Hallo
Ik overweeg een telezoomlens aan te schaffen als uitbreiding voor mijn Sigma 17-70mm voor mijn Sony A33. Dus is van 70-300mm.
Ik heb al wat zoekwerk gedaan en komt tot volgende selectie.
Tamron "70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2"
of
Sigma "70-300/4-5.6 APO DG Macro"
Geen hoogvliegers, maar wel budgetvriendelijk (iets van 200€), en een Macrofunctie, geen volwaardige 1:1, maar voldoende voor de gewone amateurfotograaf (heb nu ook een 1:2 macro op mijn sigma 17-70... interessant voor bijvoorbeeld bloemetjes te fotograferen...)
Een derde optie is de Tamron "SP70-300 F/4-5.6 Di VC USD"
Het dubbel van prijs, maar volgens de reviews ook een stuk beter qua bouw en kwaliteit. Echter, de VC-functie is weggelaten voor Sony-toestellen... ook heeft deze lens geen macro.
Kunnen jullie mij raad geven ?
- Is het zinvol de Tamron SP70-300 te kopen wetende dat de VC niet voorzien is voor Sony-toestellen ? (evenveel betalen voor minder te krijgen)
- Is het gemis van een macro doorslaggevend voor dit bereik ?
- Welk van de 2 "gewone" 70-300 lenzen verdient de voorkeur ?
- etc...
Alvast bedankt.
Ik overweeg een telezoomlens aan te schaffen als uitbreiding voor mijn Sigma 17-70mm voor mijn Sony A33. Dus is van 70-300mm.
Ik heb al wat zoekwerk gedaan en komt tot volgende selectie.
Tamron "70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2"
of
Sigma "70-300/4-5.6 APO DG Macro"
Geen hoogvliegers, maar wel budgetvriendelijk (iets van 200€), en een Macrofunctie, geen volwaardige 1:1, maar voldoende voor de gewone amateurfotograaf (heb nu ook een 1:2 macro op mijn sigma 17-70... interessant voor bijvoorbeeld bloemetjes te fotograferen...)
Een derde optie is de Tamron "SP70-300 F/4-5.6 Di VC USD"
Het dubbel van prijs, maar volgens de reviews ook een stuk beter qua bouw en kwaliteit. Echter, de VC-functie is weggelaten voor Sony-toestellen... ook heeft deze lens geen macro.
Kunnen jullie mij raad geven ?
- Is het zinvol de Tamron SP70-300 te kopen wetende dat de VC niet voorzien is voor Sony-toestellen ? (evenveel betalen voor minder te krijgen)
- Is het gemis van een macro doorslaggevend voor dit bereik ?
- Welk van de 2 "gewone" 70-300 lenzen verdient de voorkeur ?
- etc...
Alvast bedankt.
Comment