Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ultra-wijde twijfel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Ultra-wijde twijfel...

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    prijskaartje van FF lenzen die starten op 14mm helpt die redenering te begrijpen
    Juist ja (had het prijskaartje niet in gedachte,.....maar bij FX is alles gewoon duurder)
    Ik dacht gewoon in bereik. De Nikon AF-S 12-24 F2.8 heeft ook een hoek van 114° terwijl de Sigma 8-16 F4.5-5.6 DC HSM een hoek van 114.5° heeft, wat toch zeeeer dicht in de buurt komt
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #32
      Re: Ultra-wijde twijfel...

      Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
      Juist ja (had het prijskaartje niet in gedachte,.....maar bij FX is alles gewoon duurder)
      Ik dacht gewoon in bereik. De Nikon AF-S 12-24 F2.8 heeft ook een hoek van 114° terwijl de Sigma 8-16 F4.5-5.6 DC HSM een hoek van 114.5° heeft, wat toch zeeeer dicht in de buurt komt
      allez zeg, mijn goedkoopste lenzen zijn FX lenzen.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #33
        Re: Ultra-wijde twijfel...

        mijn Tokina 11-16 is een perfecte aansluiting op de Tamron 17-50 ; ik beweer niet dat ik ze veel gebruik maar wel dat ik er in die mate tevreden over ben dat mijn telelenzen werden aangevuld met de Tokina 80-400.
        Het is een objectief dat ik steeds meeneem op reis.
        Ik vind de 11-16 oer-degelijk gebouwd , zeker niet luidruchtig of traag ( ik heb hem gekocht voor de D70 toen , nu op de D300 is het zeker een mooi objectief voor zijn prijs ) .De kleuren zijn zeer natuurgetrouw en hij is zeer scherp...naar mijn ( bescheiden ) mening .
        Het is zeker geen miskoop
        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

        Comment


        • #34
          Re: Ultra-wijde twijfel...

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          allez zeg, mijn goedkoopste lenzen zijn FX lenzen.
          Tiens, mijne ook, maar de duurste zijn dit ook...
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #35
            Re: Ultra-wijde twijfel...

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Tiens, mijne ook, maar de duurste zijn dit ook...
            allez zeg, bij mij ook
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #36
              Re: Ultra-wijde twijfel...

              De kerk is door de kogel.

              Het is de sigma geworden. Ik moest sowieso vóór mei m'n aankoop doen gezien ik ze dan zeker wil meenemen op reis. Aangezien de Tokina overal in bestelling staat en niemand blijkbaar weet wannéér die nog es geleverd wordt werd de keuze al iets makkelijker. (De gebeurtenissen in Japan hebben op véél merken en producten hun invloed. Er worden nog zelden stocks bijgehouden...)

              Dit weekend al wat mee 'gespeeld'. Het gebrek aan lichtsterkte en filter-mogelijkheden zal mijns insziens wel meevallen. Het objectief is stevig gebouwd, AF gaat vlot en stil (natuurlijk hoor je wel íéts bewegen, maar hoe kan het ook anders). Scherpte en kleuren vind ik érg ok. De vervorming en scherpte (en ook CA) in de rand vallen erg goed mee voor zo'n grote hoek! (testfoto's van jezelf geloof je toch sneller dan die van een ander )

              Binnen/in het schemerlicht trok ik enkel met de flits erop. Voor de lol eens zonder geprobeerd en dat was toch niet wat het moest zijn op iso800 en een werkbare snelheid om uit de hand te schieten. Maar daarvoor zijn er flitsen en statieven natuurlijk.

              Ik merk dat ik die 3mm onder de 11 best wel meer appreciëer dan ik dacht. Mijn grootste hoek was tot nu toe 16mm dus 11mm zou al een pak groter zijn. Die 8mm maakt er dan nog es een noemenswaardig verschil bij!

              Ik ga het me -geloof ik- zeker niet beklagen. Maar dat zou -denk ik- bij de andere ook zo zijn geweest.. Beide goeie lenzen (als je een goed exemplaar hebt) en hen met elkaar vergelijken is niet op zijn plaats. Kiezen tussen appelen en peren is echter ook nooit gemakkelijk.

              Bedankt iedereen voor de reacties! Heeft me zeker geholpen de dingen in perspectief te plaatsen.
              En nu terug naar buiten met m'n lichtvanger!
              Niet geschoten is altijd mis!

              Comment


              • #37
                Re: Ultra-wijde twijfel...

                Ik wilde maar zeggen dat zeggen dat je goedkoopste lenzen FF lenzen zijn, helemaal niet wil zeggen dat FF lenzen in het algemeen goedkoper zijn...

                Feitelijk is hier niet meteen een vergelijking van toepassing want volledig gelijkwaardige FF vs crop lenzen zijn er niet in overvloed...
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #38
                  Re: Ultra-wijde twijfel...

                  proficiat met je aankoop, het is een feit dat het geen lichtabsorberende lens is, maar het doet verdorie goed zijn werk Ik schiet al mijn interieur foto's met een 430ex mkI flits van canon + de 8-16mm van sigma, prima resultaten en los uit de hand geschoten in Manueel. Die 8 mm heeft me al vaak gered hoor om alles in beeld te krijgen
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

                  Comment


                  • #39
                    Re: Ultra-wijde twijfel...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                    proficiat met je aankoop, het is een feit dat het geen lichtabsorberende lens is,)
                    Noem er eens 1 die wel licht absorbeert...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Ultra-wijde twijfel...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      Noem er eens 1 die wel licht absorbeert...
                      op FF de 24L
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

                      Comment


                      • #41
                        Re: Ultra-wijde twijfel...

                        Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                        De tokina is veel beter, ga en koop het!
                        Hoe weet je dat??
                        Kun je dit onderbouwen?
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #42
                          Re: Ultra-wijde twijfel...

                          Superlens de 8-16

                          deze maakte ik er ook mee, lichtsterkte is bij groothoek niet zo belangrijk

                          http://forum.belgiumdigital.com/f93/...dr-358291.html
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment


                          • #43
                            Re: Ultra-wijde twijfel...

                            Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                            Superlens de 8-16

                            deze maakte ik er ook mee, lichtsterkte is bij groothoek niet zo belangrijk

                            http://forum.belgiumdigital.com/f93/...dr-358291.html
                            prachtig he
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

                            Comment


                            • #44
                              Re: Ultra-wijde twijfel...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                              op FF de 24L
                              U weet het verschil tussen absorberen en doorlaten?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Ultra-wijde twijfel...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                                U weet het verschil tussen absorberen en doorlaten?
                                oei, had niet gezien dat ik mij mistypt had ik zat weer ergens anders met mijn hoofd
                                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X