Ik heb me onlangs een Canon EOS 7d aangeschaft tesamen met de kitlens EFS 15-85mm f3.5-5.6 IS USM.Wanneer ik de lens op dit toestel gebruik treedt er een voor mij ongeziene vignettering op. Mijn back-up toestel, een EOS 400D, geeft met die lens echter zeer goede resultaten. Zijn er mensen die deze ervaring , en ik bedoel dan met de 7D, ook hebben?
De 15 mm groothoek is in feite niet te gebruiken, echter vanaf 20mm doet de lens het goed. Helaas treedt er vanaf 80 tot 85 mm opnieuw vignettering op die eigenlijk voor deze lens volledig uit den boze is. De professionele kritieken zijn over het algemeen zeer positief te noemen, echter ervaar ik iets anders. Het ligt niet aan het filter want dit heb ik reeds gecontroleerd.
Groetjes,
Frandrix
De 15 mm groothoek is in feite niet te gebruiken, echter vanaf 20mm doet de lens het goed. Helaas treedt er vanaf 80 tot 85 mm opnieuw vignettering op die eigenlijk voor deze lens volledig uit den boze is. De professionele kritieken zijn over het algemeen zeer positief te noemen, echter ervaar ik iets anders. Het ligt niet aan het filter want dit heb ik reeds gecontroleerd.
Groetjes,
Frandrix
Comment