Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150mm/F2.8 of Sigma 180mm/F3.5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 150mm/F2.8 of Sigma 180mm/F3.5

Voor mijn Nikon D700 wil ik een macro objectief erbij aanschaffen en zit je twijfelen tussen de Sigma 150mm F2.8 en de Sigma 180mm F3.5.

Wat wil ik ermee gaan doen...? Bloemetjes, Bij-tjes en ander klein spul dat voorbij komt.
    Heeft iemand ervaring met beide lensen? Zit er een groot verschil tussen deze beide?

Groeten Sig
    Gr. Sig

Een dag niet geschoten is altijd mis.

Re: Sigma 150mm/F2.8 of Sigma 180mm/F3.5

Moeilijke keuze, het verschil is inderdaad relatief klein. Ik heb zelf de 180mm.

Oudgediende hvr_oosterzele heeft de 180mm en de 150mm ooit eens naast elkaar getest en had een voorkeur voor de 180mm. Forumlid dleemans heeft beide ook gehad denk ik en verkoos de 150mm. Als je wat in hun posthistoriek zoekt zul je wel nog meer info vinden.

De 150mm is compacter. De extra 30mm winst die de 180mm geeft komt vooral tot uiting bij minder felle vergrotingen. Beide lenzen zijn optisch van geweldig goede kwaliteit: de 150mm zou nog een tikkeltje scherper zijn, maar het verschil is praktisch te verwaarlozen aangezien de 180mm ook echt wel heel goed is.

Reken wel dat de 180mm uit productie gaat bij Sigma.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik gebruik de 150mm, en het is inderdaad een prima lens. Ik denk één van de populairste macro lenzen momenteel. De 180mm heb ik nooit gebruikt, dus ken ik die niet. Maar die 30 mm maken echt in de praktijk niet het grote verschil denk ik. Het geeft je nog net ietsje meer afstand tot je onderwerp, wat bij insecten wel eens nodig is.
      Even zoeken in het forum en je zal beslist van beiden wel voorbeeld foto's vinden.
      Hou er wel rekening mee dat je meestal een statief nodig hebt voor dit soort lenzen!
      It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Ook de 150 mm/2.8 gaat uit productie en wordt opgevolgd door de 150 mm/2.8 OS.

Ik ben zelf erg tevreden over de niet-OS versie.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Zelf had ik graag de 180 mm gehad maar aangezien die enkel nog te verkrijgen was bij winkels die ze in hun bezit hadden kon ik ze niet meer bestellen bij mijn lokale fotowinkel , dan maar de 150 mm , heeft een maand geduurd en kwam uiteindelijk uit duitsland . Dus als u ze wil koop waar ze op voorraad zijn , want ik denk ook dat de versie zonder OS voorlopig niet meer kan besteld worden .
          Hou er rekening mee dat de versie met OS bijna dubbel zo duur is , namelijk 1225 euro .
          Dus ik denk dat snel beslissen de boodschap is .

ps , De 150mm zonder OS is ook geweldig .

Grtz .

Dirk .
          Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

Toen Canon uitkwam met de 100 mm/2.8 macro IS werden nogal wat macrolenzen van Canon gebruikt aangeboden.

Je kan dus ook even wachten met aankoop.............
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Working...
            X