Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 85 1.2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: canon 85 1.2

    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Moh... dan heb jij jaaaaaren rondgelopen met een lens waarvoor geen compatibele toestellen bestonden
    Maar goed dat Canon en die andere firma dat uiteindelijk hebben ingezien. Nu onze lezers nog.
    Ik hoef mijn toestel in ieder geval niet compatibel te laten maken door terug te sturen naar de fabriek. En dat nieuw maschien was goedkoper dan de koersfiets van Johan toen die zijn bakfiets verving. Waarom eigenlijk?
    RDP had misschien niet voor de 85 gekozen als hij of zij die op dezelfde opening moest gebruiken als de 135.
    Of is die grote grijns er voor het gebruik van de term "compatibel" in de betekenis van zonder hulpstukken of bijkomende ingrepen van fabrikanten in zijn typische functie onderscheidend van totaal iets anders? Durf daaaaaaaaaaat dan zeggen. We bijten niet.
    Last edited by Poza; 12 april 2011, 20:51.

    Comment


    • #47
      Re: canon 85 1.2

      Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
      Of is die grote grijns er voor het gebruik van de term "compatibel" in de betekenis van zonder hulpstukken of bijkomende ingrepen van fabrikanten in zijn typische functie onderscheidend van totaal iets anders? Durf daaaaaaaaaaat dan zeggen. We bijten niet.
      Dat zeg ik toch... het woord incompatibel is gewoon fout want de lens is wel compatibel met de 1000D, waarom is hier eigenlijk nog discussie over?
      We zijn het allemaal eens met je dat een toestel met micro adjustment handiger is als eentje zonder.

      Maar om daarom te zeggen dat een toestel zonder MA niet compatibel is met zeer lichtsterke lenzen, nou dat is wel overdreven.

      Ik heb nog veel foto's genomen met een 135mm f2 en een 5D en wauw, heerlijk, dus volgens mij waren beiden wel degelijk compatibel... (net zoals een 85mm f1.2 op een 1000D)
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #48
        Re: canon 85 1.2

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Dat zeg ik toch... het woord incompatibel is gewoon fout want de lens is wel compatibel met de 1000D, waarom is hier eigenlijk nog discussie over?
        We zijn het allemaal eens met je dat een toestel met micro adjustment handiger is als eentje zonder.

        Maar om daarom te zeggen dat een toestel zonder MA niet compatibel is met zeer lichtsterke lenzen, nou dat is wel overdreven.

        Ik heb nog veel foto's genomen met een 135mm f2 en een 5D en wauw, heerlijk, dus volgens mij waren beiden wel degelijk compatibel... (net zoals een 85mm f1.2 op een 1000D)
        Ik heb mijn 135 nooit op een 1000D gezet, na mijn ontgoocheling bij het zien van wat een 5D ervan bakt in vergelijking met de 5DII. Met die toestellen zou ik nooit kunnen beginnen. Je moet daarvoor al een krak zijn, waarschijnlijk.
        Hier emoticons posten over het gebruik van één term, das pas overdreven. Vooral als je daarbij het bijhorend artikel negeert dat niet over een individueel geval gaat.
        Last edited by Poza; 12 april 2011, 22:04. Reden: Die laatste zin stond er daarnet nog niet.

        Comment


        • #49
          Re: canon 85 1.2

          Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Ik heb mijn 135 nooit op een 1000D gezet, na mijn ontgoocheling bij het zien van wat een 5D ervan bakt in vergelijking met de 5DII. Met die toestellen zou ik nooit kunnen beginnen. Je moet daarvoor al een krak zijn, waarschijnlijk.
          Hier emoticons posten, das pas overdreven.
          Misschien lag dat dan wel aan die specifieke 5D (<-- kijk nog een emoticon ) Ik heb ook een 5D én een 135L en die combi focust perfect


          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          Maar om daarom te zeggen dat een toestel zonder MA niet compatibel is met zeer lichtsterke lenzen, nou dat is wel overdreven.
          Precies...
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #50
            Re: canon 85 1.2

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Ik heb ook een 5D én een 135L en die combi focust perfect
            .
            Dan eis ik dat de schrijver van dat artikel zijn verontschuldigingen overmaakt aan jouw combi,... zonder kinderachtige prentjes.

            Comment


            • #51
              Re: canon 85 1.2

              85mm op f/1.2 (bijna allemaal toch) op een niet compatibel toestel : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/samuel

              (en ik zet zoveel prentjes als IK wil)

              Comment


              • #52
                Re: canon 85 1.2

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                85mm op f/1.2 (bijna allemaal toch) op een niet compatibel toestel : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/samuel

                (en ik zet zoveel prentjes als IK wil)
                Mooie foto's Hans,ze brengen mij op ideeën voor de foto's van mijn zoontje.
                Die zit namelijk ook in de periode zonder voorste tanden....(1 communie)
                Dan die 85L, ik heb het gevoel dat daar steeds veel kritiek op is van mensen die deze lens niet bezitten.
                Aan deze groep, probeer ze eens uit.
                Desnoods na afspraak bij mij 't huis?
                Ik kan wel niet verantwoordelijk gesteld worden voor het aankoopgedrag van deze testpersoon daags na deze test
                MVG. Hugo

                Comment


                • #53
                  Re: canon 85 1.2

                  knappe reeks hans, ik verschiet er trouwens van dat de scherptediepte nogal meevalt voor een diafragma 1.2

                  Comment


                  • #54
                    Re: canon 85 1.2

                    Oorspronkelijk geplaatst door markymark Bekijk bericht
                    knappe reeks hans, ik verschiet er trouwens van dat de scherptediepte nogal meevalt voor een diafragma 1.2
                    Dank je wel

                    DOF hangt ook wel af van de afstand tot het onderwerp natuurlijk.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                    Mooie foto's Hans,ze brengen mij op ideeën voor de foto's van mijn zoontje.
                    Die zit namelijk ook in de periode zonder voorste tanden....(1 communie)
                    Dan die 85L, ik heb het gevoel dat daar steeds veel kritiek op is van mensen die deze lens niet bezitten.
                    Dank je en die bedenking maak ik me ook, heel dikwijls zelfs op BD

                    Comment


                    • #55
                      Re: canon 85 1.2

                      Prachtig hoe het kind loskomt van de overigens drukke achtergrond, zoals o.a.de boekenkast.
                      Mooie reeks.
                      Mijn wel dure lenswens ..
                      Imac en Canon... de max

                      Comment


                      • #56
                        Re: canon 85 1.2

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        85mm op f/1.2 (bijna allemaal toch) op een niet compatibel toestel : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/samuel

                        (en ik zet zoveel prentjes als IK wil)
                        Knappe foto's Hans , zal ik ook eens proberen met mijn 85 1.4, zal niet gemakkelijk zijn bij onze bewegende kleinkinderen, maar zo een reeks is een dankbaar iets.

                        Comment


                        • #57
                          Re: canon 85 1.2

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                          Dan die 85L, ik heb het gevoel dat daar steeds veel kritiek op is van mensen die deze lens niet bezitten.
                          ik bezit deze niet, maar ik weet heel goed wat ze kan trust me moest ik het geld hebben ... maar een student krijgt niet zoveel geld he om te studeren, integendeel
                          Maar ik heb de tijdelijke oplossing he de 1.8 versie ( de 1.4 was me ook net iets te duur )
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment


                          • #58
                            Re: canon 85 1.2

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                            Dan die 85L, ik heb het gevoel dat daar steeds veel kritiek op is van mensen die deze lens niet bezitten.
                            Toch compleet logisch? Dat zijn mensen die beslissen om die lens niet te kopen omdat de lens het niet waard is in hun geval of omdat er alternatieven bestaan die beter lijmen met hun persoonlijke voorkeur. Mensen die de lens wel bezitten, kopen die om concrete redenen en goed doordacht en zijn logischerwijs vaker tevreden.

                            Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik koop geen materiaal tegen mijn zin

                            Comment


                            • #59
                              Re: canon 85 1.2

                              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Toch compleet logisch? Dat zijn mensen die beslissen om die lens niet te kopen omdat de lens het niet waard is in hun geval of omdat er alternatieven bestaan die beter lijmen met hun persoonlijke voorkeur. Mensen die de lens wel bezitten, kopen die om concrete redenen en goed doordacht en zijn logischerwijs vaker tevreden.

                              Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik koop geen materiaal tegen mijn zin
                              Jij noemt het (Toch compleet logisch).
                              Dan mag je enkel naar de kwaliteit van de lens kijken.
                              Als je het financiele plaatje bekijkt heb ik ook soms mijn bedenkingen.
                              Bij fotografie is het nu dikwijls zo dat je voor dat ietsje meer, zoveel meer betaald.
                              MVG. Hugo

                              Comment


                              • #60
                                Re: canon 85 1.2

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                                Als je het financiele plaatje bekijkt heb ik ook soms mijn bedenkingen. Bij fotografie is het nu dikwijls zo dat je voor dat ietsje meer, zoveel meer betaald..
                                Ik denk dat het overal gebeurt - heet dat niet de 'diminishing return' of iets in die trant ?
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X