.5-5.6 IS
EF-S 17-85mm 4-5.6 IS USM
eventueel EF-S 18-200mm 3.5-5.6 IS (deze vind ik al redelijk duur)
en dan nog eventueel lenzen van tamron of sigma, maar deze ken ik niet zo goed.
mijn vraag is dus, om dze lenzen even te vergelijken van kwaliteit met die van mij, of ik er echt wel goed aan doe om er geld te geven
ik hoop dat het wat een duidelijke uitleg is en volledig genoeg
![Smile](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/smile.gif)
Ellen
Comment