Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ga toch voor de 35mm!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ik ga toch voor de 35mm!

    Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
    ik denk dat niemand hier twijfelt aan de kwaliteit van die 35mm... die is af. het is een heel goeie, scherpe en goed gebouwde lens.

    de twijfel is de bruikbaarheid... wat is je stijl van fotografie..?

    de 35 lijkt me ideaal voor straatfotografie, eventueel full body portretten en torso's...
    dichterbij zal je zeker vervorming krijgen. zeker op je ff sensor.

    de 35 wordt vaak aangeraden voor een crop camera omdat die overeenkomt met de 50 mm die veel mensen (mij inclusief) zo graag gebruiken. ben je zeker dat het niet daarom is dat ze deze hebben aangeraden...? wisten ze dat je een D700 hebt?

    btw, ik heb de 24 70 en de 70 200 maar ook ik ga geregeld nog op stap met enkel de 50 mm... zeker s'avonds als er wat minder licht is


    maar op het eind is het jouw stijl, jouw wensen en jouw plannen die moeten bepalen wat je neemt... als die 35 voor jouw stijl de perfecte lens is zou je dom zijn om de 50 te nemen omdat wij dat aanraden...
    Goh, ik ben pas sinds augustus met iets anders begonnen dan ijshopckey en heb nu zoveel ontdekt.
    Ik ga regelmatig op stap met vrienden/vriendinnen van mlijn zoon, op locatie her en der dus niet zuiver urban maar wel in een omgeving die er ook me op mag.
    Portretten doe ik wel met de 70-200.

    Dus ipv die 50mm heb ik de 35mm gekozen om iets meer in beeld te krijgen.

    Ik heb net een hockeytas met wielen gekocht ( €70!) waar al de statieven, swivels, kabels en zelfs mij reflector inkunnen.
    Ook mijn rugzak waar beide toestellen, de lenzen,flitsers, CF-kaarten, batterijen en triggers inzitten kunnen er in gestoken worden.

    Ik neem die ene hockeytas mee en heb alles bij, op locatie kan ik een deel in de wagen (hockeyzak) laten liggen en bvb D700 met 70-200 en 35mm meenemen tstad in in de rugzak.

    Iik steek die soms zelfs gewoon in een reguliere rugzak met onderaan een handdoek zodat hij geen kou krijgt...

    Dat is loloboy, de amateurfotograaf vandaag...
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

    Comment

    Working...
    X