Ik zit nog even te dubben over de lenzen voor de Sony die ik binnenkort ga aanschaffen en misschien kunnen jullie mij nog adviseren of bevestiging geven
Het doel is om portret en concertfotografie te gaan doen (in de 'amateur' vorm, dus geen grote afstanden vanaf podium) Ook wil ik graag voor mijn schoonvader z'n hondenschool foto's maken voor z'n website. En natuurlijk de standaard kiekjes van vakantie en thuis..
Nu zat ik te denken aan de volgende lenzen:
- Tamron 17-50mm f2.8
- Sony 50 mm f1.8
En voor op de verlanglijst:
- Sigma 50-150 f2.8
Zoals jullie zien lichtsterke lenzen maar wel enigszins rekening gehouden met het budget.
Ik weet dat de Sigma 70-200mm f2.8 ook een aanrader is maar die vind ik persoonlijk iets te groot/ zwaar. Ook gebruik ik de tele niet zo vaak tot nu toe maar voor portret is tot 150 wel makkelijk toch?
Hebben jullie nog andere suggesties?? Of zit ik zo wel goed?
Het wisselen van de 17-50mm naar de 50-150 lijkt mij persoonlijk geen probleem.
Het doel is om portret en concertfotografie te gaan doen (in de 'amateur' vorm, dus geen grote afstanden vanaf podium) Ook wil ik graag voor mijn schoonvader z'n hondenschool foto's maken voor z'n website. En natuurlijk de standaard kiekjes van vakantie en thuis..
Nu zat ik te denken aan de volgende lenzen:
- Tamron 17-50mm f2.8
- Sony 50 mm f1.8
En voor op de verlanglijst:
- Sigma 50-150 f2.8
Zoals jullie zien lichtsterke lenzen maar wel enigszins rekening gehouden met het budget.
Ik weet dat de Sigma 70-200mm f2.8 ook een aanrader is maar die vind ik persoonlijk iets te groot/ zwaar. Ook gebruik ik de tele niet zo vaak tot nu toe maar voor portret is tot 150 wel makkelijk toch?
Hebben jullie nog andere suggesties?? Of zit ik zo wel goed?
Het wisselen van de 17-50mm naar de 50-150 lijkt mij persoonlijk geen probleem.
Comment