Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron de populairste?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tamron de populairste?

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    da's allemaal waar, maar ik heb recht op een totaal irrationeel fotomateriaalaankoopbeleid...
    Maak je geen zorgen, ik denk dat 99% van het forumbestand hier een irrationeel fotomateriaalaankoopbeleid heeft
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #17
      Re: Tamron de populairste?

      ik niet, ben nu al aan het kijken voor de beste prijs/kwaliteit macro lens terwijl ik die maar in de zomervakantie van 2012 zal aankopen. als je spreekt van voorbereiding
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #18
        Re: Tamron de populairste?

        Ik was heel tevreden over mijn Tamron todat ik eens een Canon L lens mocht uit testen. Het verschil in beeldkwaliteit was voor mij dag en nacht. Maar dat zal dat zal wel van lens tot lens afhangen.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #19
          Re: Tamron de populairste?

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Ik noem dat gewoon dom.
          Met de term "merkfetishisme"kan ik ook wel leven.....

          Camera's en lenzen zijn gewoon doosjes met elektriek en/of glas en hebben geen enkele magische eigenschap, behalve dan die je er zelf inlegt.
          Laat staan accessoires of batterijen, de laatste komen allemaal uit dezelfde (Chinese ) fabrieken.
          Blijf jij dat maar lekker vinden hoor

          Echt wel, een lens van 300 Euro is net zo goed als een Canon L lens van 1200 Euro ... tuurlijk wel

          Trouwens ... een beetje beleefd blijven is weer moeilijk zeker ... ik ben er zeker van dat je dit nooit recht in mijn gezicht durft zeggen !
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #20
            Re: Tamron de populairste?

            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Dat er veel op de kitlenzen wordt afgegeven , heeft minder met beeldkwaliteit te maken dan met de behoefte om zich verheven te voelen boven boven de gewone kitmassa en dus te "upgraden"...
            In een NL forum bestond ik het eens om te debiteren : wie met een kitlens geen goede foto's kan maken kan er geen hout van.
            (iemand beweerde dat kitlenzen gewoon niets waren en dat je om je fotografie op hoger plan te brengen absoluut wat beters moest kopen)
            Daarmee ging ik keihard op veel tenen staan en aan het eind van de draad kon ik niet meer inloggen......
            dat je heel goed bent in op tenen staan zal niemand ontkennen.

            Deze foto sloeg mij vanmiddag met verstomming. kijk eens naar het gebruikte materiaal.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #21
              Re: Tamron de populairste?

              Deze foto sloeg mij vanmiddag met verstomming. kijk eens naar het gebruikte materiaal.
              Zo zie je maar dat ook de belichting een belangrijke rol speelt, ik vermoed dat hier één of andere softbox werd gebruikt.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #22
                Re: Tamron de populairste?

                Sommige reacties hier zijn regelmatig bloemkes met bloempottekes!

                Maar deze is wel raak:
                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                Deze foto sloeg mij vanmiddag met verstomming. kijk eens naar het gebruikte materiaal.
                Niet alleen het materiaal is belangrijk, maar zeker ook de fotograaf zelf!

                Blijft toch mijn verbazing: dure dslr kopen en combineren met goedkoper glas... andersom zie je niet zo vaak: duur glas aan goedkopere bodies...
                Last edited by dslr4dummies; 15 maart 2011, 20:16.
                dslr4dummies

                Comment


                • #23
                  Re: Tamron de populairste?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht

                  Blijft toch mijn verbazing: dure dslr kopen en combineren met goedkoper glas... andersom zie je niet zo vaak: duur glas aan goedkopere bodies...
                  ik heb het al eens gepost en zal het nog eens posten

                  filmke over rationeel budgetteren.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tamron de populairste?

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    dat je heel goed bent in op tenen staan zal niemand ontkennen.

                    Deze foto sloeg mij vanmiddag met verstomming. kijk eens naar het gebruikte materiaal.
                    Fantastische foto inderdaad, niet m'n smaak maar een aardige illustratie van wat ik wil(de) betogen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tamron de populairste?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Echt wel, een lens van 300 Euro is net zo goed als een Canon L lens van 1200 Euro ... tuurlijk wel
                      Je snapt gewoon niet waar het om gaat......

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tamron de populairste?

                        beter glas = betere foto.

                        een goede fotograaf maakt met ongeveer elk toestel wel mooie foto's...
                        maar zou in dezelfde omstandigheden betere foto's maken met beter materiaal
                        • minder kleurfouten
                        • minder vignetting
                        • scherper
                        • meer mogelijkheden (lagere iso, hogere snelheden mogelijk, flits vermijden als nodig)


                        dus als je het kan betalen en het geld wil investeren is het het waard...
                        het is maar hoeveel je wil investeren

                        zo denk ik er alvast over

                        ps, als je 1200 euro hebt, koop een goeie objectief ipv een nieuw toestel...
                        www.aeri-photography.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tamron de populairste?

                          Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
                          Sommige reacties hier zijn regelmatig bloemkes met bloempottekes!

                          Maar deze is wel raak:


                          Niet alleen het materiaal is belangrijk, maar zeker ook de fotograaf zelf!

                          Blijft toch mijn verbazing: dure dslr kopen en combineren met goedkoper glas... andersom zie je niet zo vaak: duur glas aan goedkopere bodies...

                          Het is hetzelfde met Hifi apparatuur: dure versterkers met minderwaardige luidsprekers. Hetzelfde verhaal.

                          In ieder geval hoeft niemand zich zorgen te maken dat je met een tamron 18-270 betere foto's gaat maken.

                          Wel is het zo dat iemand met enkele goed gekozen goedkope objectieven op een dure body prachtige foto's kan maken.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tamron de populairste?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Wel is het zo dat iemand met enkele goed gekozen goedkope objectieven op een dure body prachtige foto's kan maken.
                            hehe, welkom in mijn fototas: de 50 en 35 f/1.8 kan men bezwaarlijk duur noemen (50mm 2de hands 50€ betaald) en mijn 2de handse 80-200 f/2.8 was maar de helft van de nieuwprijs.

                            nu nog die prachtige foto's maken
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tamron de populairste?

                              Het is gewoon iets persoonlijks. Ik ken een aantal lui uit school die fotograferen met
                              zo'n Tamron megazoom en daar gelukkig en tevreden over zijn. Wie ben ik dan om hen
                              te gaan vertellen dat ze meer geld moeten spenderen? Dat ze een andere lens moeten
                              kopen omdat ze misschien niet het beste uit hun toestel halen?

                              Dan heb je mensen die proberen om zich het beste aan te schaffen. Of toch iets waar-
                              van zij denken dat het het beste is. Dan hoor je wel eens: zoveel geld en ze gaat dan
                              nog maar tot 55 mm. En ze is nog veel zwaarder ook. Maar ja, wie zijn zij eigenlijk
                              om iemand te vertellen dat ik ze te veel geld uitgeven aan te weinig. Dat ze iemand
                              kwalijk nemen die probeert om het beste uit zijn materiaal te halen.

                              Een derde groep gaat gewoon voor prijs/kwaliteit. Dus een Tamron 17-50 2.8 in plaats
                              van een Canon of Nikon 17-55 2.8. Ook dat is hun goede recht. Voor die mensen recht-
                              vaardigt het kleine verschil niet de meerprijs. En ook daar heeft zich eigenlijk niemand
                              mee te bemoeien.

                              Eventjes uitzoeken tot welke categorie je behoort, kan je heel wat hoofdbrekens be-
                              sparen. En verder iedereen zijn geluk, zijn plezier, zijn hobby gunnen met hun keuze.
                              Al de rest is bijzaak.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tamron de populairste?

                                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                                .........

                                Deze foto sloeg mij vanmiddag met verstomming. kijk eens naar het gebruikte materiaal.
                                zie mijn comment.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X