Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

standaard lens canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: standaard lens canon

    bedankt allemaal
    @Closupshooter
    dit is inderdaad zo, met mijn 50mm heb ik geen last van fletse foto's, over deze foto's ben ik meestal tevreden.

    aan de gelijkaardige lenzen van sigma/tamron heb ik ook gedacht, maar het is juist zo dat ik twijfel over de 17-85 omdat deze geen super bereik heeft, maar net genoeg, dus dan is tot 70mm zeker niet zo veel tele.

    Heeft iemand nog iets over 18-135? deze spreekt mij ook erg aan, is goedkoper en heeft meer bereik. hoe is deze lens in vergelijking met 17-85?
    vandaag ga ik eens naar het stad om te zien of ik deze 2 in een winkel kan uitproberen

    Comment


    • #17
      Re: standaard lens canon

      Oorspronkelijk geplaatst door xElln Bekijk bericht
      Heeft iemand nog iets over 18-135? deze spreekt mij ook erg aan, is goedkoper en heeft meer bereik. hoe is deze lens in vergelijking met 17-85?
      vandaag ga ik eens naar het stad om te zien of ik deze 2 in een winkel kan uitproberen
      Het zwakke punt van de 17-85 is de groothoek; veel vervorming en minder scherpe hoeken.
      Mogelijk valt dat niet erg op bij de onderwerpen die je wil vastleggen, dan kan hij voldoen.
      Aan de lenge kant is tie wel goed.

      De 18-135 is eigenlijk al een superzoom te noemen, hij is niet heel goed maar ook niet te duur en het grote bereik kan handig zijn.

      De genoemde lenzen zijn zeker beter dan de oudjes die je nu hebt...., met uitzondering van de 28-105 die toch een vrij degelijke reputatie heeft.

      Het zijn allemaal consumentenlenzen met beperkingen, zo is het beter niet de automaat te gebruiken omdat deze lenzen gewoon wat geknepen moeten worden voor goede resultaten.
      Fotograferen bestaat technisch gezien toch nogal eens uit het omzeilen van de beperkingen van je apparatuur.
      Last edited by Keeskanon; 23 april 2011, 15:13.

      Comment


      • #18
        Re: standaard lens canon

        voor foto's die snel genomen moeten worden en waar het niet zoveel uitmaakt zet ik op automatisch of p stand. bij foto's waar ik meer tijd voor heb en wat meer 'fotografische' foto's zijn probeer ik meestal wel in een andere stand te zetten.

        ik heb vandaag beide lenzen vast gehad (niet uitgeprobeerd, ging niet in die winkel) maar ik heb gewoon een veel beter gevoel bij de 18-135, deze voelt beter aan in mijn hand en voelt vooral wat steviger.

        Comment


        • #19
          Re: standaard lens canon

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Voor de 17-85 zou ik tweedehands kijken. Die wordt hier regelmatig aangeboden. Maar ik
          denk toch ook dat ik voor de Sigma 17-70 zou gaan aangezien de Canon 17-85 een twijfel-
          achtige reputatie heeft. En ook zo uit veel tests komt.
          yup, kan je vinden voor €200 a €250 !!
          ze kan wel eens stuk gaan maar je kan ze makkelijk repareren.

          Ik was er heel tevreden mee op mijn 40D vroeger!

          Comment


          • #20
            fletse foto's DSLR

            Ik heb ook negatieve ervaringen met de Automatische stand (P) van mijn EOS 550d; De foto's die er dan soms uitkomen vind ik echt geen DSLR waardig!
            Flets en overbelicht.

            Op stand M, als je alles zelf instaat, wat uiteindelijk ook de bedoeling is met zo'n toestel, dan ben ik er wel heel tevreden over.

            Omdat dit onderwerp even werd vermeld in dit topic wil ik toch even vragen of er nog mensen zijn met die ervaring.
            EOS 550d + 50mm 1.4 + Tokina 12-24 F4= veel fotografieplezier

            Mijn Razzi account

            Comment


            • #21
              Re: fletse foto's DSLR

              Oorspronkelijk geplaatst door Arjandeiro Bekijk bericht
              Ik heb ook negatieve ervaringen met de Automatische stand (P) van mijn EOS 550d; De foto's die er dan soms uitkomen vind ik echt geen DSLR waardig!
              Flets en overbelicht.

              Op stand M, als je alles zelf instaat, wat uiteindelijk ook de bedoeling is met zo'n toestel, dan ben ik er wel heel tevreden over.
              Maar da's nou ook net het verschil hè. Op de P stand of de 'groene stand' laat je de camera een foto maken, op de M stand (of eventueel Av of Tv) maakt de fotograaf een foto en is de camera uitsluitend het stuk gereedschap om die foto te maken...
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #22
                Re: standaard lens canon

                Hallo,
                ondanks dat de meeste aanraden om voor de 17-85 tewwedehands te gaan, ga ik toch voor de 18-135, ik was zoieso niet vanplan om tweedehands te kopen. en met deze lens heb ik gewoon een veel beter gevoel en ik denk dat ik dan spijt ga hebbe als ik eens lens koop waar ik geen goed gevoel bij heb.
                Maar toch bedankt aan iedereen zijn vriendelijke hulp op dit forum

                Ellen

                Comment


                • #23
                  Re: standaard lens canon

                  hoi, ik heb de 18-135 EF-S IS op mijn eos 550d als standaardlens. Als allround lens valt ze zeker mee hoor. redelijke zoom en vrij snel scherpstellen.
                  tot 1/20 a 1/25 is los uit de hand nog te doen met IS op.
                  Die fletse foto's kunnen ook liggen aan het type beeldstijl dat je selecteert.
                  natuurlijk of neutraal is meestal nogal soft maar meer bedoelt om nadien noch te bewerken op de pc, terwijl je de scherpte zelf ook in je camera kan instellen.

                  gtjes

                  Sven
                  canon 550d, EFS 18/135+ extra's, lowepro AW4, tripod.

                  Comment


                  • #24
                    Re: fletse foto's DSLR

                    Oorspronkelijk geplaatst door Arjandeiro Bekijk bericht
                    Ik heb ook negatieve ervaringen met de Automatische stand (P) van mijn EOS 550d; De foto's die er dan soms uitkomen vind ik echt geen DSLR waardig!
                    Flets en overbelicht.

                    Op stand M, als je alles zelf instaat, wat uiteindelijk ook de bedoeling is met zo'n toestel, dan ben ik er wel heel tevreden over.

                    Omdat dit onderwerp even werd vermeld in dit topic wil ik toch even vragen of er nog mensen zijn met die ervaring.
                    Zelf heb ik nooit de P of autostand gebruikt van de 550D, maar heb toestel ongeveer een jaar gebruikt en mijn ervaringen zijn toch heel erg positief geweest met dit toestel.

                    Denk dat het eerder te maken heeft met je huidige kennis van fotografie, maar dat is juist het leuke dit kun je allemaal leren.

                    Hier vindt je al heel veel informatie (basiscursus)


                    Fototechnieken


                    Gewoon veel blijven oefenen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: standaard lens canon

                      Dan denk ik vooral da ik gewoon meer foto's moet trekken voor beter resultaat, aan informatie ligt het niet echt, na een jaar cursus weet ik toch wel wat van instellingen en lichtmeting, maar bijleren kan altijd natuurlijk, toch bedankt

                      Comment


                      • #26
                        Re: standaard lens canon

                        Hallo iedereen
                        sinds 2 dagen heb ik de 18-135 en ik ben er heel tevreden mee
                        ik heb er vandaag al van kunnen genieten op klasuitstap en het is gewoon een wereld van een verschil met mijn andere lenzen, het bereik is ook heel geschikt, dus tot nu toe heb ik toch zeker de juiste keuze gemaakt.
                        Bedankt aan iedereen die mij zo snel advies heeft gegeven

                        Ellen

                        Comment


                        • #27
                          Re: standaard lens canon

                          Inderdaad een leuk lensje e. Beetje alround. Niet duur en Is en autofocus doen het vrij goed. mijn bijkomende wordt de nieuwe EF 70 - 300, f/4-5,6 IS USM

                          Enjoy
                          canon 550d, EFS 18/135+ extra's, lowepro AW4, tripod.

                          Comment

                          Working...
                          X