Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV filter plaatsen op 24-70 2,8 Nikkor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: UV filter plaatsen op 24-70 2,8 Nikkor

Hoeveel procent leden van dit forum zouden er dan een beschermfilter plaatsen?
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

Comment

altijd zonnekap (ook binnen) en geen filter...
      wel altijd de beschermer er op als ik ze niet gebruik of in de zak zitten...

filters als nodig voor de foto... (polarisatie bvb) maar anders nooit...
      www.aeri-photography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
        altijd zonnekap (ook binnen) en geen filter...
        wel altijd de beschermer er op als ik ze niet gebruik of in de zak zitten...

filters als nodig voor de foto... (polarisatie bvb) maar anders nooit...
        Ik probeer ook zo vaak mogelijk zonnekap te gebruiken. Maar is niet altijd even handig. Ten eerste neemt een zonnekap extra plaats in je tas. Zelfs omgekeerd op de lens. Het maakt de lens dikker. Anderzijds maakt het de lens nog groter dan het al is. Bijvoorbeeld op een 70-200 is het gewoon overdreven groot. Op een receptie/huwelijk is dit niet zo handig. Dus liever een beschermfilter dan een zonnekap.
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

Comment

Ik gebruik een 'Tiffen 77mm High Trans Ultra Clear' + zonnekap op mijn 70-200mm f/2.8 VRII. Liever iets teveel bescherming dan te weinig.

Mijn eerste keuze was een 77mm filter van B+W, maar die was niet in stock bij Konijnenberg. Uiteindelijk toch tevreden van die Tiffen.
          Enige minpunt is de lichtgrijze kleur, die wat gek oogt op een zwarte Nikkor lens. :-)

Comment

Haak even in ... Maar is voor bescherming een Clear filter niet beter dan een UV filter? Een Clear filter is volgens mij enkel berschermings glas en verders niets. Dus dan lijkt me dat de beste optie. Die van B+W met MRC coating lijken mij erg goed. Zit zelf ook te twijfelen tussen een B+W UV 010 MRC XS-Pro of een B+W Clear 007 MRC XS-Pro filter. Deze zijn ook enkel voor bescherming van de frontlens, aangezien mijn objectieven ook niet de goedkoopste zijn.
            Last edited by mental-marco; 26 april 2011, 19:26.
            "The only easy day was yesterday"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
              maar niet binnen veronderstel ik dan toch? met wat bescherm je je glas binnen tegen beschadiging?
              just asking ...
              Op de 24-70mm ALTIJD de zonnekap. Deze beschermt niet alleen het voorste element maar ook de binnenste tube, die gevoelig kan zijn voor ruwe stoten. De zonnekap zit om de buitenste tube en vangst de eventuele klappen op.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Beter geen filter gebruiken maar de zonnekap als bescherming.
                Gebruik je toch een filter neem dan de orginele Nikon NC.

Comment

de hoya hd clear filters zijn ook goed

Comment

Working...
                  X