Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel tussen 24-70 2.8 en 24-105 4.0 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: twijfel tussen 24-70 2.8 en 24-105 4.0 IS

    Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
    kiezen tussen deze twee lenzen is het moeilijkste dat er is, er zijn veel voor en nadelen bij alle twee, en je hebt dat zeer goed verwoord
    waar ik me aan stoor dat je fotos post van 1 lens, als je dit doet moet je kunnen vergelijken, anders heeft het totaal geen zin
    deze fotos maak ik met de 24 105 ook
    de bedoeling was niet om de ene lens er beter uit te doen zien, maar om te tonen wat de 24-70 kan en dat hij inderdaad op f/2.8 wat soft kan uitzien. Natuurlijk kan de 24-105 ook mooie scherpe beelden maken, mij ga je hier zeker niet het tegenovergestelde horen zeggen en ik wil die gerust morgen eens maken om de scherpte te tonen, geen enkel probleem
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #17
      Re: twijfel tussen 24-70 2.8 en 24-105 4.0 IS

      bij deze een 24-105 voorbeeld

      70mm @ f/4.0
      1/100s
      iso1000 ( op een 40D )
      flash off
      http://img864.imageshack.us/img864/9454/mg1497tk.jpg
      Last edited by Oli; 15 april 2011, 11:41.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #18
        Re: twijfel tussen 24-70 2.8 en 24-105 4.0 IS

        Het blijft verdorie een moeilijke keuze. In welke mate zit er een groot verschil in de isowaarden indien ik binnenkort een 5D mk II zou kopen? Of mijn initiele vraag anders gesteld: indien ik een 5DmkII zou kopen welke lens moet het dan worden ( de 24-70 of de 24-105) met in het achterhoofd dat ik al een 70-200 4.0 IS heb? Of een 16-35 ... ?

        Comment


        • #19
          Re: twijfel tussen 24-70 2.8 en 24-105 4.0 IS

          Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
          Het blijft verdorie een moeilijke keuze. In welke mate zit er een groot verschil in de isowaarden indien ik binnenkort een 5D mk II zou kopen? Of mijn initiele vraag anders gesteld: indien ik een 5DmkII zou kopen welke lens moet het dan worden ( de 24-70 of de 24-105) met in het achterhoofd dat ik al een 70-200 4.0 IS heb? Of een 16-35 ... ?
          das ook geen gemakkelijke vraag, de 5D mkII zijn kitlens is de 24-105 en zou naart schijnt gewoon gemaakt zijn voor de 5D. Ik kan nog niet uit ervaring spreken hierover maar niemand zal me tegenspreken als ik zeg dat het bereik van beide lenzen gewoon perfect is, de 24-105 is wel meer een walkaround lens, kan je quasi voor alles gebruiken. De 24-70 kan je al meer inzetten voor donkerdere omstandigheden. of je nu de 16-35 hebt of niet maakt toch niet veel uit, beide lenzen beginnen op 24mm.

          Wat goed past op je 70-200 zou de 24-70 zijn tenzij je liever wat overlapping hebt om minder met lenzen te switchen dan kan je best de 24-105 nemen.

          24-105:
          pro : - IS - goed bereik - lichtgewicht - prijs
          cons : f/4.0
          24-70:
          pro : f/2.8 - voelt steviger aan
          cons : geen IS - zwaar - prijs

          Voor mij persoonlijk is het gewicht van de 24-70 totaal geen probleem ik hou van zijn gewicht, net niet teveel en net niet te weinig. Als je dan een 24-105 in handen neemt voelt het toch wel wat goedkoper aan, maar hij doet zeker niet onder qua kwaliteit.

          Moest ik jou zijn kijk na welke factoren je zoekt in beide lenzen, zit je vaak in donkerdere licht omstandigheden en moet je niet te lang met een lens rond je nek en dergelijke zitten en je hebt een vaste hand neem dan de 24-70, daarentegen zoek je een lens die voor alles moet dienen als je op stap bent die niet te zwaar weegt maar wel goed presteerd en je hebt geen al te vaste hand ga dan voor de 24-105

          Wij kunnen moeilijk voor jou beslissen, zodus ga eens naar een winkel, test beide lenzen uit qua grip en gewicht of huur ze desnoods beide eens en trek er eens mee op stap en kijk naar welke lens je meer de neiging hebt om die erop te schroeven op je dslr.

          Voor mij was de keuze heel simpel, ik moest f/2.8 hebben een f/4.0 was geen optie meer en het moest L kwaliteit zijn. En ik had eerst de 24-105 die ik tot mijn grote spijt verkocht had, en dan toch maar eens de 24-70 gekocht en damn wat een aankoop. Nu nog mijn 5D mkII om de lens voor 100% te benutten.

          Deze artikels en videos hebben mij ook geholpen bij de keuze tussen de 24-105 en de 24-70:





          In this video, we respond to numerous requests to review this popular lens. We take the 24-70mm(http://bit.ly/EF24-70mm) out with a 5D mark II(http://bit.ly/...


          Although this L lens has been out for a few years now, we still get a lot of questions about it, especially given that it is one of the "kit" lenses that com...
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #20
            Re: twijfel tussen 24-70 2.8 en 24-105 4.0 IS

            Oli, dit is een uitleg waar iedereen met deze vraag, zijn conclusie uit kan trekken
            proficiat
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #21
              Re: twijfel tussen 24-70 2.8 en 24-105 4.0 IS

              Na dit alles gelezen te hebben, denk ik dat de 24-70 de bovenhand haalt. Die haalt het precies op scherpte. Alleen hoor je nu en dan dat er misschien een nieuwe versie komt met IS. Ijdele hoop ...

              Bedankt voor de vele reacties!

              Comment

              Working...
              X